Fira på jobbet under diet?

Home Forums Deff och fettminskning Fira på jobbet under diet?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 37 total)
  • Author

jahopp då får ja be så mycket om ursäkt, ta på mig dumstruten och hoppas ja inte upptog allt för mycket av er tid…

Ta det inte personligt. Alla är vi rätt löjliga som ens disskuterar en sån här grejj :D

Är ju perfa att diskutera pizzors vara eller inte vara när man har tråkigt på jobbet:up:

Jag snor din tråd.
    Jag lyckas hitta olika bedömningar vad en standardpizza innehåller i Kcal.

Är det någon som har koll?

Indec wrote:
    Jag snor din tråd.
    Jag lyckas hitta olika bedömningar vad en standardpizza innehåller i Kcal.

Är det någon som har koll?

Frågan är om du kan standartisera en pizza.
    Finns ju massor av olika tillbehör att ha på + olika fetthalt på osten osv.

Så du får nog räkna med ett spann där allt mellan 1200-2000 kcal låter rimligt. (Då pratar vi inte familjepizzorna som är standard för mig:p)

Vad är en standardpizza?

När man lagar mat påverkar ju alla faktorer, t.ex. hur mycket olja har pizzabagarna i sin tomatsås? Vad har de för fett% på osten? Hur mycket ost använder de? Vad har man på pizzan? Hur många gram av vilka ingredienser?

Om man vill veta innehållet på en pizza får man nog antingen köpa en väldeklarerad pizza i frysdisken eller göra den själv.

Kan ju skippa optinojan o äta skiten. Kommer väl resultera i ett överskott på kanske 2000 för den dagen ?? Dra ner lite på kalorierna under de kommande vilodagarna så e du tillbaka på spåret. Hela dieten kollapsar ju inte lixom.

MarranL wrote:
    Vad är en standardpizza?

När man lagar mat påverkar ju alla faktorer, t.ex. hur mycket olja har pizzabagarna i sin tomatsås? Vad har de för fett% på osten? Hur mycket ost använder de? Vad har man på pizzan? Hur många gram av vilka ingredienser?

Om man vill veta innehållet på en pizza får man nog antingen köpa en väldeklarerad pizza i frysdisken eller göra den själv.

Det jag menade var normalpizza: Margherita. Buzzola et.c och ett ungefärligt spann.

Men jag förstår också att det varierar kraftigt.

Sallad, eller Kebabrulle kanske? Mindre ost på den rackarn än pizzan!

Här är min uträkning vad en pizza innehåller -> [http://www.andreazengstrom.se/2009/06/hur-mycket-innehaller-en-pizza.html]

Tack för den uträkningen Engström! Och då är jag inte ironisk.

Andreaz Engström wrote:
    Här är min uträkning vad en pizza innehåller -> [http://www.andreazengstrom.se/2009/06/hur-mycket-innehaller-en-pizza.html]

*får pizzaskräck igen*

Vanilla wrote:
    *får pizzaskräck igen*

Varför då? Tvärt om för mig!

Pizza Vesuvio/Calzone
    Kolhydrater 107g
    Fett 49g
    Protein 58g
    Kcal 1115

Fan strålande bulk-käk! :)
    Mindre än en tredjedel av mitt intag under bulk!

Indec wrote:
    Varför då? Tvärt om för mig!

Pizza Vesuvio/Calzone
    Kolhydrater 107g
    Fett 49g
    Protein 58g
    Kcal 1115

Fan strålande bulk-käk! :)
    Mindre än en tredjedel av mitt intag under bulk!

För att jag hellre käkar typ 2 matiga sallader med nötter, avokado, lax, kräftstjärtar. höhö. Eller ett paket glass. MMMMMMMMMMMM!

Äter nästan aldrig pizza (käkar inte röttkött+kyckling så finns inte mkt att välja bland) o tycker inte de e så gott heller, bara deg typ ;D fast när jag är packad får jag för mig att käka det, och det går ju ner hyffsat snabbt, haha. Skrämmande!

I mitt kostprogram jag använder mig av beräknas en pizza ha följande värden / 100g.

Capriccosa från resturang har;

267kcal
    11g P
    25g K
    13,4g F

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 37 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.