Home › Forums › Deff och fettminskning › Fettminskning utan koständring?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 april, 2008 at 11:45 #761337Anonym anvandareMemberHenke_83 wrote:Jag tycker det är intressant att ni säger att detta är idioti. Det finns ju ett antal artiklar som publicerat dessa resultat och ni tycker det är idioti. Frågan är ju om kroppen inte är föränderlig.
Enligt er finns det bara ett sätt att gå ner i fettmassa och det är en strikt diet där ni räknar kcal in och ut. Frågan är ju vilken livskvalitet man uppnår med detta. Jag förstår sådana som tävlar och visar upp sina kroppar att de går på en strikt diet. Men om du vill ha en snygg beachkropp tror jag detta är något som överdrivet. Då tycker jag HIIT är ett perfekt träningssätt. Jaja ni får tycka jag är en idiot va spelar det för roll.
Du spekulerar en jävla massa. Posta nu de studier/artiklar som du anser stöder din tes så får vi se var du har inhämtat detta.
Och vad gäller kalori in/kalori ut väntar jag fortfarande på en studie som motsäger denna teori.
Det finns inga magiska genvägar.
10 april, 2008 at 22:16 #761338Anonym anvandareMemberArtikelns namn: ”The effects of high-intensity intermittent exercise training on fat loss and fasting insulin levels of young women”
Objective: To determine the effects of a 15-week high-intensity intermittent exercise (HIIE) program on subcutaneous and trunk fat and insulin resistance of young women.
Design and procedures: Subjects were randomly assigned to one of the three groups: HIIE (n=15), steady-state exercise (SSE; n=15) or control (CONT; n=15). HIIE and SSE groups underwent a 15-week exercise intervention.
Subjects: Forty-five women with a mean BMI of 23.2±2.0 kg m2 and age of 20.2±2.0 years.
Results: Both exercise groups demonstrated a significant improvement (P10 april, 2008 at 22:20 #761339Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Och vad gäller kalori in/kalori ut väntar jag fortfarande på en studie som motsäger denna teori.Henke_83 wrote:Artikelns namn: ”The effects of high-intensity intermittent exercise training on fat loss and fasting insulin levels of young women”Den motsäger forftfarande inte kalori in/kalori ut.
11 april, 2008 at 01:18 #761340Anonym anvandareMemberFritiof Gure wrote:2. Jag tror inte du inser att du genom att köra HIIT endast har hittat en annan metod för att göra precis det du säger att du inte vill göra. Dvs höja kcal ut högre än kcal in.+1
Det är precis vad jag har försökt att förklara hela tiden.11 april, 2008 at 06:17 #761341Anonym anvandareMemberHenke_83 wrote:The effects of high-intensity intermittent exercise training on fat loss and fasting insulin levels of young womenDin studie visar att träning förbättrar insulinkänsligheten och viktbalansen samt att högintensiv träning visade en skillnad i subkutana fettförluster på benen och magregionen. Att uthållighetsträning har visat en gynnsam förmåga för regional lipolys i adipocyter är inget nytt. Skillnaden på fettmassan i benen nådde åtminstone statistisk signifikans så det ska ju inte uteslitas att så var fallet.
Men vart visar den tydligt att det inte är kaloribalansen som avgör? Jag menar, det är ju inte vad forskarna ens påstår själva så varför tolkar DU den så?
Dessutom verkar inte matintaget varit helt välkontrollerat om man läser diskussionen:
Quote:However, our estimates of energy expenditure and intake lack sufficient precision to comfortably conclude that energy balance was unaffected in the HIIE condition. Thus, it is feasible that the change in FM that occurred in HIIE may have been influenced by unreported changes in diet. Indeed, HIIE-induced suppressed diet intake may be one of a number of possible factors underlying the fat loss effect of HIIE.11 For example, HIIE may have suppressed appetite or decreased attraction for energy-dense foods.Studien i sin helhet för den intresserade:
[http://www.nature.com/ijo/journal/vaop/ncurrent/pdf/0803781a.pdf]
11 april, 2008 at 09:36 #761342Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Din studie visar att träning förbättrar insulinkänsligheten och viktbalansen samt att högintensiv träning visade en skillnad i subkutana fettförluster på benen och magregionen. Att uthållighetsträning har visat en gynnsam förmåga för regional lipolys i adipocyter är inget nytt. Skillnaden på fettmassan i benen nådde åtminstone statistisk signifikans så det ska ju inte uteslitas att så var fallet.Men vart visar den tydligt att det inte är kaloribalansen som avgör? Jag menar, det är ju inte vad forskarna ens påstår själva så varför tolkar DU den så?
Dessutom verkar inte matintaget varit helt välkontrollerat om man läser diskussionen:
Studien i sin helhet för den intresserade:
[http://www.nature.com/ijo/journal/vaop/ncurrent/pdf/0803781a.pdf]
:up:
14 april, 2008 at 23:02 #761343Anonym anvandareMemberse utvecklingen på 2 veckor. jag har gått ner närmare 2,5 kilo på att göra på detta sätt. jag har mått på kroppen ska väl slänga in dessa också så småningom.
Kroppssammansättning
Vikt: 93,6kg Fett: 24,6% Muskler: 45,8% Vatten: 57,5% Start – 31 mars
Vikt: 91,1kg Fett: 23,7% Muskler: 46,5% Vatten: 58,4% 14 april
Vikt: -2,5kg Fett: -0,9% Muskler: +0,7% Vatten: +0,9% förändring från startför att följa: [http://gssons.blogg.se]
14 april, 2008 at 23:50 #761344Anonym anvandareMemberGrattis!
Men du har nu fattat att du gör av med mer energi än vad du intar, även när du tränar på det här sättet, eller?15 april, 2008 at 06:06 #761345Anonym anvandareMemberNu när Henke_83 återvänt vore det kul med ett svar på inlägget jag skrev angående studien (vilket tydligen ignorerades).
15 april, 2008 at 10:30 #761346Anonym anvandareMemberHenke_83 wrote:se utvecklingen på 2 veckor. jag har gått ner närmare 2,5 kilo på att göra på detta sätt. jag har mått på kroppen ska väl slänga in dessa också så småningom.Kroppssammansättning
Vikt: -2,5kg Fett: -0,9% Muskler: +0,7% Vatten: +0,9% förändring från startför att följa: [http://gssons.blogg.se]
Du är väl medveten om att en sån där våg inte är så tillförlitlig? Är den det skulle det ju vara tragiskt att du tappat 1 kg muskler på 2 veckor. Måste vara en värdelös metod du kör i såna fall…
15 april, 2008 at 11:13 #761347Anonym anvandareMemberFritiof Gure wrote:Snälla förklara för mig? din kropp består av 57% vatten, hur i helvete får du in resten av skiten i uträkningen? Så vitt jag vet så är 100% max….?!Haha.. tänkt på att muskler innehåller en del vatten med?
15 april, 2008 at 19:07 #761348Anonym anvandareMemberHenke_83 wrote:se utvecklingen på 2 veckor. jag har gått ner närmare 2,5 kilo på att göra på detta sätt. jag har mått på kroppen ska väl slänga in dessa också så småningom.Kroppssammansättning
För att vara lite petig så har inte fettet minskat med 0,9%, utan 0,9 procentenheter. Samma sak gäller med muskler och vatten.
15 april, 2008 at 22:30 #761349Anonym anvandareMemberEddie vedder: Ursäkta att jag inte svarade på ditt inlägg. Jag kände att detta blev en diskussion som gick från mina kunskaper. Men det är ju som du säger att eftersom de inte mätte maten exakt kan vi inte veta att det var en obalans i kcalbalansen. Men jag tänker hursomhelst fortsätta mitt experiment. Jag tycker det är ganska roligt för jag ser att det händer saker med det överflödiga som jag har. Förhoppningsvis får jag en fin beachkropp jag också någon gång.
Jag tycker det är roligt att så många är involverade i dessa diskussioner. På tal om att kcalbalansen är oviktig. [http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article2231011.ab]
Kolla in denna. Den motsäger det mesta.15 april, 2008 at 23:22 #761350Anonym anvandareMemberhan har en väldigt ovanlig sjukdom som gör att han bränner mycket mer fett än normalt. Hur kan det motsäga ”det mesta” om att kcal balansen är oviktig? Hans kropp förbränner mer energi än han kan ta in helt enkelt.
15 april, 2008 at 23:35 #761351Anonym anvandareMemberAftonbladet is the shit! :buttrock:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.