Home › Forums › Deff och fettminskning › Fett på kvällen.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 april, 2008 at 17:36 #779051Anonym anvandareMembernutz wrote:Det spelar ingen roll när du äter fettet. FDet kommer oundvikligen att användas som energi förr eller senare, förutsatt att du inte överäter.
Men de bästa vore ju förstås om de var det som användes först? de är väl de vi är ute efter ?
2 april, 2008 at 18:08 #779052Anonym anvandareMemberMan får skilja på oxidation av dietära fettsyror och kroppsfett.
2 april, 2008 at 18:23 #779053Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Man får skilja på oxidation av dietära fettsyror och kroppsfett.Diggar dig King Grub, du lyckas alltid skriva så man inte förstår, Avsiktligt? :emo-thumb
2 april, 2008 at 18:29 #779054Anonym anvandareMemberTommy Karlsson wrote:Diggar dig King Grub, du lyckas alltid skriva så man inte förstår, Avsiktligt? :emo-thumbJag antar att du vet vad kroppsfett är? Dietärt betyder att det kommer från maten (tänk ordet ”diet”).
2 april, 2008 at 18:43 #779055Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Jag antar att du vet vad kroppsfett är? Dietärt betyder att det kommer från maten (tänk ordet ”diet”).Okej okej.
Så, skulle man kunna komma fram till en ordentlig slutsats på detta nu då?
Spelar det ingen roll om man äter fett resp. kolhydrater på kvällen innan sängdags?2 april, 2008 at 19:04 #779056Anonym anvandareMemberTommy Karlsson wrote:Okej okej.Så, skulle man kunna komma fram till en ordentlig slutsats på detta nu då?
Spelar det ingen roll om man äter fett resp. kolhydrater på kvällen innan sängdags?Exakt. Måhända att det finns en akut verkan, men på sikt, sett över dygnet, gör det inte någon skillnad. Båda källor lagras(med vissa extremfall till undantag, t.ex. kolhydrat används under ansträngning) innan användning.
2 april, 2008 at 19:07 #779057Anonym anvandareMembernutz wrote:Exakt. Måhända att det finns en akut verkan, men på sikt, sett över dygnet, gör det inte någon skillnad. Båda källor lagras(med vissa extremfall till undantag, t.ex. kolhydrat används under ansträngning) innan användning.Okej.
3 april, 2008 at 00:36 #779058Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Det här med sänkt glukosomsättning fattar jag inte riktigt vad du syftar på, att olika substrat används i olika förhållanden vid olika situationer är ju helt normalt.Jag får känslan av att du drar mycket små detaljer till sitt yttersta. Något du läst om på AST’s hemsida kanske?:p:D
Jag som verkligen har försökt att bli av med den stämpeln nu. Om du hade läst hela tråden så hade du fattat att jag, iaf den här gången, fullt ut syftade på Grubs inlägg.
King Grub wrote:Ett högfettmål på kvällen har negativ inverkan på nästa dags glukosmetabolism, medan ett högkolhydratmål påverkar triacylglycerolmetabolismen.
[http://www.ajcn.org/cgi/content/full/75/3/505]Jag ville bara ha en förklaring till vad detta innebär i slutändan.
3 april, 2008 at 05:41 #779059Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Jag ville bara ha en förklaring till vad detta innebär i slutändan.Efter en kvällsmåltid rik på fett frisätter det du äter nästa dag mer insulin och påverkan blodsockret mer, än om du ätit kolhydrat på kvällen innan.
3 april, 2008 at 05:46 #779060Anonym anvandareMemberFantastiskt.
Några siffror värda att nämna eller är det en fis i rymden?
3 april, 2008 at 09:21 #779061Anonym anvandareMemberFinns t o m diagram i studien jag länkade till.
3 april, 2008 at 10:40 #779062Anonym anvandareMemberDet är en mätbar men ändå rätt liten skillnad. peaken är 1 mmol/L högre vilket är rätt mycket men jag tror inte detta är mycket att bry sig om i praktiken
[img=http://www.ajcn.org/content/vol75/issue3/images/medium/015983A.gif]
3 april, 2008 at 15:16 #779063Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Jag som verkligen har försökt att bli av med den stämpeln nu. Om du hade läst hela tråden så hade du fattat att jag, iaf den här gången, fullt ut syftade på Grubs inlägg.Den stämpeln HAR du faktiskt blivit av med i mina ögon, det var därför jag ville retas lite med dig.
3 april, 2008 at 17:49 #779064Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Den stämpeln HAR du faktiskt blivit av med i mina ögon, det var därför jag ville retas lite med dig.Jahaa, men dåså. :yahoo:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.