Enkelt program för energiberäkning

Home Forums Deff och fettminskning Enkelt program för energiberäkning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 35 total)
  • Author

Jag lägger in en länk till en tråd på Kollozzeum som jag anser är till stor nytta för de människor som inte har någon uppfattning om sitt energibehov och/eller som har problem med matematik. (That would be me..)

Enjoy:

[http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2097156&postcount=25]

Mods: Sticky?

funkade ju riktigt fint det där :)

Måste få säga att jag inte förstår ett skvatt av de programmet. Kanske bara jag som är korkad :frust:

Marih wrote:
    Måste få säga att jag inte förstår ett skvatt av de programmet. Kanske bara jag som är korkad :frust:

Vad är det som är svårt att förstå?

Fyll i uppgifterna och tryck på knappen.

Ha i åtanke att siffrorna inte är huggna i sten utan enbart uppskattningar.

Jag BUMPar den här tråden så den blir lättare att hitta sedan.

Även om det alltid handlar om uppskattningar så verkar det som att många är betjänta av ett verktyg för att åtminstone få ett värde att utgå ifrån.

…eller också tar man kroppsvikten X 30, men det verkar folk ha svårt att ta till sig.

Nåja. Bumpat och klart.

Det där var ett riktigt enkelt och bra pogram!
    Thank you, mate:).

Vilken formel av Harris-Benedict, Mifflin, Schofield samt Owen är bästast då?

startar inte för mig självklart för att jag har windows x64 edition

henkebenke wrote:
    Vilken formel av Harris-Benedict, Mifflin, Schofield samt Owen är bästast då?

Mifflin.

Quote:
    Of the calculation standards tested, the Mifflin standard provided an accurate estimate of actual resting metabolic rate in the largest percentage of nonobese and obese individuals and therefore deserves consideration as the standard for calculating resting metabolic rate in obese and nonobese adults.

Journal of the American Dietetic Association 2003, vol. 103, no9, pp. 1152-1159

box4m wrote:
    startar inte för mig självklart för att jag har windows x64 edition

jag quotar mig själv och undrar, någon computerguru som har en lösning?

Jag har svårt att uppskatta aktivitetsnivån..

En dag med en morgonpromenad på 1 timme och sedan vanlig jobbdag i en butik, vilken akt.nivå kan passa då?
    Och en dag med 1 timmes promenad samt 1 timme styrketräning, vad kan man uppskatta akt.nivån till då ?

tack på förhand / Sia

aaiS wrote:

En dag med en morgonpromenad på 1 timme och sedan vanlig jobbdag i en butik, vilken akt.nivå kan passa då?
    Och en dag med 1 timmes promenad samt 1 timme styrketräning, vad kan man uppskatta akt.nivån till då ?

tack på förhand / Sia

Jag gör alltid som så att jag tar mitt basala energibehov, och plussar sedan på brända kcal från dagens aktiviteter. (Försöker göra grova uppskattningar i varje fall).

aaiS wrote:

tack på förhand / Sia

[http://forum.body.se/showpost.php?p=523336&postcount=9]

Jag fick en väldigt låg siffra, ca 1800 Kcal. Ska jag skriva ner min vikt i pounds i stället för kilo?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.