energiprocent från fett?!

Home Forums Deff och fettminskning energiprocent från fett?!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej!
    Körde en hyffsad hård diet för några år sen och nu är tanken att jag ska göra detsamma.
    Då vill jag minnas att man sa att ca 15% av energiintaget skulle komma från fett.
    Men nu när jag läst lite på nätet står det att ca 1gram/ kg kroppsvikt är lagom.tycker det låter extremt mkt..

Väldigt tacksam för svar då jag måste börja dieta så fort som möjligt.ska försöka tappa 18 kg till midsommar..

Mvh Danne

Hej!
    Nej 1g är inte extremt mycket då du behöver fettet. Det hjälper dig bla. med att det förlänger fasen utav aminosyreutsöndringen. Beroende på hur mkt -kcal du väljer att lägga dig på kan detta uppfattas som mycket om du ligger på ett kraftigt underskott men att ligga så lågt under sitt behov är inget jag rekomenderar då du tappar din kära muskelmassa som du slitit hårt för! :)

Mvh Vincent

Okej.
    Hur kan en vettig fördelning i % se ut mellan fett,Kohydrater och protein?

Mvh

1g fett/kg 2g proteiner/kg och fyll sedan upp med kolhyderater till önskat total kcalintag detta tycker jag är enklaste sättet att räkna ut det på.

För att tappa 18kg fram till midsommar måste du ligga på ett kaloriunderskott på 750kcal/dag dvs du kommer tappa ca 0.75kg/vecka, då det är 24veckor kvar till midsommar.

Mvh

Okej tack för svaret.känns att det bara är att ställa sej på rullbandet direkt…

Mvh

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.