Home › Forums › Deff och fettminskning › Fettminskning med träning i första hand.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 augusti, 2008 at 22:22 #68916Anonym anvandareMember27 augusti, 2008 at 22:22 #498893Anonym anvandareMember
Hej! Jag är en kille på 17 år som väger 96 kg och är 185 cm lång.
Jag studerar på annan ort och har därför helpension såsom frukost/lunch/middag. Jag vill få bort fett från kroppen för jag ser mig själv som överviktig och har ganska mycket fett runt låren och rumpan som jag vill bli av med. Det är ju så att jag har väldigt strikt matschema som tyvärr inte går att ändra på så mycket utan det är ju liksom nån form av kött/fisk och sen ris/pasta/potatis och sen en salladsbuffé. Jag tränar 4-5 ggr per vecka, 3 ggr i gymmet sen 1 löpning i veckan och sen så funderar jag på att börja i kickboxning dessutom för att få lite variation i träningen. Hur ska jag fixa fettminskningen eftersom jag läser ofta att fettminskningen är mest beroende av kosten och jag har ju inte så jättelätt att välja det så det får ju bli så att jag får fokusera träningen på fettminskning istället. Jag har väl tränat i ca 2 år dock med ett uppehåll på sommaren. kan tillägga att jag tar 1 timmes morgon promenad mån-fre varje vecka.
Ska beställa Whey-100 nu också för att testa det. Kör nu med slow-pro som mellanmål på skolan… är det bra? hur är whey-100 när det gäller fettminskning? Något annat ni kan rekomendera?MVH Peete, en nybörjare inom detta….
27 augusti, 2008 at 22:53 #498894Anonym anvandareMemberWhey 100 är vassleprotein som kommer från kosten, oftast mejeriprodukter.
Finns inget magiskt med att tillskottet gör att du går ner i vikt, det hjälper dig och hålla koll på proteinintaget utan att du kanske vill få i dig för mycket kolhydrater.Själv tycker jag du ska köra på bra och nyttig kost, glöm tillskotten som får dig och bli hypad på beskrivningarna där det står, bränner fett på effektivare sätt.
Lägg ner med smasket så som hamburgare, pizza, läsk och godis.