Få repetitioner?

Home Forums Deff och fettminskning Få repetitioner?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Tjena! Har sett många skriva att man under deff ska träna ”tung” styrketräning (har för mig att det står i deffguiden).
    Innebär det att man ska köra med tung vikt och få rep (ca 4-6) eller bara att man ska köra lika hårt/ofta som man gjorde innan? Följdfråga –> Har också sett (utan klara källor) att få och tunga rep skulle vara en fördel under deff, därför denna fråga: Skulle få och tunga rep vara en fördel i behållandet av muskelmassa jämfört med lite fler (10-12 rep)? Varför? Borde det inte precis som i uppbyggnadsfasen handla om överbelastning av den typ av muskelfiber man vill överbelasta för att just den muskelfibertypen är den man vill behålla mest utav, eller gör man få rep för att behålla sin styrka? (Vilket borde vara oväsentligt om man talar om kroppsbygge… eller?

Har också läst att det är många som rekommenderar en låg träninngsintensitet (alltså tempot på passen) under deff. Har det med andelen fett man förbränner? Ungefär som att man hellre går istället för att springa.

Många svar som jag hoppas kan bli besvarade :) gärna med källhänvisning!

Ingen som vet??

Så under deff blir styrka och massa något man skiljer mindre på än under uppbyggnadsfasen?
    Läste alldeles nyss, på en annan svensk sida om olika styrkeövningar… hrm… att man skulle, under deff, göra åtminstone 10 repetitioner…?

Jag tänkte mest på skillnaden mellan kroppsbyggare och styrkelyftare… Väsentlig skillnad i massa och styrka.

styrkeprogrammet.se…

Att köra tungt, alltså få reps och tyngre stimulerar muskeltillväxten, det hindrar inte att muskelmassan bryts ner i sig, men man får förhoppningsvis behålla det mesta man byggt upp, en viss nedbrytning kommer det bli eftersom man lägger sig på energiunderskott på en deff. skillnaden blir att man får köra för att inte ”glida bakåt” under en deff, i förhållande till en bulk där man kämpar för att få ökningar, men då genom att tillföra kroppen ett överskott på energi.

”köpa”?

hehe blev lite fel där, har ändrat nu :D. läs deffguiden av king grubb, jag har tappat 14kg genom att följa de principer som står där.

Okej då förstår jag :). Jo har läst den X antal gånger.

Och genom detta kan vi genomföra en ringdans i forumet…

[http://forum.body.se/showthread.php?t=138223]

o klicka sedan på länken i andra exakt likadana tråden och man är tillbaks här, fast det känns aldrig som man varit borta. Magiskt.

Var är moderatorerna?

Nu har jag klickat på länkarna i 45min gaaaaaaalet!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.