Extrem lågkalori deff.

Home Forums Deff och fettminskning Extrem lågkalori deff.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Jag vill ha väldigt snabba resultat och funderar på att köra på en kost beståendes av ca 200g protein & ca 100g kolhydrater. Sammanlagt ca 1400kcal. Styrketränar 4 pass i veckan. 92kilo som utgångs vikt. Tror ni att det skulle ge en kraftig fett förlust? Eller är det bara idiotiskt???

Orion81 wrote:
    Tror ni att det skulle ge en kraftig fett förlust?

Ja

Orion81 wrote:
    Eller är det bara idiotiskt???

Nejdå. Det är en ganska extrem diet men den är inte farlig. Så jag skulle inte gå så långt som att säga idiotisk, särskilt inte med tanke på att du inte verkar träna så väldigt mycket heller.

Men mår du väldigt dåligt under tiden bör du förstås revidera. Kan du lova mig det?:|

Okej då kör ja på det. Tack för upplysningen.
    Jag lovar mår jag för kass så ökar jag kcal mängden lite! :)

Själv får jag mycket bättre mättnadskänsla än förut då jag intog mycket kolhydrater.
    Tar så lite ris, potatis, pasta som möjligt, men kompletterar med grönsaker och frukt som gör att jag blir mätt.

Dabifo wrote:
    Själv får jag mycket bättre mättnadskänsla än förut då jag intog mycket kolhydrater.
    Tar så lite ris, potatis, pasta som möjligt, men kompletterar med grönsaker och frukt som gör att jag blir mätt.

Är målet 100 g kolhydrater om dagen skulle jag inte ätit varken ris, pasta eller potatis. Utan endast hållit mig till grönsaker av alla dess slag.

Orion81 wrote:
    Jag vill ha väldigt snabba resultat och funderar på att köra på en kost beståendes av ca 200g protein & ca 100g kolhydrater. Sammanlagt ca 1400kcal. Styrketränar 4 pass i veckan. 92kilo som utgångs vikt. Tror ni att det skulle ge en kraftig fett förlust? Eller är det bara idiotiskt???

Risken finns såklart att det kommer att bli aningen plågsamt – dock är jag övertygad om att du kommer att rasa i vikt med en jävla fart.

Håll oss uppdaterade om hur det går. :)

ta gärna före o efter bilder så vi får se resultatet :)

men som sagt, du KAN tappa muskler eftersom du får i dig så lite energi men det är väl från person till person och mår du dåligt så öka lite o känn efter.

Dag 9. Levt på den här lågkalori dieten nu i 9 dagar. Har redan gått ner 6kg men förmodar att 4kg av dom är kolhydrater å vatten! Mår bättre än jag trodde ja skulle göra! Känner mig bara väldigt flummig. Närminnet är helt kass. Det jobbigaste är att somna på kvällarna, svårt när hungern är så stark. Och när man vaknar på nätterna med ett sockersug utan dess like! Då får man se till att det inte finns något gött å sött hemma för om det fanns vet jag inte om jag skulle klarat motstå frestelsen! Undrar om inte luktsinnet utvecklas under ”svält” för jag känner dofter från varenda mat ställe när jag går genom stan! Det är självklart tyngre att styrketräna men går relativt bra andå. Försökte köra lite konditions träning men det var så jävla jobbigt att det kändes inte värt det. Tar lite promenader nästan varje dag i stället! Ska ordna för och efter bilder men dom kommer lite senare.

Varför? Varför inte en normal, mer human diet?

Är väl inte så att du ska stå på scen inom 3 dagar, och du lär ju förlora den muskelmassa du har rätt bra.

Och förlora 4kg kolhydrater? Ligger kolhydraterna överallt i kroppen? Fattar inte.
    Kroppen kan väl inte lagra oändligt med carbs eller?

Chrillee wrote:
    Och förlora 4kg kolhydrater? Ligger kolhydraterna överallt i kroppen? Fattar inte.
    Kroppen kan väl inte lagra oändligt med carbs eller?

Han skrev ”kolhydrater å vatten”. Varje gram glykogen (kolhydrat) som lagras in i cellerna drar med sig ca. 2,5g vatten. Går man på diet, speciellt om det är en lågkolhydratsdiet, tömmer man glykogenförråden ganska fort och tappar därför väldigt mycket vikt i startfasen av dieten.

Det omvända kan ske efter en diet då man börjar äta normalt igen. Då kan man gå upp runt 3kg på kortast tid (mindre än en vecka), utan att för den delen lägga på sig mycket fett.

Ifall du väger 92Kg och äter så lite? du kommer nästan bara bränna muskler…..du får betydligt snabbare resultat om du höjjer Kcal intaget. jag väger 86 och låg på 1300 kcal….gick åt helvete….bara muskel som försvann. fast en jag åt kolhydrater och protein i mängder

Holyjones wrote:
    du kommer nästan bara bränna muskler…..

Nej det är helt fel. Så kommer det inte gå. Då får man göra något alldeles bedrövligt fel. Det är INTE främst kuskelprotein som kataboliseras vid lågt energiintag, synnerligen inte om styrketräning ingår i ens upplägg samt tillräckligt med protein.

Ofta kan många uppleva att de tappar en massa muskler dock, helt enkelt p.g.a. att man tror att man är mer muskulös än vad som i själva verket är sant. Något som då syns när kroppsmassan totalt sett minskar samt styrkan tryter iom för lågt energiintag.

Eddie Vedder wrote:
    Ofta kan många uppleva att de tappar en massa muskler dock, helt enkelt p.g.a. att man tror att man är mer muskulös än vad som i själva verket är sant. Något som då syns när kroppsmassan totalt sett minskar samt styrkan tryter iom för lågt energiintag.

En annan anledning är även vad jag förklarade lite längre upp. När man har gått på kaloriunderskott ett bra tag så kommer musklerna ha mycket mindre inlagrat glykogen och vatten, och därmed inte vara lika uppsvällda.

Tyskn wrote:
    En annan anledning är även vad jag förklarade lite längre upp. När man har gått på kaloriunderskott ett bra tag så kommer musklerna ha mycket mindre inlagrat glykogen och vatten, och därmed inte vara lika uppsvällda.

Japp. Det var just p.g.a. av att du redan hade nämnt det så bra som jag utelämnade det.;)

Men det är å andra sidan något som märks av ganska snabbt. Jag pratade mer om det lite längre perspektivet. Då Holyjones påstår att det bara ryker muskelmassa i stort sett.

Även efter den stora initiala viktminskningen som till stor del är vätska så är det ju fortfarande så att förluster av kroppsmassa rent allmänt samt en trolig psykisk (bi-)effekt av minskad ork och styrka får en att tro att den stora muskelmassan försvunnit. Den som i själva verket inte var så stor.:p

Även den faktorn att man har lite mat i mag- tarmsystemet gör ju sin lilla del i vikten. För mindre mat in i munnen innebär ju mindre mat som bearbetas inne i kroppen.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.