Home › Forums › Deff och fettminskning › Fettförbränning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 februari, 2008 at 13:20 #75244Anonym anvandareMember16 februari, 2008 at 13:20 #593547Anonym anvandareMember
tjena, jag har alltid varit lite överviktig, jag har lyckats tappa en hel del, men nu vill resten bort, jag skulle vilja ha lite tips, de finns mycket fett att få bort så..
jag styrketränar så dricker 1 shake före och efter åt (gainer) och kreatin och L-glutamin före.
Hur kan jag göra för att få bort ”valkarn” till sommaren? äre bara köra på hårdare och kanske lägga in ett pass i veckan då man kör cykel/band osv. Kör styrke träning 4 ggr i veckan.
16 februari, 2008 at 13:52 #593548Anonym anvandareMemberjudas1 wrote:Hur kan jag göra för att få bort ”valkarn” till sommaren?Förbruka mer kalorier än du gör av med. Hur du åstadkommer det – kalorirestriktion, motion eller en kombination, är upp till dig.
16 februari, 2008 at 19:40 #593549Anonym anvandareMemberjudas1 wrote:tjena, jag har alltid varit lite överviktig, jag har lyckats tappa en hel del, men nu vill resten bort, jag skulle vilja ha lite tips, de finns mycket fett att få bort så..jag styrketränar så dricker 1 shake före och efter åt (gainer) och kreatin och L-glutamin före.
Hur kan jag göra för att få bort ”valkarn” till sommaren? äre bara köra på hårdare och kanske lägga in ett pass i veckan då man kör cykel/band osv. Kör styrke träning 4 ggr i veckan.
Jag är verkligen ingen veteran inom ämnet men jag har precis börjat om för att bli av med det sista fettet inför sommaren.
Du kanske kan få några tips hursom helst. Jag kör efter följande:– 40min rask prommenad och sen övergår till 30min jogging varje morron innan jobbet.
– Minskat portionerna på samtliga mål under dagen, och äter ungefär 5ggr om dagen. (frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag).
– Försöker att äta väldigt lite kolhydrater! Men massor av protein.
– La ner all form av gainers. Tar bara proteindrinkar med minimalt med kolhydrater 1-3st under dagen.
– Äter inget onödigt som inte ingår i mina plannerade måltider. Och självklart inget godis, chips och liknande. Ska även strunta i alkoholen i 2 veckor nu hade jag tänkt.
– Styrketränar 4ggr i veckan. Dagarna jag inte tränar kör jag någon form av konditionsaktivitet i en timma, eller i 30min om den är väldigt intensiv.
– Har börjat dricka ungefär 5-7 koppar grönt te om dagen i hopp om att det ökar förbränningen liteEftersom jag alltid ätit lite godis och så när jag vart sugen innan så får jag väldigt stort sug efter de på eftermiddagen. Som nödlösning har jag 85%ig mörk choklad som jag unnar mig en ruta om det är panik nån gång i veckan. Men har hört att proteinpulvret jag beställt (chokladsmaken) är sjukt gott, så jag hoppas att det dämpar sugen rejält om jag blandar ut med lättmjölk.
För närvarande är jag 180cm och väger nu 74kg. Räknar med att jag har gått ner 1 kilo iaf om en vecka. Hoppas iaf 😮
Är mest som en testvecka dehär så jag ser om det funkar bra, så det är värt att fortsätta ett tag till.P(e)ace out!
17 februari, 2008 at 22:12 #593550Anonym anvandareMemberTack för tipsen deff :emo-thumb riktigt bra.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.