Fett eller hud?

Home Forums Deff och fettminskning Fett eller hud?

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • Author
    Paki_Muscle wrote:
    tänk på gravida kvinnor som precis haft förlossning de har ju också oftast lite lös hud efter som barnet förvann så snabbt men de brukar oftast dra i hop sig lite efter ett tag! Se till att du håller huden fuktad med hjälpatt du dricker mycket vatten och kanske använder någon bra hudkräm som hjälper dig åter fukta huden under dagarna :) föressten hur mycket väger du nu? Det kanske löser sig bättre när du börjat lägga på dig mera muskler;)

Lycka till!! och oroa dig ej

väger ca 65kg atm o kommer ju bygga som fan i höst/vinter, hittills har jag deffat o byggt samtidigt men det suger ju o nu är jag deffad.

Före bild

[http://img188.imageshack.us/i/dscn2832.jpg/ [img=http://img188.imageshack.us/img188/2491/dscn2832.th.jpg]]

Hur ser din hud ut nu? Det var ett tag sedan du la in bilderna. Har det dragit ihop sig något?

Det beror absolut delvis på slapp hud pga (förmodar jag) kraftig viktnedgång.
    Samtidigt har du inte jättelågt BF och behöver tappa en del innan du får fram magrutor ordentligt. Jag skulle tippa att du har ca 14 % BF och behöver tappa till kanske 10 %. Alltså ytterligare 3 kg typ?

Sen har jag dålig koll på hur utvecklingen med huden kommer att vara, men det känns ganska självklart att den stramar upp sig om du ersätter fettets volym med mer muskler. Dock kräver ju det en hel del extra muskelvolym ser det ut som. Hade jag varit i din sits hade jag nog gått på en långsam bulk nu. Eventuellt tappa ett par kilo till först.

Gitarristen wrote:
    Hur ser din hud ut nu? Det var ett tag sedan du la in bilderna. Har det dragit ihop sig något?

likadant

roosm wrote:
    Det beror absolut delvis på slapp hud pga (förmodar jag) kraftig viktnedgång.
    Samtidigt har du inte jättelågt BF och behöver tappa en del innan du får fram magrutor ordentligt. Jag skulle tippa att du har ca 14 % BF och behöver tappa till kanske 10 %. Alltså ytterligare 3 kg typ?

Sen har jag dålig koll på hur utvecklingen med huden kommer att vara, men det känns ganska självklart att den stramar upp sig om du ersätter fettets volym med mer muskler. Dock kräver ju det en hel del extra muskelvolym ser det ut som. Hade jag varit i din sits hade jag nog gått på en långsam bulk nu. Eventuellt tappa ett par kilo till först.

ah ok så jävla svårt att tappa vikt på semestern bara har jag märkt då det blir myclet öl o god mat men jag ska fan ner lite till innan hösten kommer.

Mitt råd är att du ska sluta deffa och träna upp magmusklerna mer. Då tror jag dina problem försvinner.

Pink wrote:
    Mitt råd är att du ska sluta deffa och träna upp magmusklerna mer. Då tror jag dina problem försvinner.

Hur ska man få fram rutorna utan att deffa?

Pink wrote:

Tvärtom. Fortsätt deffa så ska du se att magrutorna kommer.

Ni har säkert sett den här innan:

[http://www.johnstonefitness.com/all/front/w.php http://www.johnstonefitness.com/all/front/w.php%5D

Robert Lilja wrote:
    Kanske menade att träna upp dem i volym vilket kan leda till att huden kommer strama åt mer?

Mvh
    Robert Lilja

Det kräver dock väldigt mycket träning och ökad muskelvolym innan man får tydliga rutor om man inte tappar något fett och i dagsläget har ca 14 % BF. Givetvis hjälper det att öka muskelmassan under huden för att få den att sträcka upp sig, men det tar lång tid att öka muskelmassa och krävs en del innan magrutorna blir tydliga genom fettet. Nej. Bättre att deffa ett par kilo än att öka muskelmassa om målet är att få tydliga magrutor.

Robert Lilja wrote:
    Kanske menade att träna upp dem i volym vilket kan leda till att huden kommer strama åt mer?

Mvh
    Robert Lilja

Då får man nog kämpa på flera år, knappast som att magmusklerna bara växer till ohämmat och stramar åt huden. Och vill man dessutom inte får MER fett är det ju knappast förenligt med maximal muskeltillväxt.

Så nej mer magträning i sig får inte fram rutorna.

Jag är ganska säker på att jag förstod precis vad personen menade och tror även Eddie tolkade rätt när personen sa:

Pink wrote:

Jag menar fortfarande att det inte hjälper problemet:

Wargen wrote:
    magrutorna ska fan synas ordentligt i sommar!

Robert Lilja wrote:
    Bara påpekade att det kanske var så personen i fråga menade eftersom det direkt började flyga ut kommenterarer relaterade till påståendet när innebörden av påståendet inte hade säkerställts.

Innebörden av påsåendet tolkar jag som att med större muskler stramas huden åt runt musklerna och att det ska leda till att problemet försvinner.
    Wargen har uttryckt att problemet är att han inte har så tydliga magrutor som han hade velat. Det kanske delvis beror på lös hud vilket kanske kan vara svårt att avhjälpa med viktförlust utan snarare kräver: 1) tid för att strama åt sig, 2) ökad volym under huden (viktuppgång av något slag) eller i värsta fall 3) någon form av operation.
    Att avhjälpa problemet (att magrutorna inte syns) avhjälps bäst av deff/fettminskning tillsammans med tid för huden att strama åt sig/i värsta fall operation (dock är jag ingen expert på vilka möjligheter huden har att strama åt sig i olika fall och hur lång tid det kan ta). Inte av viktökning i form av ökad muskelmassa då det kommer att krävas ordentliga ökningar för att få tydliga magmuskler utan ytterligare deff.

”Backtracka kan ibland vara en fördel.”

Robert Lilja wrote:
    Backtracka kan ibland vara en fördel.

Absolut, och till skillnad från Herr Lilja har jag backtrackat fler trådar än den här och Pink verkar inte skriva mycket genomtänkt överhuvudtaget.;)

Robert Lilja wrote:
    Får jag fråga vad du anser att backtracka betyder? Låter inte som vi menar samma sak :D

Mvh
    Robert Lilja

Jag uppfattade det som att ”kolla upp bakgrunden ungefär”. Var det fel?:D

hahaha jävlar vad det gick ur spår xD
    jag har funderat en del och har snackat med en läkare som ska kolla på min hud senare i höst och se vad hon säger. Varför jag har den tiden så sent fram är för att jag vill att huden ska få chans att dra åt sig då jag inte vill operera mig utan det blir nödlösning om inget händer. Så jag ska fortsätta deffa men väldigt långsamt för att se hur det blir, dock kommer jag jobba en hel del på gymmet då det är den klart roligaste träningen för mig samt ut o springa 2-3ggr/v.

Tack för alla svar iaf! Det är kul när folk engagerar sig i ens frågor och ännu en gång tack till Robert som faktiskt fick igång min deff med stormsteg och lärt mig mycket. Dock har man ju självklart alltid mer att lära sig……kommer med bilder senare i sommar så får vi hoppas det blivit något bra resultat.

Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.