Fettförbränningsaktiviteter

Home Forums Deff och fettminskning Fettförbränningsaktiviteter

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • Author

Anledningen till att jag inte kan länka är att det är en bok. Det finns dock att ladda ner, ett exempel är ”the truth about six pack abs”, skriven av Michael D. Geary.

nutz wrote:
    Jag inväntar lugnt kavalleriet i sånna här lägen.

:ph34r:

Fyfan va patetiskt, seriöst. Du har inga egna åsikter utan du bara kastar påståenden hejvillt och hoppas att någon annan kommer in och backar upp dig?

Så varför postar du kommentarer över huvud taget om du i själva verket är så underinformerad att du inte är kapabel att ge dig in i en seriös debatt själv? Du vill bara säga ifrån per princip eller? Håll mun i fortsättningen om du inte har någonting att komma med, i det här fallet visste du uppenbarligen ingenting.

Bapumba wrote:
    Anledningen till att jag inte kan länka är att det är en bok. Det finns dock att ladda ner, ett exempel är ”the truth about six pack abs”, skriven av Michael D. Geary.

Du kan ju i alla fall citera de siffror han nämner? Och jag antar att boken i sig innehåller referenser för hans påståenden?

Jag har lite referenser på siffror [http://forum.body.se/showpost.php?p=520678&postcount=2 i denna länk] och här nedan:

Quote:
    The Institute of Medicine proposed that 15% of energy expenditure (EE) as excess post-exercise oxygen consumption should be added to additional physical activity energy expenditure (DeltaPAEE) to estimate total EE. However, the magnitude of elevated post-physical activity energy expenditure (EPEE) under normal daily living conditions has not been examined.

We examined the effects of EPEE on 24-h EE by modeling standard living conditions in a metabolic chamber.

Eleven Japanese men completed three 24-h metabolic chamber measurements: a control day (C-day), a day with high-frequency moderate-intensity physical activity (M-day), and a day with high-frequency vigorous-intensity physical activity (V-day).

Mean (+/- SD) 24-h EE for the C-day, the M-day, and the V-day was 2228 +/- 143 kcal, 2816 +/- 197 kcal, and 2813 +/- 163 kcal, respectively. No significant difference was observed in 24-h EE between an M-day and a V-day. Mean EPEEs on the M-day and the V-day did not significantly contribute to increasing 24-h EE. Relative EPEEs to DeltaPAEEs were 6.2 +/- 13.9% (M-day) and 5.1 +/- 9.2% (V-day). However, EPEE/24-h EE was negatively correlated with maximal oxygen uptake on the V-day (r = -0.68, P = 0.02), although no significant correlation between these variables was observed on the M-day (r = -0.41, P = 0.21).

These results suggest that EPEE has a small effect on 24-h EE in the course of normal daily activities, findings that do not support the proposition by the Institute of Medicine for estimating TEE.

Twenty-four-hour analysis of elevated energy expenditure after physical activity in a metabolic chamber: models of daily total energy expenditure. Am J Clin Nutr. 2008 May;87(5):1268-76.

[http://www.ajcn.org/cgi/content/full/87/5/1268]

Bapumba ska sanera språket en smula, annars blir det både kvartssamtal och linjalen över fingrarna.

Nja. Lika bra argument som det klassiska ”gör det bättre själv då” när man tyckte nån rulle var dålig på dagis. Det är inte heller ”åsikter”.

Karl Alfred wrote:
    Han ger faktiskt lite konstruktiv kritik den här Babumpa och det kan man inte få kvarsittning för:)

Åsikterna har jag inget problem med. Vare sig de är korrekta eller helt bortistoll. Det är presentationen som är undermålig.

nutz wrote:
    Struntprat. Tamefan ingenting av det där stämde.

:D

Ursäkta utbrottet, men det är alltså ingen annan än jag som tycker ovanstående post är både icke-konstruktiv och otrevlig? Som jag ser det kom jag med konstruktiva, korrekta tips och blev bemött med sånt där helt obefogat trams. Jag tycker folk som älskar att bråka för sakens skull på internetforum är de som bör få linjal över fingrarna. Men keep at it Nutz, du har säkert en väldigt tillfredställande tillvaro.

Bapumba wrote:
    Ursäkta utbrottet, men det är alltså ingen annan än jag som tycker ovanstående post är både icke-konstruktiv och otrevlig? Som jag ser det kom jag med konstruktiva, korrekta tips och blev bemött med sånt där helt obefogat trams. Jag tycker folk som älskar att bråka för sakens skull på internetforum är de som bör få linjal över fingrarna. Men keep at it Nutz, du har säkert en väldigt tillfredställande tillvaro.

Jag förstår dig.

Jag håller inte med dig om at du gav korrekt information men jag förstår din reaktion. Så jag tycker du ska ignorera det och svara på mina frågor istället.

Bapumba wrote:
    Men keep at it Nutz, du har säkert en väldigt tillfredställande tillvaro.

Absolut. Känner jag inte för att leta upp en massa citat/referenser gör jag inte heller det.

Vad gäller EPOC och överdrifterna kring detta så publicerades en mycket bra artikel i ämnet i BODY för ett tag sedan.

Artikelförfattaren var en viss Martin Berkhan och såvitt jag minns fanns där åtskilliga referenser.

Jon Larsson wrote:
    Vad gäller EPOC och överdrifterna kring detta så publicerades en mycket bra artikel i ämnet i BODY för ett tag sedan.

Artikelförfattaren var en viss Martin Berkhan och såvitt jag minns fanns där åtskilliga referenser.

Ja den artikeln var bra. Men det är å andra sidan allt Berkhan skriver. BODY Magazine skall vara stolta över att en konditionsnörd som jag valde bort att förlänga prenumerationen på Runner’s World men fortsätter att läsa ut BODY varje månad från sida 1 till den sista.:up:

Jag vill dessutom minnas att Berkhans artikel skrevs före dess att den studien jag hänvisade till var publicerad t.o.m. så det är ju inget revolutionerande som skett angående detta faktum.

Om nu inte Max-OT har något magiskt att förtälja förstås:D

Quote:
    Ursprungligen postat av nutz
    Struntprat. Tamefan ingenting av det där stämde.
    Bapumba wrote:

Känns lite som nutz skriver vad som helst för att behålla sin text.

Suris

:D

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.