Fettminskning utan koständring?

Home Forums Deff och fettminskning Fettminskning utan koständring?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 50 total)
  • Author

Jag har precis satt igång och kör HIIT. Detta ska vara ett bra alternativ för fettförbränning. För att följa mina framsteg följ bloggen på
    gssons.blogg.se

Jag hänger tyvärr inte med – Gör du reklam för din blogg eller behöver du hjälp med något?

Hej! Nej inte hjälp. Jag håller på och kör enligt HIIT metoden i artikeln som jag läst. Det är ett intressant sätt att testa för att se hur väl detta fungerar. Eftersom jag inte har något intresse av att lägga en dagbok här, har jag lagt det i min blogg.Detta då jag har möjlighet att skriva om annat också.

De som är intresserade av att följa utvecklingen av mitt experiment är välkomna att läsa.

De som är intresserade av metoden kan skicka ett pm kan jag maila över artikeln.

HIIT är inget nytt, och ganska välkänt.

Viktminskning utan koständring? Hur ska det gå till, menar du?

Underhållsintag + cardio, eller vad?

Alltså jag äter godis, kakor fikar osv. Jag tänker med andra ord inte på vad jag stoppar i mig. Intressant att se om man ändå går ner i fettvikt. Utan ett strikt diet som många på denna sida tycker.

Då får du köra rejält med cardio…. men utan tillräckligt proteinintag så kan du inte vänta dig att alla feta muskler finns kvar ;)

Henke_83 wrote:
    Alltså jag äter godis, kakor fikar osv. Jag tänker med andra ord inte på vad jag stoppar i mig. Intressant att se om man ändå går ner i fettvikt. Utan ett strikt diet som många på denna sida tycker.

Du är medveten om att det fortfarande krävs ett kaloriunderskott för att gå ner i vikt?

En ”strikt diet” är verktyget för att uppnå detta, ibland i kombination med cardio.

Att bara köra cardio och käka lite hur man vill är nog dömt att misslyckas.

Jag håller på sätt och vis med Dan_The_Man. Att om han inte förändrar kosten och lägger dit cardio (då antar jag att han inte utförde någon annan aktivitet innan istället för cardion) så bör han ju gå ner i vikt, om än väldigt långsamt.

Men om han säger att han ”inte tänker på vad han stoppar i sig” så är ju risken stor att kroppen kommer ropa efter mer näring då den gör åt med mer kalorier.

Med andra ord är ”att inte förändra kosten” och ”att inte tänka på vad man stoppar i sig” inte samma sak.

Dubbelpost. Fan

Fritiof Gure wrote:
    Ssssshhhhhh!! Jag vill se detta. :D

Shit. Sorry.

Henke_83: Berätta nu hur detta går till.:)

Va roligt att många har blivit engagerade. Jag påpekar än en gång som jag skrivit tidigare i rubriken fettminskning utan koständring.

Jag är alltså inte ute efter att gå ner i vikt utan i fettvikt. Jag tycker själv inte att jag är överviktig men efter att ha läst artikeln är detta ett väldigt intressant fenomen. Och vad gör man inte för att se att om detta verkligen fungerar.

Som ni påpekar i tråden gäller det att ha ett kaloriunderskott för att gå ner i vikt. Men inte enligt det jag håller på med :D , för att gå ner i fettvikt räcker det med högintensiv konditionsträning 3/ggr i veckan :|.

Tidigare har jag tränat styrketräning 3-5 gånger i veckan mestadels med fria vikter. Jag har inte använt mig utav mycket cardio i min träning.

Är det något ni vill ha information om det jag håller på med, säg till så ska jag utöka informationen i min blogg.

Du kommer altså köra cardion utöver styrketräningen?

Nej nej, jag kör ingen styrka just nu. Det jag ska försöka lägga in i programmet är något bodypump pass i veckan bara för att få slita lite med musklerna….

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 50 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.