Fettförbrännande tabletter men ej vid deff?

Home Forums Deff och fettminskning Fettförbrännande tabletter men ej vid deff?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Jag kom just att fundera på en sak;

-Om man tar fettförbrännande tabletter (i detta fallet Vendom Hyperdrive 3.0) i en period då man inte deffar utan tränar vanligt och äter vanligt, kan man inte då bygga muskler bättre och ändå bränna bort fettet som man har lite överskott på? Med tanke på att produkten ska öka ens kaloriförbränning?

Eller är det bättre att satsa på en sak i taget?

Säkerligen dumma frågor detta men var ändå tvungen att fråga 😮

MVH
    Conrad

Kung Bruno wrote:
    Det beror på hur den fettförbrännande tabletten fungerar.

Det säger du? Hur tänker du då?

Jag vet att ens överskott/underskott av dagliga intag av kalorier är avgörande för hur ens vikt stiger respektive sjunker.

Men om man då skulle ta fettförbrännande tabletter under vanlig period skulle man väl då bygga muskler normalt samt bränna fett lite snabbare än vanlig takt? Bara att de kommer ta lite längre tid än vid deff? men ändå lite snabbare än inte vid deff utan normal träning utan fettförbrännande tabletter?

CRD wrote:
    Jag vet att ens överskott/underskott av dagliga intag av kalorier är avgörande för hur ens vikt stiger respektive sjunker.

Men om man då skulle ta fettförbrännande tabletter under vanlig period skulle man väl då bygga muskler normalt samt bränna fett lite snabbare än vanlig takt? Bara att de kommer ta lite längre tid än vid deff? men ändå lite snabbare än inte vid deff utan normal träning utan fettförbrännande tabletter?

Ligger du på kaloriöverskott kommer du inte att förlora kroppsfett, sen spelar det ingen roll vilka tabletter du äter.

Kung Bruno wrote:
    Verkar den genom att öka fettoxidationen över normala mänskliga nivåer så kan man ju bränna mer fett än vad man lagrar på ett energiöverskott/energibalans.

Det handlar om tillskott, inte doping.

men ja måste bara låna tråden lite..

Så de är alltså ingen mening o köra på t.ex. CLA om man inte deffar..? Den sägs ju behålla muskelmassa samtidigt som den bränner fett.

Mranderson wrote:
    Så de är alltså ingen mening o köra på t.ex. CLA om man inte deffar..? Den sägs ju behålla muskelmassa samtidigt som den bränner fett.

Om nu det är en sanning så lär det ju vara fördelaktigt i vilket fall. CLA tillskrivs ju dessutom en del positiva hälsoeffekter även om vetenskapen är delad där, finns även studier som visar mindre gynnsam effekt vid supplementering av CLA.

Man tror på vad man vill helt enkelt, själv försöker jag hålla mitt intag av transfett så lågt som möjligt och ser ingen anledning att t.o.m. käka extra transfettsyror som tillskott men vill man det så kör i vind.:)

Eddie Vedder wrote:
    Om nu det är en sanning så lär det ju vara fördelaktigt i vilket fall. CLA tillskrivs ju dessutom en del positiva hälsoeffekter även om vetenskapen är delad där, finns även studier som visar mindre gynnsam effekt vid supplementering av CLA.

Man tror på vad man vill helt enkelt, själv försöker jag hålla mitt intag av transfett så lågt som möjligt och ser ingen anledning att t.o.m. käka extra transfettsyror som tillskott men vill man det så kör i vind.:)

Okej , nä men ja tänkte bara bränna lite fett. För ja vill varken bulka som en gris eller deffa utan nånting där mitt emellan äter nyttigt men också de ja blir sugen på. Så ja försöker på mig de ”omöjliga” bränna fett samtidigt som bygga upp muskler lol!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.