Home › Forums › Deff och fettminskning › Fick Ett Tips….
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 oktober, 2007 at 14:52 #832067Anonym anvandareMember
jag lånar tråden en snabbis och ställer frågan; om ett omega-3 tillskott plus linfröolja blir kaka på kaka? eller var det olika omega-familjer, lite virrigt när man inte är så insatt.
själv brukar jag stoppa in 2 st omega-3 tabletter i magen vid lunch, men ingen linföolja. äter dåligt med fet fisk, en makrill blir det på smörgåsarna iaf…
21 oktober, 2007 at 15:13 #832068Anonym anvandareMemberjikajd wrote:själv brukar jag stoppa in 2 st omega-3 tabletter i magen vid lunch, men ingen linföolja. äter dåligt med fet fisk, en makrill blir det på smörgåsarna iaf…Tar du omega-3 tillskott har du inget direkt behov av linfröolja, alfa-linolensyra förekommer ju faktiskt lite här och där i kosten och allt man behöver få i sig måste ju faktiskt inte komma från källor som är sprängfyllda med ämnet.
Hur ofta äter du dåna smörgåsar? För om du varje dag tar fiskoljekapslar och dessutom käkar ett par burkar makrill i tomatsås i veckan kommer du med all sannolikhet upp i rekommenderad mängd per dygn (då jag förutsätter att du inte har ett extremt högt energibehov, det hade du ju förhoppningsvis nämnt i såna fall)
21 oktober, 2007 at 15:34 #832069Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Tar du omega-3 tillskott har du inget direkt behov av linfröolja, alfa-linolensyra förekommer ju faktiskt lite här och där i kosten och allt man behöver få i sig måste ju faktiskt inte komma från källor som är sprängfyllda med ämnet.Hur ofta äter du dåna smörgåsar? För om du varje dag tar fiskoljekapslar och dessutom käkar ett par burkar makrill i tomatsås i veckan kommer du med all sannolikhet upp i rekommenderad mängd per dygn (då jag förutsätter att du inte har ett extremt högt energibehov, det hade du ju förhoppningsvis nämnt i såna fall)
3 makrillburkar i veckan brukar slinka ner ungefär. Jag är inget detaljfreak, undrade bara om det är ungefär lika fetter i linfröolja som i dessa omega-3 kapslar. Tack för bra svar!
21 oktober, 2007 at 19:54 #832070Anonym anvandareMemberKaffe är i praktiken kalorifritt. Några kalorier per deciliter, men koffeinet höjer ämnesomsättningen mer än så.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.