Fettminskning och muskelbyggnad!

Home Forums Deff och fettminskning Fettminskning och muskelbyggnad!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hejsan !

Jag är en kille på 17 nästan 18 år. Jag har inte varit speciellt träningsinriktad på ett bra tag.
    Nu har jag bestämt mig för att komma i form och det är jag verkligen sugen på eftersom jag har tröttnat på min mage och allt det där…

Jag väger 88.4 Kg , Är 175 lång.
    Mitt mål är att väga runt 70 eller iallafall bli av med magen och slänga på lite muskler, så vikten kvittar.. så länge man mår bra och det ser bra ut!

Jag har köpt gymkort och bestämt mig för att börja träna seriöst, jag behöver lite hjälp med ett tränings schema och så skulle jag vilja veta vad som är bra blandning för att FETTFÖRBRÄNNA och BYGGA MUSKLER samtidigt.. Undrar hur mycket jag kommer att hinna med fram tills nyår och hoppas Verkligen på att få på mig lite fina kläder då och se bra ut ! haha

Så mitt mål är att bli av med magen och få på mig lite muskler!

Är väldigt tacksam för hjälp!! :up:

haha läser ingen detta ? :)) Behöver svar så snabbt som möjligt! :)

Kan inte hjälpa, dock så försöker jag med samma sak. Ligger på liknande längd, vikt och ålder. Kör just nu helkroppsträning(2dagar/veckan) samt försöker jag springa/gå/cykla på gymmet(1-2dagar/veckan). http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454
    Har inte hållt på länge så har inte fått några märkvärdiga resultat. Ska köra på i 2 månader och se om man det dyker upp någon skillnad.

Vid fettmiskning måste du ha en bra diet också, ligg på ett x antal underskott av kalorier.

Dieten är svårast för mig då jag bor hemma.. försöker att dra ner på portioner, dra ner på kolhydrater förutom frukost då jag äter havregrynsgröt+ägg. Vet inte om det är rätt, men eftersom frukost är det första man äter på dagen bör den vara laddad så man får mycket energi för resten av dagen. Låter rimligt enligt mig iallafall.

Kollar även på strengthcamp på youtube, riktigt underhållande, roligt och lärosamt. Han gav ett tips, när man är på gymmet ska man ”stänga av hjärnan”, ”följa en plan”, ”utföra den” och ”ha ett mål”. Tycker det är ett rätt bra mål att följa.

Förövrigt ta det lugnt med att bumpa, alltid någon som är generös nog att svara(för eller senare) :)

Lycka till :)

Lite tips på vägen

* Fokus på stora muskelgrupper och övningar där så mycket av kroppen får arbete
    * Basövningar = Bänkpress, axelpress, dips, marklyft, knäböj, chins. Lär dig dem och kör
    * Om det är fettförbränning som är huvudfokus, försök bibehåll hårt arbete och en moderat-hög puls under styrkepassen. Sätt att göra det kan ex vara att hoppa hopprep mellan seten som en typ av ”aktiv vila”
    * Lär dig grunderna inom näringslära. Kolhydrat, fett och protein och ungefär vilka mängder du behöver få i dig.
    * VIktnedgång sker genom energiunderskott och det görs lättast genom att kontrollera kosten. Fundera på var du får i dig din energi, är det skräpmat, godis, läsk eller annat?
    * Håll dig aktiv så mycket du kan under dagarna, rör på dig när du får chansen. Även små förändringar gör stor skillnad i det längre loppet.

Då du är ung och förhållandevis oerfaren inom styrketräning kommer din kropp troligtvis kunna lägga på sig en del muskler under tiden du går ned i vikt, mitt tips är dock att du börjar med att fokusera på att gå ned i vikt och senare när du trivs bättre i din kropp, lägger om och arbetar med för muskelvolym.
    Om du arbetar hårt och metodiskt skulle jag säga ca 0,5kg i veckan, så >5kg är absolut ett rimligt mål. Du kan säkert gå ned snabbare, allt beror på hur mycket arbete du lägger ned

Tips om schema, googla runt på helkroppsscheman, som du lätt kan rulla på 2-3ggr i veckan
    Lycka till

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.