Feedback på kostschema

Home Forums Deff och fettminskning Feedback på kostschema

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Jag har läst deffguiden och gjort lite egna uträkningar och kommit fram till [http://www.maqe.se/temp/stuff-and-nonsense.jpg följande]. Som man kan se så når jag inte riktigt upp i dom siffrorna jag siktar på. Vilka mål kan jag äta lite mer på och är det något som saknas? Jag har inte lagt in sallad som jag äter till varje lagat mål. Enligt deffguiden så är 2 gram per kilo kroppsvikt en bra siffra att ligga på när det gäller protein men det överskrider jag en hel del men enligt ägaren på gymmet jag tränar så är 3 gram per kilo kroppsvikt en bra siffra att ligga på? Fett får jag alldeles för lite av med men det kanske man ska sprida ut över alla måltider? Tacksam för all hjälp jag kan få

Nu är kostschemat uppdaterat. Jag är nybörjare på detta och tar gärna synpunkter och tips. Tanken är att jag ska försöka att komma iform till sommaren, idag väger jag 93kg på morgonen och är 186cm lång. Tränar minst 3 dagar i veckan och försöker gå morgonpromenader 5 dagar i veckan.

Quote:
    Enligt deffguiden så är 2 gram per kilo kroppsvikt en bra siffra att ligga på när det gäller protein men det överskrider jag en hel del men enligt ägaren på gymmet jag tränar så är 3 gram per kilo kroppsvikt en bra siffra att ligga på? Fett får jag alldeles för lite av med men det kanske man ska sprida ut över alla måltider? Tacksam för all hjälp jag kan få

3 gram per kilo kroppsvikt är antaligen onödigt mycket, men gör ingen skada. Du behöver inte ändra något.

Du måste inte få 1 gram fett per kilo. Det är bara en bra siffra som passar dom flesta, men man kan tänka sig både mer eller mindre utan att det är fel. Olika personer svarar olika bra på hög- respektive lågkolhydrat- och fettupplägg. Däremot är det bra om du sprider ut intaget åtminstone någorlunda över dygnet, men det är inga måsten med exakta gram här eller där.

Okay, då är det bara att köra på. Tack för din feedback

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.