Fettminskning står lite still…

Home Forums Deff och fettminskning Fettminskning står lite still…

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author

Lånar tråden lite.

Står med stilla.
    166cm, innan deff: 81kg, nu 67kg, mål 62-63kg.
    Har ett ganska inaktivt jobb så min kaloribalans var runt 2300-2500kcal.
    Började deffa i slutet av december, la mig på 1800kcal.
    Till i mars gick jag ner till 71 (10kg). Sen stod de stilla i 2 veckor.
    Minskade intaget mer o mer, ända ner till 1500kcal.
    Började gå ner sakta igen, kom ner till 68 i slutet av april,
    och så stod det still igen.

Började med periodisk fasta, åt första målet kl 17:00, sista 21:00.
    Startade även med promenad, 8-11km 2 dagar i veckan.
    Minskade ner till 67 (1kg) på 2 veckor.

Nu har det varit stilla i 2-3 veckor, man blir hungrig, tappar ork för att träna.
    Kanske har slarvat nån helg i månaden (knappt det), med ett par öl men mer än så är det inte.

Känns hopplöst när vågen inte vill röra sig nedåt längre.
    Rutorna har blivit lite synliga men inte mer än så.
    Känns som man inte kan gå ner mer i kosten, men mer cardio.
    Dock så känns kroppen väldigt slö och behöver sova extra mycket för att jag ska orka med.
    Men jag antar att det bara är att kämpa på med mer cardio? Kanske gå en gång om dagen?

Hur mycket tränar du förutom dina promenader i veckan? Kan tänka mig att det är svårt att ligga på 1500kcal om dagen under så pass lång tid. Kanske dags med lite ätardagar eller vilo-vecka? Du verkar ju onekligen ha hållt på rätt länge, och uppnått bra resultat.

Varför kör du periodisk fasta under så kort period?Det ger ju endast ett matmönster på 4h, med 20h fasta. Kör själv 8h matfönster med 16h fasta :)

Ta och lägg dig på energibalans 1-2 veckor, och sedan börja om och plocka de där sista 5kg, tycker jag

alexhallgren wrote:
    Hur mycket tränar du förutom dina promenader i veckan? Kan tänka mig att det är svårt att ligga på 1500kcal om dagen under så pass lång tid. Kanske dags med lite ätardagar eller vilo-vecka? Du verkar ju onekligen ha hållt på rätt länge, och uppnått bra resultat.

Varför kör du periodisk fasta under så kort period?Det ger ju endast ett matmönster på 4h, med 20h fasta. Kör själv 8h matfönster med 16h fasta :)

Ta och lägg dig på energibalans 1-2 veckor, och sedan börja om och plocka de där sista 5kg, tycker jag

Jag tränar
    Sön – överkropp tungt
    Mån – Ben lätt
    Ons – Överkropp lätt
    Tor – Ben tungt
    Kör inte stenhårt när jag kör ben tungt, eftersom orken inte vill med, mest för att hålla igång på vikterna ja har kört på.

Har lagt mig på energibalans i en vecka nu (nästan hela veckan). Ska testa köra igång igen.
    Fastar 20h bara för att jag gör så lite på jobbet (sitter mest vid en dator, skruvar lite ibland).
    Trivs ganska bra med att få mumsa i mig potatis bearnaisesås och kyckling innan passet, och äta lite kyckling efter. Känns som man orkar mer på gymmet då, det var därför jag började med fastan. :)

Ah, fungerar det för dig, så kör på det fastefönster som fungerar.
    Ett tips kan dock vara att fokusera på kolhydrater och protein innan träningen och sedan fylla på med protein och fett till middag efteråt. Jag märker själv enorm skillnad i träningen om jag ligger lite högre i kolhydratsintaget innan träning”ca 3h innan”
    Låter förnuftigt, ladda batterierna och börja om igen nästa vecka

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.