Home › Forums › Deff och fettminskning › Fettminskning står lite still…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 maj, 2010 at 19:17 #485728Anonym anvandareMember
…finns det ngt man kan göra för att ”chocka” kroppen lite, går fortfarande ner lite i fett men inte alls i den fart jag hoppats på. Det är det seglivade fettet längst ner runt magen som vägrar ge med sig.
Ngra råd att ge eller är det bara att vänta ut det ?! Tycker jag ligger ganska lågt i kaloriintag men det har avstannat nu och jag känner inte att jag kan gå lägre på kalorierna än nu.30 maj, 2010 at 19:17 #67621Anonym anvandareMember30 maj, 2010 at 22:11 #485729Anonym anvandareMemberÖka kondition?
30 maj, 2010 at 22:27 #485730Anonym anvandareMemberHur länge har du hållt på? ungefär hur mycket har du gått ned?
Vad kör du för träning idag?
Hur mycket äter du?
Du kan ev testa att ”återställa” kroppen någon vecka genom att gå upp på kcal-balans igen, och sen börja om ett par veckor till. det kan ev chocka kroppen lite.30 maj, 2010 at 23:05 #485731Anonym anvandareMemberHar kört en ”ganska” strikt diet i 2 månader nu, kör 3 gympass/vecka och försöker springa 1 gång i veckan. Vill inte öka löpningen för mkt eftersom jag helt enkelt blir hungrigare då.
Har kanske inte kunnat köra max på gymmet och så vid dieten, det kan ju påverka en del.
Försökt köra ketodiet nu de sista 2 veckorna för att se hur kroppen svarar på det…men det är svårt att utvärdera det ännu.
Har också funderat om jag ska upp i kalorier ett tag för att sedan börja om men tja, jag vet inte…31 maj, 2010 at 09:24 #485732Anonym anvandareMemberHur länge har du stått still? Det är inte ovanligt att ibland stå still en vecka eller två för att sedan börja minska viktmässigt igen.
31 maj, 2010 at 09:37 #485733Anonym anvandareMemberniklasnelson wrote:Har kört en ”ganska” strikt diet i 2 månader nu, kör 3 gympass/vecka och försöker springa 1 gång i veckan. Vill inte öka löpningen för mkt eftersom jag helt enkelt blir hungrigare då.
Har kanske inte kunnat köra max på gymmet och så vid dieten, det kan ju påverka en del.
Försökt köra ketodiet nu de sista 2 veckorna för att se hur kroppen svarar på det…men det är svårt att utvärdera det ännu.
Har också funderat om jag ska upp i kalorier ett tag för att sedan börja om men tja, jag vet inte…Hur mycket har du gått ned de här 2 månaderna? vad började du på för vikt?
Har du något viktmål, eller tidsmål då du måste vara klar?
För min del stod vikten stilla i 14dagar, innan den sedan släppte 1-1,5kg på bara ett par dagar. Räkna med att du kommer nå en del platåer, då är det som viktigast att vara konsekvent och fortsätta kämpa på, det kommer!Känner du att du börjar tröttna och inte kan uppehålla motivationen, tycker jag absolut du ska ta en vilovecka och lägga dig på energibalans igen. Ladda batterierna och återkomma fräsh och sugen på viktminskning igen. Det kommer ju inte påverka din fettförlust nämnbart, men kan göra underverk för humöret
31 maj, 2010 at 10:33 #485734Anonym anvandareMemberJag har upplevt samma sak. Magen stannade helt, dock märkte jag att övriga kroppen blev mer och mer deffad så jag bara körde på. Nu har det sista magfläsket börjat släppa och nya ådror på magen ser dagens ljus Give it a more time. Släng kanske in lite mer tärning, i form av lätt joggning eller så. Ge det 1 månad och se om något händer
31 maj, 2010 at 10:48 #485735Anonym anvandareMemberTill att börja med hade de flesta på det här forumet antagligen inte deffat med mina förutsättningar. Men jag känner ändå att jag vill bli av med en del fett som jag lagt på mig under vintern.
Började på 79kg fördelat på 180cm och nu ligger jag på 72, känner att jag har 2 kg kvar (bara en uppskattning) att få bort. Problemet för mig är som för många andra, att en stor del sätter sig runt omkring magen och i stort sett bara där.
Har 3 veckor kvar på min tidsplan, men det är inget jag står och faller med, bara ett delmål.Quote:alexhallgren skriverRäkna med att du kommer nå en del platåer, då är det som viktigast att vara konsekvent och fortsätta kämpa på, det kommer!Tror du har rätt, bara att hänga i och kämpa på ett tag till…
31 maj, 2010 at 11:06 #485736Anonym anvandareMember7kg på 8 veckor är ju en riktigt bra viknedgång, och inte alls konstigt att du då börjar platå:a. Du har ju trots allt deffat bort ca 9% av din ursprungsvikt!
Kör på, 3 veckor är en rätt kort tid, och att börja laborera med nya kostsätt osv lär inte ge någon direkt skillnad på den tiden. Kör på som du gjort, tydligen har det ju fungerat bra! När du sedan är klar, utvärderar du vad som gick bra och vad som gick mindre bra. Nästa gång det är dags för deffen vet du lite mer och det kommer troligtvis gå ännu bättre då!
31 maj, 2010 at 11:16 #485737Anonym anvandareMemberFår kanske öka delen med cardio, bara att snöra på sig löparskorna ngra fler dagar i veckan helt enkelt.
31 maj, 2010 at 11:25 #485738Anonym anvandareMemberMinska cardio (samt ev minska maten). Men öka INTE cardion!. Cardio kommer bara göra dig vattnig och stressad det är det sista du vill under diet…
31 maj, 2010 at 11:30 #485739Anonym anvandareMemberDanielT wrote:Minska cardio (samt ev minska maten). Men öka INTE cardion!. Cardio kommer bara göra dig vattnig och stressad det är det sista du vill under diet…Fråga, vad menar du med vattnig av cardio?
Håller med att viss cardio kan stressa, speciellt om den är omotiverad och körs under ”tvång”31 maj, 2010 at 11:42 #485740Anonym anvandareMemberHört talas om kortisol ? ..inte nog med att man stressar kroppen med lite mat ska man stressa upp kroppen med mer cardio? stress –> mer kostisol som binder vatten. Inte nog med det så är kortisol muskelnedbrytande..
inte för att jag är någon expert men man lär sig av sina misstag..31 maj, 2010 at 12:28 #485741Anonym anvandareMemberDanielT wrote:Hört talas om kortisol ? ..inte nog med att man stressar kroppen med lite mat ska man stressa upp kroppen med mer cardio? stress –> mer kostisol som binder vatten. Inte nog med det så är kortisol muskelnedbrytande..
inte för att jag är någon expert men man lär sig av sina misstag..antar du tänker på det här?
[http://forum.body.se/showthread.php?t=52988&highlight=kortisol http://forum.body.se/showthread.php?t=52988&highlight=kortisol%5Dhade jag ingen aning om. men det borde väl bara beroende på hur tung cardio och mängd kolhydrater man får i sig?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.