Home › Forums › Deff och fettminskning › Extrem lågkalori deff.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 juli, 2008 at 05:59 #744198Anonym anvandareMemberKung Bruno wrote:Byt ut en del av kolhydraterna mot grönsaker.
Vad menar du här egentligen? Han kanske får sitt kolhydratsintag från grönsaker redan. Du pratar om grönsaker som om det vore en egen makronutrient (vilket det ju givetvis inte är). Sedan är det stor skillnad på olika sorters grönsaker ur näringssynpunkt.
24 juli, 2008 at 08:17 #744199Anonym anvandareMemberPetter__Jonsson wrote:Vad menar du här egentligen? Han kanske får sitt kolhydratsintag från grönsaker redan. Du pratar om grönsaker som om det vore en egen makronutrient (vilket det ju givetvis inte är). Sedan är det stor skillnad på olika sorters grönsaker ur näringssynpunkt.Antagligen att han ska kapa lite på bröd, gryn, ris, pasta, potatis och äta mer grönsaker istället. Grönsaker (ex broccoli) har ju stor volym för få kalorier.
25 juli, 2008 at 18:45 #744200Anonym anvandareMemberDag 20. 3 veckor har strax passerat. Vågen har hamnat på 83kg. Det har varit ett kul ”test”. Vid dag 14 började det komma lite tankar som `är det verkligen värt det´? Man var så matt att det var svår att orka med mer saker än träning och matlagningen. Någon fråga vad jag åt, å det är pasta, potatis, grönsaker i små mängder. Å kött, fisk å fågel i lite större mängder. Även mycket o-mega3 + vitaminer å mineraler för extra antidoxidanter för att undvika att bli sjuk. Innehållsförteckning, våg å med hjälp av kaloriräknare på nätet så pusslade jag ihop rätt mängd. På slutet får jag dock erkänna att jag använde mig av ett diet pullver för att förenkla ibland. Kanske inte det bästa men jag orka inte riktigt med att tänka på vad jag skulle äta varje mål. Ska fortsätta fram till tisdag, på onsdag åker jag utomlands en vecka. Målet var väll att se lite ribbad ut tills dess. Sen blir det väll rehab när man kommer hem! Men sammanlagt var det här faktist riktigt kul. Roligt att ha något att fokusera så sten hårt på. Så på tisdag ska jag ta efter bilderna, lägger upp dom samma dag. Men men dax för lite köttfärs å kokta grönsaker.
29 juli, 2008 at 21:04 #744201Anonym anvandareMemberResa inställd! Skit kul! Inte… Men kör på med deffen 1-2veckor till i stället. Lägger upp bilder från dag 1 å dag 15, så lägger jag ut dom sista efter bilderna när jag lägger ner. Skulle göra det idag men hittar inte kabeln som man kopplar mellan telefonen å datorn så jag får låna en. Så sätter jag in dom i morgon.
30 juli, 2008 at 09:17 #744202Anonym anvandareMember9kg på 20 dagar, intressant. Kanske man skulle köpa tonfisk för en hel månadslön och prova detta ett par dagar.
Efter dessa smärtsamma 20 dagar, är det något du rekommenderar?
30 juli, 2008 at 09:47 #744203Anonym anvandareMemberOrion81 wrote:Resa inställd! Skit kul! Inte… Men kör på med deffen 1-2veckor till i stället. Lägger upp bilder från dag 1 å dag 15, så lägger jag ut dom sista efter bilderna när jag lägger ner. Skulle göra det idag men hittar inte kabeln som man kopplar mellan telefonen å datorn så jag får låna en. Så sätter jag in dom i morgon.Ska bli kul att se.
6 augusti, 2008 at 17:46 #744204Anonym anvandareMemberMin NO-lärare är väldigt för det här med att äta mkt. proteiner och jättelite kolhydrater. Hans argument var att studera vad grottmänniskorna åt för någonting förrut^^ Han körde en diet där han låg på -50 kolhydrater och resten protein och sallad. Han sa att han blev trött i början men sedan piggare än innan. Upplevde du det när du körde din diet?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.