Endast kolhydrater vid träningsdagar

Home Forums Deff och fettminskning Endast kolhydrater vid träningsdagar

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Vad tror ni om en kost baserat på nästan bara protein på vilodagar och dagar jag tränar – samma kost som tidigare, nästan bara protein, dock med malto efter träningen och havregrynsgröt innan träning? Notera att kolhydraterna endast intas timman innan träning och timman efter.

(det tillkommer lite kolhydrater i form av broccoli och blomkål då och då, även på vilodagar)

Ligger på kcal underskott med målet att nå låg BF% och samtidigt behålla så mycket muskelmassa som möjligt.

Kan inte så otroligt mycket om det här men låter bra baserat på det lilla jag läst tidigare.

Är väl något liknande Bartoll förespråkar i TBTG, om jag inte minns fel. Kan ha fel.

Nästan enbart protein är inget bra. Men får du i dig tillräckligt med fett dessutom så ser jag inga fel.

Tackar!

Hur fungerar det med kalcium? Har hört att med ett tillskott av kalcium så tar inte kroppen upp lika mycket fett utan det kommer ut bakvägen. Gäller det samma sak med omega3?
    Trist o ta omega3 kapslar med kalciumtabletten i så fall…vilket jag gör.

TKD har jag för mig att dieten heter?

Som en ketodiet men med kolhydrater i anslutning till träningen.
    Kan finnas flera fördelar: minskat sötsug och bättre ork samt förbättrad återhämtning.

Yossi wrote:
    Tackar!

Hur fungerar det med kalcium? Har hört att med ett tillskott av kalcium så tar inte kroppen upp lika mycket fett utan det kommer ut bakvägen. Gäller det samma sak med omega3?
    Trist o ta omega3 kapslar med kalciumtabletten i så fall…vilket jag gör.

Det är fel i båda fallen.

Men en kalciumrik kost innebär dock att mer fett följer med ut i toaletten. Men det är effekter som sker av KOSTE som sagt och inget som är bättre/sämre för att det är tillskott.

Var har du läst sånt struntprat?

Eddie Vedder wrote:
    Det är fel i båda fallen.

Men en kalciumrik kost innebär dock att mer fett följer med ut i toaletten. Men det är effekter som sker av KOSTE som sagt och inget som är bättre/sämre för att det är tillskott.

Var har du läst sånt struntprat?

Du säger själv att man med kalcium skiter ut mer fett. Då borde kroppen med andra ord inte ta upp det? Skiter man då ut Omega 3 också?

Sen får du gärna förklara effekten av KOSTE, säger mig ingenting..

Yossi wrote:
    Du säger själv att man med kalcium skiter ut mer fett. Då borde kroppen med andra ord inte ta upp det? Skiter man då ut Omega 3 också?

Sen får du gärna förklara effekten av KOSTE, säger mig ingenting..

Jag missade sista N:et. ;) Vad jag menar är alltså att det har en viss efffekt att binda saker som följer med ut i avföringen. Och givetvis har inte omega-3 samma egenskaper.

Men du hävdade ju att det skulle vara skillnad i TILLSKOTTSFORM vilket är inkorrekt.

Eddie Vedder wrote:
    Jag missade sista N:et. ;) Vad jag menar är alltså att det har en viss efffekt att binda saker som följer med ut i avföringen. Och givetvis har inte omega-3 samma egenskaper.

Men du hävdade ju att det skulle vara skillnad i TILLSKOTTSFORM vilket är inkorrekt.

Du missförstår mig. Man skiter alltså ut fett, omega 3 är fett. Skiter jag ut Omega 3 om jag tar det med kalcium? Det är min fråga.

Yossi wrote:
    Du missförstår mig. Man skiter alltså ut fett, omega 3 är fett. Skiter jag ut Omega 3 om jag tar det med kalcium? Det är min fråga.

Helt omöjligt att besvara. Kalcium bildar ”tvålar” som binder bl.a. fett. Men det är fullständigt irrelevant vilka fettsyror och lipider som råkar följa med ut.

Ta dem tillsammans utan oro.

Anser du att det är någon mening med att ta kalcium med syfte att skita ut mer fett? Många som förespråkar detta..

Yossi wrote:
    Anser du att det är någon mening med att ta kalcium med syfte att skita ut mer fett? Många som förespråkar detta..

Om jag säger såhär: Ska man småpilla med saker som kan ha lite extra effekt så tycker jag ju ett ökat kalciumintag, mer chili, någon kopp kaffe extra och såna saker är mer befogade än något dyrt ”mirakelpiller”.

Käka en ostbit som fettkälla istället för olja t.ex. Betydligt godare. Och kryddad mat etc.

Går du in på min blogg har jag skrivit massor om olika saker i kosten som kan ha liten liten extra effekt men som satidigt faktiskt är gott och inte dyrt.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.