Home › Forums › Deff och fettminskning › En tjockis på väg ner
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 augusti, 2008 at 07:34 #736269Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Om du menar specifika övningar för att ”bränna fett”, så är svaret nej.
Fortsätt att ligga på ett kaloriunderskott och ha tålamod. Fokusera på vad du vill uppnå, snarare än det du får försaka för att ta dig dit.
Vill du att det ska gå undan så föreslår jag att du kikar in under artiklar och letar upp Den Termogena Dieten.
Ska ta en titt på det dära…
7 augusti, 2008 at 07:36 #736270Anonym anvandareMembermoggym wrote:Ska gå ned i vikt jag med. Är man, väger ca 106kg och 1.81 lång. Gick ned till 95 förra höstan under regelbunden träning, men så tappade jag sugen och slutade träna och la på mig massa kilon igen.Nu har jag tagit nya tag och börjat träna kondition och styrka 4-5 ggr/vecka. Avstår från snabbmat, godis, snacks och alkohol, och istället lagt pengarna på lite kosttillskott för träningen. Har tränat några veckor nu och känner att jag går åt rätt håll, och motivationen är på topp. Märker redan att jag fått betydligt bättre kondition och blir inte trött när jag går på stan, uppför trappor och så.
Vore underbart att bli normalviktig och komma i god form.
Vi får kämpa på helt enkelt, för normalviktiga o snyggare ska vi bli
7 augusti, 2008 at 07:38 #736271Anonym anvandareMemberFörresten, vad tänker ni när ni ser en överviktig på gymmet? Vore kul o höra…
7 augusti, 2008 at 09:30 #736272Anonym anvandareMemberSwe84 wrote:Förresten, vad tänker ni när ni ser en överviktig på gymmet? Vore kul o höra…
”Kanon att han/hon tagit tag i saker och ting. Hoppas vederbörande lägger lika stort krut på maten som på träningen.”
7 augusti, 2008 at 10:25 #736273Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:
”Kanon att han/hon tagit tag i saker och ting. Hoppas vederbörande lägger lika stort krut på maten som på träningen.”
Fo sho! Jag fylls verkligen av glädje när jag ser hur någon överviktig kör på hårt i gymmet. Likasom när man ser tjejer köra tunga basövningar.
Jag blev riktigt nöjd när jag och min träningspartner övertygade en medelålderskvinna om att skippa ”gynekolog”-machinerna och istället börja fokusera på lite knäböj istället.Något som kan göra mig lite deppig är dock när man ser folk (överviktiga, eller allmänt folk som vill komma i form) som bara sitter och lyfter vikter, oftast i maskiner, lite halvhjärtat. Det verkar som att de tror att allt fixar sig självt bara av att de har kommit till gymmet. Å ena sidan vill man gå fram och säga att de bör lära sig basövningarna och köra hårt på dessa, men å andra sidan vill man inte framstå som besserwisser eller som någon som hackar på dem bara för att de är nya i gymmet.
Jag blev riktigt nöjd när jag och min träningspartner övertygade en medelålderskvinna om att skippa ”gynekolog”-machinerna och istället börja fokusera på lite knäböj istället.
7 augusti, 2008 at 10:34 #736274Anonym anvandareMemberTyskn, ekar det?
7 augusti, 2008 at 10:40 #736275Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Fo sho! Jag fylls verkligen av glädje när jag ser hur någon överviktig kör på hårt i gymmet. Likasom när man ser tjejer köra tunga basövningar.
Jag blev riktigt nöjd när jag och min träningspartner övertygade en medelålderskvinna om att skippa ”gynekolog”-machinerna och istället börja fokusera på lite knäböj istället.Något som kan göra mig lite deppig är dock när man ser folk (överviktiga, eller allmänt folk som vill komma i form) som bara sitter och lyfter vikter, oftast i maskiner, lite halvhjärtat. Det verkar som att de tror att allt fixar sig självt bara av att de har kommit till gymmet. Å ena sidan vill man gå fram och säga att de bör lära sig basövningarna och köra hårt på dessa, men å andra sidan vill man inte framstå som besserwisser eller som någon som hackar på dem bara för att de är nya i gymmet.
Jag blev riktigt nöjd när jag och min träningspartner övertygade en medelålderskvinna om att skippa ”gynekolog”-machinerna och istället börja fokusera på lite knäböj istället.
Kul att höra faktiskt…
För ofta känner man sig helt ”lost” och inte har en aning vad man pysslar med :p fast det kanske bara är jag som är knasig…
Skulle behöva ett bra träningsprogram.. mm någon som är bra på o fixa?7 augusti, 2008 at 11:08 #736276Anonym anvandareMemberSwe84 wrote:Kul att höra faktiskt…För ofta känner man sig helt ”lost” och inte har en aning vad man pysslar med :p fast det kanske bara är jag som är knasig…
Skulle behöva ett bra träningsprogram.. mm någon som är bra på o fixa?Det finns miljarder trådar där träningsupplägg avhandlas.
Ett tips är att börja köra böj, bänk och mark, dock. Med all säkerhet kommer du att få detta upptryckt i ansiktet om du drar igång en tråd i ämnet. Möjligen också chins.
7 augusti, 2008 at 11:32 #736277Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Det finns miljarder trådar där träningsupplägg avhandlas.Ett tips är att börja köra böj, bänk och mark, dock. Med all säkerhet kommer du att få detta upptryckt i ansiktet om du drar igång en tråd i ämnet. Möjligen också chins.
Då blir det att börja lite lätt med de kanske då
7 augusti, 2008 at 11:34 #736278Anonym anvandareMemberAppropå vad du skrev Tyskn så jag skulle bli glad om nån kom fram till mig i gymmet och kanske lärde mig ett o annat fast de e ju jag de
7 augusti, 2008 at 12:07 #736279Anonym anvandareMemberOk. Jag har iofs sagt till folk vid ett fåtal tillfällen, och då gick det bra. Visserligen körde dessa redan komplexa övningar, men de hade något bristfällig teknik.
Jag brukar då också börja med ”Är det OK om jag ger dig ett litet råd?”Men man vet ju aldrig vad de tänker egentligen ”Tack så mycket!” + ett brett tillgjort leende kan lika gärna betyda: ”Tss, tror du att du är nånting, eller? Försvinn så att jag kan fortsätta som min farbror har lärt mig…”
7 augusti, 2008 at 12:16 #736280Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Ok. Jag har iofs sagt till folk vid ett fåtal tillfällen, och då gick det bra. Visserligen körde dessa redan komplexa övningar, men de hade något bristfällig teknik.
Jag brukar då också börja med ”Är det OK om jag ger dig ett litet råd?”Men man vet ju aldrig vad de tänker egentligen ”Tack så mycket!” + ett brett tillgjort leende kan lika gärna betyda: ”Tss, tror du att du är nånting, eller? Försvinn så att jag kan fortsätta som min farbror har lärt mig…”
Ja men d e ju jätte bra att fråga först om det är ok
Hehe jo kanske de, men det är bara att chansa :up:Har precis läst,läst & åter läst en massa träningstips.. Nu är det bara att pallra sig till gymmet efter jobbet & sätta igång …
7 augusti, 2008 at 13:12 #736281Anonym anvandareMemberSwe84 wrote:Ja men d e ju jätte bra att fråga först om det är ok
Hehe jo kanske de, men det är bara att chansa :up:Har precis läst,läst & åter läst en massa träningstips.. Nu är det bara att pallra sig till gymmet efter jobbet & sätta igång …
Låter bra. :up: Här får du en sida som går in på den rätta tekniken när det gäller mark, böj, bänk m.fl..
[http://stronglifts.com/how-to-deadlift-with-proper-technique/ http://stronglifts.com/how-to-deadlift-with-proper-technique/%5D
Man kan inte poängtera det för ofta hur viktigt det är med den rätta tekniken, framförallt när det gäller mark och böj.
7 augusti, 2008 at 13:36 #736282Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Låter bra. :up: Här får du en sida som går in på den rätta tekniken när det gäller mark, böj, bänk m.fl..[http://stronglifts.com/how-to-deadlift-with-proper-technique/ http://stronglifts.com/how-to-deadlift-with-proper-technique/%5D
Man kan inte poängtera det för ofta hur viktigt det är med den rätta tekniken, framförallt när det gäller mark och böj.
Tackar :happy:
8 augusti, 2008 at 08:16 #736283Anonym anvandareMemberHur mycket (lite) kalorier ska jag äta per dag för att gå ner i vikt?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.