Home › Forums › Deff och fettminskning › En kanske dåligt fråga?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 juni, 2008 at 22:16 #760662Anonym anvandareMember
Hej. hitta det här forumet idag o ja tycker ser mycket bra ut så ja måste fråga..
Jag dricker Whey 80 och jag undrar när och hur många gånger man ska dricka det per dag(tränar varje dag). Och det står
”Du måste tillföra kroppen protein med två till tre timmars mellanrum varje dag för att den inte ska gå in i ett muskelnedbrytande, katabolt, tillstånd”
jag vill inte lättare lägga på mig fett. ja vill bli av med fett.
Är detta sant att man måste ta med två till tre timmars mellanrum?
12 juni, 2008 at 22:16 #81970Anonym anvandareMember12 juni, 2008 at 22:17 #760663Anonym anvandareMemberOllee wrote:Är detta sant att man måste ta med två till tre timmars mellanrum?Verkligen inte.
12 juni, 2008 at 22:47 #760664Anonym anvandareMemberOllee wrote:Är detta sant att man måste ta med två till tre timmars mellanrum?Med protein menar de inte bara whey 80. Så nej, man måste inte dricka whey 80 med två till tre timmars mellanrum. Däremot kan det vara bra att få i sig protein genom mat (ex. kycklingfile, tonfisk, bönor etc) med tre till fyra timmars mellanrum. Spec om du går på diet
12 juni, 2008 at 22:53 #760665Anonym anvandareMemberaaiS wrote:Med protein menar de inte bara whey 80. Så nej, man måste inte dricka whey 80 med två till tre timmars mellanrum. Däremot kan det vara bra att få i sig protein genom mat (ex. kycklingfile, tonfisk, bönor etc) med tre till fyra timmars mellanrum. Spec om du går på dietVad händer efter 4 timmar på diet?
12 juni, 2008 at 23:21 #760666Anonym anvandareMemberaaiS wrote:Med protein menar de inte bara whey 80. Så nej, man måste inte dricka whey 80 med två till tre timmars mellanrum. Däremot kan det vara bra att få i sig protein genom mat (ex. kycklingfile, tonfisk, bönor etc) med tre till fyra timmars mellanrum. Spec om du går på dietNej.
Till trådskaparen är ett tips att läsa på lite grundläggande näringslära. Det hjälper otroligt, såväl under deff som bulk. Ett bra tips är Deffguiden som litter som sticky i detta forum.
13 juni, 2008 at 00:56 #760667Anonym anvandareMemberär det bra och ta på morgonen efter träning och innan man lägger sig?
13 juni, 2008 at 01:01 #760668Anonym anvandareMemberEfter träning är det bättre om du tar typ gainer pro,innehåller kolhydrater som är bra att ta efter träning.
13 juni, 2008 at 08:34 #760669Anonym anvandareMemberJay wrote:Vad händer efter 4 timmar på diet?Du vet mycket väl att vi inte kommer att få något svar på den frågan.
På sin höjd: ”men vaddå muzklärrna typ dör om man inte äter protte hela tiden d har jag hört å d vet ju alla LOL”
13 juni, 2008 at 09:46 #760670Anonym anvandareMemberOllee wrote:är det bra och ta på morgonen efter träning och innan man lägger sig?Celox wrote:Efter träning är det bättre om du tar typ gainer pro,innehåller kolhydrater som är bra att ta efter träning.Man ska aldrig förenkla det sådär. Det beror helt på hur din kost ser ut i övrigt och vad du har för mål med din träning.
Mat fungerar ypperligt under alla normala omständigheter.
13 juni, 2008 at 10:08 #760671Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Du vet mycket väl att vi inte kommer att få något svar på den frågan.På sin höjd: ”men vaddå muzklärrna typ dör om man inte äter protte hela tiden d har jag hört å d vet ju alla LOL”
Ät mellis med protte och inte så mikke kollissar!!1
13 juni, 2008 at 10:21 #760672Anonym anvandareMemberOllee wrote:Hej. hitta det här forumet idag o ja tycker ser mycket bra ut så ja måste fråga..Jag dricker Whey 80 och jag undrar när och hur många gånger man ska dricka det per dag(tränar varje dag). Och det står
”Du måste tillföra kroppen protein med två till tre timmars mellanrum varje dag för att den inte ska gå in i ett muskelnedbrytande, katabolt, tillstånd”
jag vill inte lättare lägga på mig fett. ja vill bli av med fett.
Är detta sant att man måste ta med två till tre timmars mellanrum?
Räkna det som vilken proteinkälla som helst bara, och används det som en sådan. I samband med träning är det ett snabbt och enkelt sätt att få byggstenar till musklerna när dom som bäst behövs. Vill du komplettera upp proteinintaget vid andra tillfällen går det bra, men det är inget du måste, om du får tillräckligt med protein från maten.
Ignorera helt det där med att du måste äta varannan timme; äter du färre mål blir dom större och tas upp över längre tid i stället.
Om du går upp eller ner i fett beror på om du äter mer kalorier än du gör av med, totalt sett, inte på något enskilt livsmedel.
13 juni, 2008 at 13:26 #760673Anonym anvandareMemberJay wrote:Vad händer efter 4 timmar på diet?Man blir hungrig
Nej skämt åsido, du läste säkert att jag inte menade bara proteinet utan mat .. Jag är inte expert på ämnet men vet iaf att det är bra att fördela maten över dagen med det mellanrummet och då trådskaparen inte verkade veta hur han skulle göra så gav jag honom ett tips. Du får gärna rätta mig om jag har fel.Sen så behöver ni inte håna folk för det de skriver, ÄVEN om det de skriver är fel. Skriv istället vad som är rätt.
13 juni, 2008 at 13:45 #760674Anonym anvandareMemberaaiS wrote:Man blir hungrig
Nej skämt åsido, du läste säkert att jag inte menade bara proteinet utan mat .. Jag är inte expert på ämnet men vet iaf att det är bra att fördela maten över dagen med det mellanrummet och då trådskaparen inte verkade veta hur han skulle göra så gav jag honom ett tips. Du får gärna rätta mig om jag har fel.Sen så behöver ni inte håna folk för det de skriver, ÄVEN om det de skriver är fel. Skriv istället vad som är rätt.
Om du tog illa upp av raljerandet ber jag såklart om ursäkt. Det var dock inte så illa menat som det möjligen lät.
Ironier och tongue-in-cheek är inte helt lätt att få igenom via internet.
13 juni, 2008 at 13:45 #760675Anonym anvandareMemberaaiS wrote:Man blir hungrig
Det är inte heller dåligt med en annan fördelning, som t ex 5-6, eller gud förbjude, 7 timmar mellan målen.
Om man trivs med 3-4 timmar så funkar det. Om man trivs med längre tid mellan så funkar det också. Inget är mer katabolt än det andra. Och det var det jag vände mig mot.Ser inte att någon har hånats. Lite tongue-in-cheek-humor brukar vara rätt okej. Det är ju inte så allvarliga saker vi diskuterar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.