Home › Forums › Deff och fettminskning › Fett minskning Och bättre kropp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 november, 2008 at 22:48 #67636Anonym anvandareMember6 november, 2008 at 22:48 #487453Anonym anvandareMember
Tja gott folk.
Har nyss börja träna har träna i precis 2 veckors tid nu, Kör rätt hårt måste jag säga, Känns en hel del men känns mycket bra, Trivs med det helt enkelt!
Men jag är ca 1.94 lång väger 100kg exakt, Och är lite överviktigt med andra ord, Mitt mål är att komma ner på 87kg tycker det är en bra vikt och svaja på, Kör gympass 4 dagar i veckanSchemat ser ut så hära.
Måndag – Biceps / Bröst.
Tisdag – Ben / mage ,
Onsdag – Vila,
Torsdag – Rygg / mage.
Fredag – Axlar / Triceps.
Lör & Sön – Vila,Detta käkar jag till frulle.
Morgon : Gröt med 2 mackor och 1 glas mjöl.
kl 11 – halv 1 Gymmet, Efter gymmet köper jag protoindrink.
Efter middagen : Tonfik med makaroner och 2 ägg.
Kvällen : Lite mer mat som jag gör vid ca kl 5 där om kring. Kött helst,Sedan stoppar jag inte i mig nå mer. Om inte så dricker jag ju givetvis lite coca cola, Är ute och promenad också kanske går ca 5 – 6 timmar i veckan om inte lite mer, Så hur lång tid skulle de ta och förminska i vikt och få en platt mage och en fin kropp? Har ett mål att få en slimad kropp och ha lite muskler på som sagt, Jag gillar och köra hårt pumpa ut mig totalt så jag känner att detta var ett skönt pass så det är inga problem så. Men tänkte till sommaren? Är det möjligt om man regelbundet följer detta?
Men kanske någon gång att man typ köper sig en pizza och inte bara slutar med allt totalt och sen tänker jag får ju inte göra ett skit. För lite borde man ju få unna sig ändå tycker jag, och dem flesta som gymmar gör väl det med ” tror jag ” ? .
Tacksamt för svar!
Ha en bra afton! :emo-thumb7 november, 2008 at 09:48 #487454Anonym anvandareMemberSom alltid— blir svaret att du kan äta vad som helst och gå ner i vikt. Det handlar bara om mängder. Inget annat.
DOCK så blir det ju lättare om man äter mycket grönsaker, frukt, bär, rotfrukter o fullkornsprodukter som kolhydratkällor, eftersom de ger mycket mättnad o ger dig möjlighet att få tugga mycket, utan att tillföra så vansinnigt mycket kalorier, i förhållande till näringsvärde och mättnad, som tex vitt bröd, godis, kakor, strips osv.
Likaså kan du ju äta mer i mängd, i förhållande till kalorimängden, om du väljer magra proteinkällor, såsom kycklingfileer, vit fisk, magert rött kött, o liknande, framför färdiglagade hamburgare, korvar, köttbullar mm.
Komplettera med fet fisk som lax el makrill ett par ggr i veckan, hela ägg några ggr i veckan, en halv näve nötter ett par ggr i veckan, nån sked olivolja, nån sked rapsolja och nån sked smör el grädde ett par ggr i veckan.
Sen kan du ju självklart unna dig en pizza el nåt annat gott ibland, så länge du vet att du totalt sett ligger på kcal-. Det är aldrig en enstaka måltid som avgör om du går ner i vikt. Det är vad du äter totalt sett över tid, i förhållande till hur mycket du förbrukar som ger resultaten.
7 november, 2008 at 09:58 #487455Anonym anvandareMember1.94 och 100kg då är du ju underviktig :p
så att gå ner till 87kg lär ju inte bli en ”vältränad lösning”
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.