- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › En liten historia om viktuppgång
Att det är svårare att gå ner kan jag delvis hålla med om om man har bristande karaktär.
Det är inte särskilt påfrestande varken fysiskt/psykist att gå upp i vikt genom att vara mätt (om man inte nojjar över att man går upp). Däremot kan det vara jobbigt att gå ner i vikt p.g.a. hungerkänslor o. dyl.
Du kan ju inte bara ”dra ner på 500kcal” av det du äter just nu om du inte har koll på vad du behöver.
Har du koll på vad du äter och vet att du ligger på ett underskott av 500kcal så fungerar det ju. Men att bara skippa 500kcal på en dag gör ingen viktnedgång per automatik om du inte låg på energibalans innan det.
Vissa mediciner kan förstöra ämnesomsättningen
forever.Alternativt under en väldigt lång tid efter utsättning.
Tyvärr.
Kanske är en dem den där Mr.Orap?
Om du är kille och väger 75kg så är väl det en helt naturlig vikt och du har väl därför ingen anledning att gå ner i vikt.
Kroppen har mycket starkare mekansimer för att undvika energiunderskott, med ökad aptit etc, men vid energiöverskott är signalerna för att minska energiintaget mycket svagare. Därför känns det nästan alltid svårare att gå ner än upp i vikt.
Det jag kan se som möjliga orsaker är att jag började att äta medicinen Orap och att jag började att dricka saft till maten i stället för vatten. Många glas saft.
helvete vad saft du måste satt i dig…
Låter konstigt att det bara skulle bero på saften?
Jag vet ingenting om medicineringens påverkan, men som sagt verkar det konstigt att det enda som hände var att du började dricka saft och går upp 22kg på 6 mån…
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY