Få bort underhudsfett.

Home Forums Deff och fettminskning Få bort underhudsfett.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author

Hej, jag är en 16-årig kille som har tränat ett tag men inte sett så mycket resultat på senaste tiden. Jag är ute och springer runt 4ggr/vecka samt styrketränar lika mycket. Problemet är att jag har för mycket underhudsfett för att musklerna ska synas. Har någon ett förslag på hur en dags kost kan se ut om jag vill få bort mitt underhudsfett?

Jag är runt 1.75 och väger lite mer än 60 kg.

Bygg muskler istället. Om du ska deffa ner dig ännu mer kommer det bara se anorektiskt ut, med tanke på att din vikt redan är så låg jämfört med din längd…

Eftersom du är så väldigt smal tror jag inte att du får ut särskilt mycket på att minska mängden underhudsfett, eftersom du helt enkelt inte är särskilt muskulös.

Det du kan göra är att minska på mängden löppass och ändra din styrketräning till betydligt tyngre träning än vad du verkar göra nu (den är ganska lätt, annars hade du nog inte orkat fyra dagar löpning och fyra gånger styrketräning).

Tung (låg/medelrep.) och progressiv (= ökande belastning/vikter) är nyckeln till att få muskler.

60 kg alltså. På 175 kg. Sorry, men du har inga muskler. Troligen är du så deffad som du kan bli.
    mikaelj gav dig jättebra tips: bli stark och ät mer mat.
    Spontant vore det kanske en idé att försöka gå upp 15 kg över tre år och sen se vart du hamnar.

Hur stor är skillnaden mellan fett och muskler viktmässigt? Jag vet att muskler väger mer, men hur mycket?

spinaround wrote:
    Hur stor är skillnaden mellan fett och muskler viktmässigt? Jag vet att muskler väger mer, men hur mycket?

1 kg muskler väger väl ungefär som 1 kg fett? :P

nutz wrote:
    60 kg alltså. På 175 kg. Sorry, men du har inga muskler. Troligen är du så deffad som du kan bli.
    mikaelj gav dig jättebra tips: bli stark och ät mer mat.
    Spontant vore det kanske en idé att försöka gå upp 15 kg över tre år och sen se vart du hamnar.

Jag är inget proffs men jag kan säga så här mycket i alla fall: Jag är i princip lika lång som du, 176 cm och jag har tränat några månader nu och lyckats gå ner till 77 kg. Mina magmuskler börjar faktiskt att synas lite grann nu. Jag har bättre deffinition på axlar och armar också. Så i ditt fall handlar det nog om att lägga på sig mer muskler och käka mer, som tidigare nämnts.

Troligtvis har du alldeles för lite muskler med tanke på din vikt kontra din längd, vilket kan göra att det ser lite ”slappt” ut.

Jag förstår inte hur ni kan dra någon slutsats att inte han kan deffa med längden 175cm och vikten 60kg, ni har inte ens sett någon bild på personen i fråga?

Ett bevis på att vikten inte avgör så mycket är bara att kolla tråden där folk skulle gissa min vikt. Vikten säger egentligen ingenting.

Till TS, lägg upp en bild så är det lite lättare att avgöra utifrån den. Det är mycket som spelar in hur din form ser ut, inte bara muskler och fett som avgör vikten.

Det behöver inte heller vara fett som sitter runt magen. Om du tidigare varit fet och gått ner i vikt kan det vara ett slappt lager hud som sitter kvar, då måste man fylla ut det med muskler.

nible wrote:
    Jag förstår inte hur ni kan dra någon slutsats att inte han kan deffa med längden 175cm och vikten 60kg, ni har inte ens sett någon bild på personen i fråga?

Ett bevis på att vikten inte avgör så mycket är bara att kolla tråden där folk skulle gissa min vikt. Vikten säger egentligen ingenting.

Till TS, lägg upp en bild så är det lite lättare att avgöra utifrån den. Det är mycket som spelar in hur din form ser ut, inte bara muskler och fett som avgör vikten.

Och vem fan har sagt att han INTE kan deffa? Du kan deffa med 1mg fett på kroppen om du känner för det.

norbit wrote:
    Och vem fan har sagt att han INTE kan deffa? Du kan deffa med 1mg fett på kroppen om du känner för det.
    Flessa wrote:
    +1. Att tänka på en deff nu, och du försvinner.
    anders172 wrote:
    Bygg muskler istället. Om du ska deffa ner dig ännu mer kommer det bara se anorektiskt ut, med tanke på att din vikt redan är så låg jämfört med din längd…

Nöjd?

Jag kan sätta mitt liv på att han skulle se mer vältränad och rippad ut om han bara skaffade sig lite muskler.

Nej, han är INTE grov på 60 kg, ens om 5 BF%.

Gitarristen wrote:
    Jag är inget proffs men jag kan säga så här mycket i alla fall: Jag är i princip lika lång som du, 176 cm och jag har tränat några månader nu och lyckats gå ner till 77 kg.

… och jag är 176 cm och väger 79 kg, och har tydligare muskeldefinition nu än vid 73 kg. (På grund av träning, förstås)

Jag kommer ihåg när jag såg en bild på en annan kille, också 176 cm, som vägde 69 kg. Han såg mycket plufsigare ut än mig, trots att han väger 10 kg mindre…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.