Fettförbränning, råd?

Home Forums Deff och fettminskning Fettförbränning, råd?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Tjena tjena! Läste lite i guiden men tappa bort mig hela tiden xD
    Jag vill förbränna lite överflödigt fett nu till sommaren runt t.ex mage och lår, men vet att det inte går att punkförbränna fett!
    Jag tränar fotboll 3 gånger i veckan 1.5h per träningspass, 1-2 Matcher i veckan och gym 3 gånger i veckan.
    Är 17 (90:a så snart 18) år gammal, 172-174 cm lång och väger 70 kg.
    Har tappat sötsuget sen några veckor tillbaks, dricker mycket vatten istället för cola och dyl. Äter chillinötter istället för chips och godis, så den delen är inte några problem.
    Men hur ska dieten se ut ?
    Körde nån kalkylator på hemsidan i guiden och det gav 2980-3080 Kalorier förbränning på en dag då jag tränar.

P.s skriv om ni behöver mer info. D.S

Hej!
    eftersom du är så aktiv och därmed behöver energi för att orka med träningen,och dessutom är så ung,så ska du inte krångla till det för mycket tycker jag.Ät bara bra mat(kyckling,fisk,mjölkprodukter,ägg,bönor,ris,potatis,pasta,frukt och grönt)och glöm inte lite fett också i form av avokado,fet fisk och lite olivolja på maten).som du själv skrev,skippa godiset och skräpmat,så är du helt på rätt väg och du ska se att resultaten kommer!lycka till!!

Om din energiförbrukning ligger på ca 3000kcal en dag du tränar bör du äta omkring 2500kcal just den dagen, äter du mindre riskerar du att bryta ned allt för mycket muskler (om det detta sker regelbundet).

Men hur mycket protein, kolhydrater och fett du bör äta just den dagen får nån annan svara på.

Lycka till!

När man är såpass aktiv som du så tycker jag det räcker att bara försöka minska på måltiderna ett litet snäpp, avstå från godis och läsk, och kanske försöka höja andelen protein i maten litegrann.

Krångla inte till det allt för mycket. Tänk fortfarande på att få i dig bra med mat kring träningar/gym/matcher.

Som sagt så äter jag inte godis mer, dricker vatten istället för läsk.
    Men tack för svaren =D

Nån som kan ge tips på proteinrik mat?

Det finns en massa trådar om proteinrik mat, använd sökfunktionen. ;)

Jag bjuder på den första.
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=24188 http://forum.body.se/showthread.php?t=24188%5D

Nygorn wrote:
    Som sagt så äter jag inte godis mer, dricker vatten istället för läsk.
    Men tack för svaren =D

Nån som kan ge tips på proteinrik mat?

Kyckling, kvarg, nötkött, griskött, lammkött, fisk.

Exempelvis.;)

Nygorn wrote:
    Tjena tjena! Läste lite i guiden men tappa bort mig hela tiden xD
    Jag vill förbränna lite överflödigt fett nu till sommaren runt t.ex mage och lår, men vet att det inte går att punkförbränna fett!
    Jag tränar fotboll 3 gånger i veckan 1.5h per träningspass, 1-2 Matcher i veckan och gym 3 gånger i veckan.
    Är 17 (90:a så snart 18) år gammal, 172-174 cm lång och väger 70 kg.
    Har tappat sötsuget sen några veckor tillbaks, dricker mycket vatten istället för cola och dyl. Äter chillinötter istället för chips och godis, så den delen är inte några problem.
    Men hur ska dieten se ut ?
    Körde nån kalkylator på hemsidan i guiden och det gav 2980-3080 Kalorier förbränning på en dag då jag tränar.

P.s skriv om ni behöver mer info. D.S

Tänk bara på att chilinötter innehåller lika mycket – om inte mer – energi än chips och godis. Inte för att det direkt hör till din fråga, men om du vill tappa i vikt är det kanske ändå relevant. Bara ett tips.

Innehåller inte chilinötter lika mycket bara att det finns lite näringsämnen i det?
    Samma då man ska gemföra Juice och Cola, det innehåller lika mycket kalorier fast Juice’n innehåller vitaminer, mineraler osv.

Själv hade jag sagt, cashewnötter istället för chips, bra fetter, russin istället för godis.
    Men inget alls bör man starta på, det är lätt och hamna i kaloriernas E4.

Chilinötter är snacks och inget annat. Det är inte nyttigare än friterad potatis.

Kung Bruno wrote:
    Det är väl bra fetter i chips?

Fettet är väl i huvudsak rapsolja.

Du vet mycket väl att det kan variera rejält beroende på behandling. Dessutom innehållr chipsen väldiga mängder salt det finns akrylamid som ÄR skadligt. Cancrlarmet för några år sedan må ha varit överdivet och onödigt upphaussat men inte helt obefogat.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.