Home › Forums › Deff och fettminskning › En kanske dåligt fråga?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 juni, 2008 at 15:07 #760676Anonym anvandareMemberJay wrote:Det är inte heller dåligt med en annan fördelning, som t ex 5-6, eller gud förbjude, 7 timmar mellan målen.
Om man trivs med 3-4 timmar så funkar det. Om man trivs med längre tid mellan så funkar det också. Inget är mer katabolt än det andra. Och det var det jag vände mig mot.Ser inte att någon har hånats. Lite tongue-in-cheek-humor brukar vara rätt okej. Det är ju inte så allvarliga saker vi diskuterar.
Okej. Har för mig att jag hade läst att det är bättre att äta små måltider flera ggr om dagen än att äta stora och få måltider. Men alltid lär man sig något nytt
Sen så kanske det lät som att jag va upprörd eftersom jag skrev ”ÄVEN” med stora bokstäver, ber om ursäkt för det.
Mvh, Siamak
13 juni, 2008 at 15:35 #760677Anonym anvandareMemberJay wrote:Vad händer efter 4 timmar på diet?Alla dör!
13 juni, 2008 at 19:04 #760678Anonym anvandareMemberaaiS wrote:Okej. Har för mig att jag hade läst att det är bättre att äta små måltider flera ggr om dagen än att äta stora och få måltider.Det kan du vara säker på att du har också. Säkert på fler än ett ställe också. Dessutom lär du läsa och höra det fler gånger. Du lär även få höra saker som att man aldrig bör äta efter klockabn 18:00 alternativt att det är ”okej” med protein då men inte kolhydrater. Du kommer höra/läsa att morgonpromenader är överlägset andra promenader eller motionsformer som förbrukar lika mycket energi, machobyggare lär propagera för tillskottsonani genom att ”bevisa” detta med ”det funkar för mig för jag är grovf!” m.m.
Samtliga dessa ting bör du ta med ett lastbilsflak med salt.
13 juni, 2008 at 19:22 #760679Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Det kan du vara säker på att du har också. Säkert på fler än ett ställe också. Dessutom lär du läsa och höra det fler gånger. Du lär även få höra saker som att man aldrig bör äta efter klockabn 18:00 alternativt att det är ”okej” med protein då men inte kolhydrater. Du kommer höra/läsa att morgonpromenader är överlägset andra promenader eller motionsformer som förbrukar lika mycket energi, machobyggare lär propagera för tillskottsonani genom att ”bevisa” detta med ”det funkar för mig för jag är grovf!” m.m.Samtliga dessa ting bör du ta med ett lastbilsflak med salt.
”Varför i helvete kunde inte jag få ur mig detta på det där sättet”, tänkte jag direkt när jag läst inlägget.
Way up, Eddie. Keep ém coming.
14 juni, 2008 at 01:05 #760680Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Det kan du vara säker på att du har också. Säkert på fler än ett ställe också. Dessutom lär du läsa och höra det fler gånger. Du lär även få höra saker som att man aldrig bör äta efter klockabn 18:00 alternativt att det är ”okej” med protein då men inte kolhydrater. Du kommer höra/läsa att morgonpromenader är överlägset andra promenader eller motionsformer som förbrukar lika mycket energi, machobyggare lär propagera för tillskottsonani genom att ”bevisa” detta med ”det funkar för mig för jag är grovf!” m.m.Samtliga dessa ting bör du ta med ett lastbilsflak med salt.
Ska börja med det..
Men hur är det egentligen då? vilket är bäst, många eller få måltider?
14 juni, 2008 at 02:05 #760681Anonym anvandareMemberaaiS wrote:Ska börja med det..Men hur är det egentligen då? vilket är bäst, många eller få måltider?
Det spelar ingen roll sålänge den sammanlagda mängden näring är den samma. Det handlar bara om vad som är bekvämast för individen.
14 juni, 2008 at 04:53 #760682Anonym anvandareMemberaaiS wrote:Ska börja med det..Men hur är det egentligen då? vilket är bäst, många eller få måltider?
Du missar ju HELA poängen med det jag skrev. Inget är ju ”bäst”.
DU upplever väl själv vad som passar ditt liv bäst? Själv föredrar jag tre eller fyra stora måltider (beroende på energibehovet under just den dagen). Äter aldrig några små larviga mellanmål som bara gör mig hungrigare. Det är i såna fall en proteindrink precis innan träningen, aldrig annars.
Frukosten tänkte jag hugga in på snart, klockan 5 ungefär. Sedan blir det väl lunch vid 12-13 gissar jag. Och så en middag vid 17-18 eller så. Det är vad jag trivs med och jag lever. Hade jag käkat med tre timmars mellanrum hade jag också levt men det hade varit sjukt opraktiskt och extremt jobbigt att aldrig någonsin få äta mig mätt.
14 juni, 2008 at 12:04 #760683Anonym anvandareMemberVarför i helvete är du vaken tio i fem en lördagsmorgon?
14 juni, 2008 at 12:41 #760684Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Du missar ju HELA poängen med det jag skrev. Inget är ju ”bäst”.DU upplever väl själv vad som passar ditt liv bäst? Själv föredrar jag tre eller fyra stora måltider (beroende på energibehovet under just den dagen). Äter aldrig några små larviga mellanmål som bara gör mig hungrigare. Det är i såna fall en proteindrink precis innan träningen, aldrig annars.
Frukosten tänkte jag hugga in på snart, klockan 5 ungefär. Sedan blir det väl lunch vid 12-13 gissar jag. Och så en middag vid 17-18 eller så. Det är vad jag trivs med och jag lever. Hade jag käkat med tre timmars mellanrum hade jag också levt men det hade varit sjukt opraktiskt och extremt jobbigt att aldrig någonsin få äta mig mätt.
My bad!
Nu när jag läser förra inlägget fattar jag ju, måste ha varit trött då! Då har man lärt sig nåt nytt :up:
14 juni, 2008 at 17:32 #760685Anonym anvandareMemberaaiS wrote:Sen så behöver ni inte håna folk för det de skriver, ÄVEN om det de skriver är fel. Skriv istället vad som är rätt.Helt rätt, alla har vi varit/är nybörjare.
14 juni, 2008 at 17:53 #760686Anonym anvandareMemberAnnaMaria wrote:Helt rätt, alla har vi varit/är nybörjare.Se ovan.
14 juni, 2008 at 22:27 #760687Anonym anvandareMemberSjälv brukar jag inte ta något mellanmål, kanske en proteindrink vid behov, sen en kopp grönt te, ger mig en bra mättnadskänsla länge till nästa huvudmåltid. Äter jag mellanmål blir jag bara sugen på mer.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.