Fettminskning

Home Forums Deff och fettminskning Fettminskning

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hänger inte med riktigt!!
    Enligt deffguiden så ska jag äta 1128,43 kcal.
    Längre ner står det om protein o fett, räknar jag ihop dom så blir det 1575kcal, det som skulle gälla för mej.
    Det stämmer liksom inte!!:ph34r:
    Jag är 40 år o väger 90kg, skulle gott kunna gå ner 30 kg!!
    Har jag räknat fel eller??
    En sak är ju säker: ät mindre motionera mer!!:o
    Nån som kan vägleda mej??

Först och främst är det inte ”enligt deffguiden” utan enligt Harris&benedicts ekvation.;) Och du har inte räknat på någon aktivitetsnivå gissar jag.

Siffrorna för rekommenderade nivåer av fett- och proteinintag är dessutom riktlinjer och självklart inte huggna i sten

Eddie Vedder wrote:
    Först och främst är det inte ”enligt deffguiden” utan enligt Harris&benedicts ekvation.;) Och du har inte räknat på någon aktivitetsnivå gissar jag.

Siffrorna för rekommenderade nivåer av fett- och proteinintag är dessutom riktlinjer och självklart inte huggna i sten

Ahaa, Harris&benedicts ekvation..den måste jag ha missat:o
    nej jag har inte räknat med nån aktivitet. Har kontorsarbete o tränar 2ggr/vecka. Basövningar.
    Vad ska jag gå efter??
    Ska jag försöka räkna ut vad jag ska äta enligt ekvationen?
    DET verkade ju inte så svårt MEN,siffrorna stämmer ju inte! Är det pga av jag missade ta med träningspassen??
    Tar gärna emot förslag på kostupplägg!

Det finns ju en hel sticky med olika program, hemsidor och tips för uträkning av energibehov. Vad är det för fel på allt i den?

Eddie Vedder wrote:
    Det finns ju en hel sticky med olika program, hemsidor och tips för uträkning av energibehov. Vad är det för fel på allt i den?

Inget fel alls:)
    Det var inte så jag menade!!
    För mej är detta en djungel, svårt att hitta rätt, bara..:

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.