Home › Forums › Deff och fettminskning › Fettminskning med träning i första hand.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 augusti, 2008 at 22:22 #68916Anonym anvandareMember27 augusti, 2008 at 22:22 #498893Anonym anvandareMember
Hej! Jag är en kille på 17 år som väger 96 kg och är 185 cm lång.
Jag studerar på annan ort och har därför helpension såsom frukost/lunch/middag. Jag vill få bort fett från kroppen för jag ser mig själv som överviktig och har ganska mycket fett runt låren och rumpan som jag vill bli av med. Det är ju så att jag har väldigt strikt matschema som tyvärr inte går att ändra på så mycket utan det är ju liksom nån form av kött/fisk och sen ris/pasta/potatis och sen en salladsbuffé. Jag tränar 4-5 ggr per vecka, 3 ggr i gymmet sen 1 löpning i veckan och sen så funderar jag på att börja i kickboxning dessutom för att få lite variation i träningen. Hur ska jag fixa fettminskningen eftersom jag läser ofta att fettminskningen är mest beroende av kosten och jag har ju inte så jättelätt att välja det så det får ju bli så att jag får fokusera träningen på fettminskning istället. Jag har väl tränat i ca 2 år dock med ett uppehåll på sommaren. kan tillägga att jag tar 1 timmes morgon promenad mån-fre varje vecka.
Ska beställa Whey-100 nu också för att testa det. Kör nu med slow-pro som mellanmål på skolan… är det bra? hur är whey-100 när det gäller fettminskning? Något annat ni kan rekomendera?MVH Peete, en nybörjare inom detta….
27 augusti, 2008 at 22:53 #498894Anonym anvandareMemberWhey 100 är vassleprotein som kommer från kosten, oftast mejeriprodukter.
Finns inget magiskt med att tillskottet gör att du går ner i vikt, det hjälper dig och hålla koll på proteinintaget utan att du kanske vill få i dig för mycket kolhydrater.Själv tycker jag du ska köra på bra och nyttig kost, glöm tillskotten som får dig och bli hypad på beskrivningarna där det står, bränner fett på effektivare sätt.
Lägg ner med smasket så som hamburgare, pizza, läsk och godis.
En gång i veckan kan du äta lite onyttigare, första perioden tycker jag du ska avbryta
det helt.Det handlar om hur mycket kalorier du får i dig, du går ner i vikt av att ligga på minus i kalorier.
Kickboxning är perfekt då de bränner mycket energi under hela passet, som också förbättrar din kondition.
Förhasta dig inte när det gäller och gå ner i vikt, det får ta sin tid, det är då det belönas.
27 augusti, 2008 at 23:14 #498895Anonym anvandareMemberjo dafibo jag har förstått att kosten är huvudämnet när det gäller fettminskning men eftersom man inte gör egen mat och inte kan välja så jättemycket så är det träningen som jag kan ändra för att få det så bra som möjligt… Jag vill ha något att äta efter träningen för det känns bra att få sig något i magen då. Jag vet inte vad som är bäst om det är whey-100 eller whey-80?
Vad säger du om SLow-pro då som jag blev rekomenderad av gymgrossisten att äta som mellanmål eftersom jag är ganska hungrig mellan frukost/lunch och lunch/middag.
Kan tilllägga att jag inte äter godis och kommer inte att göra det på ett bra tag heller och dessutom äter jag inte chips..
MVH Peete28 augusti, 2008 at 06:18 #498896Anonym anvandareMemberDabifo wrote:Whey 100 är vassleprotein som kommer från kosten, oftast mejeriprodukter.”Oftast”?
Var skulle det annars komma ifrån?
28 augusti, 2008 at 12:14 #498897Anonym anvandareMemberjaja det är ju inte det viktigaste jag vill veta eftersom jag vet ju inte ens vad vassleprotein är… vill bara ha svar på mina frågor
MVH Peete
28 augusti, 2008 at 20:47 #498898Anonym anvandareMemberPeete wrote:jo dafibo jag har förstått att kosten är huvudämnet när det gäller fettminskning men eftersom man inte gör egen mat och inte kan välja så jättemycket så är det träningen som jag kan ändra för att få det så bra som möjligt… Jag vill ha något att äta efter träningen för det känns bra att få sig något i magen då. Jag vet inte vad som är bäst om det är whey-100 eller whey-80?
Vad säger du om SLow-pro då som jag blev rekomenderad av gymgrossisten att äta som mellanmål eftersom jag är ganska hungrig mellan frukost/lunch och lunch/middag.
Kan tilllägga att jag inte äter godis och kommer inte att göra det på ett bra tag heller och dessutom äter jag inte chips..
MVH PeeteDu kan väl fortfarande välja hur mycket av maten du äter, eller brukar kocken stå bakom dig med en piska ifall du inte äter så mycket som han/hon säger?
Försök att lägga dina träningspass så att de hamnar just innan någon av måltiderna.
Annars kan jag säga att skillnaden mellan whey-80 och whey-100 är inte av nämnvärd storlek, förutom priset. Whey-100 är något mer filtrerat och innehåller därmed mindre laktos och fett. Såvida du inte är kännslig för laktos så finns det ingen anledning att välja whey-100.
Slowpro kan vara till fördel just när det gäller mättnadskänslan, men fast föda mättar betydligt bättre.
28 augusti, 2008 at 22:44 #498899Anonym anvandareMemberokej skönt att få ett vettigt svar som är till topicen! jomen visst kan jag välja hur mycket av maten jag äter men jag kan inte välja vad jag ska äta.. det är det som är begränsat.
Självklart så försöker man ju äta lite mindre än vanligt. Okej så det är whey-80 som är mest värt då eftersom jag inte är laktos allergiker (stavning?). Just det här med träningen, är det mest konditionsträning man ska satsa på eller?
Gärna några förslag på bra träning:)MVH Peete och tack för svaren!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.