Fick Ett Tips….

Home Forums Deff och fettminskning Fick Ett Tips….

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author

jag lånar tråden en snabbis och ställer frågan; om ett omega-3 tillskott plus linfröolja blir kaka på kaka? eller var det olika omega-familjer, lite virrigt när man inte är så insatt.

själv brukar jag stoppa in 2 st omega-3 tabletter i magen vid lunch, men ingen linföolja. äter dåligt med fet fisk, en makrill blir det på smörgåsarna iaf…

jikajd wrote:
    själv brukar jag stoppa in 2 st omega-3 tabletter i magen vid lunch, men ingen linföolja. äter dåligt med fet fisk, en makrill blir det på smörgåsarna iaf…

Tar du omega-3 tillskott har du inget direkt behov av linfröolja, alfa-linolensyra förekommer ju faktiskt lite här och där i kosten och allt man behöver få i sig måste ju faktiskt inte komma från källor som är sprängfyllda med ämnet.;)

Hur ofta äter du dåna smörgåsar? För om du varje dag tar fiskoljekapslar och dessutom käkar ett par burkar makrill i tomatsås i veckan kommer du med all sannolikhet upp i rekommenderad mängd per dygn (då jag förutsätter att du inte har ett extremt högt energibehov, det hade du ju förhoppningsvis nämnt i såna fall)

Eddie Vedder wrote:
    Tar du omega-3 tillskott har du inget direkt behov av linfröolja, alfa-linolensyra förekommer ju faktiskt lite här och där i kosten och allt man behöver få i sig måste ju faktiskt inte komma från källor som är sprängfyllda med ämnet.;)

Hur ofta äter du dåna smörgåsar? För om du varje dag tar fiskoljekapslar och dessutom käkar ett par burkar makrill i tomatsås i veckan kommer du med all sannolikhet upp i rekommenderad mängd per dygn (då jag förutsätter att du inte har ett extremt högt energibehov, det hade du ju förhoppningsvis nämnt i såna fall)

3 makrillburkar i veckan brukar slinka ner ungefär. Jag är inget detaljfreak, undrade bara om det är ungefär lika fetter i linfröolja som i dessa omega-3 kapslar. Tack för bra svar!

Kaffe är i praktiken kalorifritt. Några kalorier per deciliter, men koffeinet höjer ämnesomsättningen mer än så.

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.