En tjockis på väg ner

Home Forums Deff och fettminskning En tjockis på väg ner

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 53 total)
  • Author

Ja då har man vågat sig in på ett sånt här forum också :emo-thumb
    Håller på lite med viktminskning av enorma jag.
    Hittills gått ner ca 22 kg, och har en hel del kvar. Är tjej och ca 1.66 lång. Väger i dagsläget 85…

Har ett mål på 10 kg till Nov, men hjälp vart tog motivationen vägen?
    Ska börja träna på gym efter några månaders uppehåll.
    Ge mig gärna lite tips på vad som skulle kunna hjälpa mig att nå mitt mål

Först och främst bör du läsa det [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347 här]. Efter det kan du återkomma med fler frågor om dågot är oklart. :)

Inget är oklart :|

Allt går i vågor……
    Ibland ligger motivationen på topp, vissa dagar sämmre……Bara kämpa på!!

Försiktigt med och äta smasket, när du legat på kaloriunderskott så länge så är kroppen hungrig som en aligator, så det är bara och säga emot om du ser kakbiten på bordet locka dig, tro mig, de värt det, motivationen ökar ganska bra.

ZuperZandra wrote:
    Allt går i vågor……
    Ibland ligger motivationen på topp, vissa dagar sämmre……Bara kämpa på!!

Tack..
    Ja det är väl så antar jag! Har precis börjat på nytt gym, så det är ju alltid lite knaggligt ibörjan innan man känner sig ”hemma” men det kommer nog snart. :up:

Dabifo wrote:
    Försiktigt med och äta smasket, när du legat på kaloriunderskott så länge så är kroppen hungrig som en aligator, så det är bara och säga emot om du ser kakbiten på bordet locka dig, tro mig, de värt det, motivationen ökar ganska bra.

Ja man blir så glad när man ser skillnad, och då är det verkligen värt allt slit :happy:
    Men att det ska vara så svårt att få bort fläsket låren/rumpan/magen. Mest smalnat upptill.. Någon speciellt bra träning som jag skulle behöva testa?

Swe84 wrote:
    Ja man blir så glad när man ser skillnad, och då är det verkligen värt allt slit :happy:
    Men att det ska vara så svårt att få bort fläsket låren/rumpan/magen. Mest smalnat upptill.. Någon speciellt bra träning som jag skulle behöva testa?

Om du menar specifika övningar för att ”bränna fett”, så är svaret nej.

Fortsätt att ligga på ett kaloriunderskott och ha tålamod. Fokusera på vad du vill uppnå, snarare än det du får försaka för att ta dig dit.

Vill du att det ska gå undan så föreslår jag att du kikar in under artiklar och letar upp Den Termogena Dieten.

Swe84 wrote:

Det är genetiskt betingat hur fettet fördelas på kroppen. Där du har lagt på dig fettet först, kommer du antagligen bli av med det sist. Dessutom har, framförallt hos kvinnor, fetcellerna runt rumpa och lår fler alfa-receptorer vilket medför att dessa är mer motståndskraftiga mot lipolysen (fettförbränningen).
    Häng bara i och ge inte upp, så blir du av med fettet där med. :up:

I linje med vad Tyskn precis påpekade, kan jag ju meddela att BODY hade en riktigt bra artikel i ämnet ”envist fett” för något nummer sedan, författad av Martin Berkhan.

Dock tror jag inte att det är aktuellt för dig att betrakta fettet som ”envist” riktigt än – din vikt i förhållande till din längd skvallrar om att du har en del att gå ner innan det kan bli tal om att fettet ”vägrar släppa”.

Kaloriundskott + konsekvens + tid = viktnedgång.

Hang in there. :)

Ska gå ned i vikt jag med. Är man, väger ca 106kg och 1.81 lång. Gick ned till 95 förra höstan under regelbunden träning, men så tappade jag sugen och slutade träna och la på mig massa kilon igen.

Nu har jag tagit nya tag och börjat träna kondition och styrka 4-5 ggr/vecka. Avstår från snabbmat, godis, snacks och alkohol, och istället lagt pengarna på lite kosttillskott för träningen. Har tränat några veckor nu och känner att jag går åt rätt håll, och motivationen är på topp. Märker redan att jag fått betydligt bättre kondition och blir inte trött när jag går på stan, uppför trappor och så.

Vore underbart att bli normalviktig och komma i god form.

Kul att höra att det går åt rätt håll för dig. :) Vad jag skulle råda dig är att hitta någon motionsform som du verkligen tycker är roligt, då blir det svårare att tappa sugen igen. :emo-thumb

Tyskn wrote:
    Kul att höra att det går åt rätt håll för dig. :) Vad jag skulle råda dig är att hitta någon motionsform som du verkligen tycker är roligt, då blir det svårare att tappa sugen igen. :emo-thumb

Saken är den att jag tycker det är rätt roligt och hänga på gymmet.

Det som brukar göra att jag tappar sugen är när när jag får nåt ofrivilligt avbrott från träningen, typ att jag blir sjuk, reser bort eller att det blir storhelg och släktträffar med mycket mat och godis. När sånt händer så blir det lätt att jag inte kommer igång med träningen igen.

moggym wrote:
    Saken är den att jag tycker det är rätt roligt och hänga på gymmet.

Det som brukar göra att jag tappar sugen är när när jag får nåt ofrivilligt avbrott från träningen, typ att jag blir sjuk, reser bort eller att det blir storhelg och släktträffar med mycket mat och godis. När sånt händer så blir det lätt att jag inte kommer igång med träningen igen.

Ahh, ok. Blir det att du tänker ”Nu har jag ätit så mycket den här storhelgen så allt jobb var i onödan.”?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.