Fira på jobbet under diet?

Home Forums Deff och fettminskning Fira på jobbet under diet?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 31 through 37 (of 37 total)
  • Author
    Indec wrote:
    Varför då? Tvärt om för mig!

Pizza Vesuvio/Calzone
    Kolhydrater 107g
    Fett 49g
    Protein 58g
    Kcal 1115

Fan strålande bulk-käk! :)
    Mindre än en tredjedel av mitt intag under bulk!

Andreaz pizza vägde 468g om ja förstått de rätt.
    isf har hans pizza dessa värden / 100g;

238kcal
    23g K
    10,5g F
    12,4g P

Bör stämma va?

Vad kan en riktigt stor pizza väga ungefär?

Gettodachoppa wrote:
    Tack för den uträkningen Engström! Och då är jag inte ironisk.

Ser ingen tomatsås med i uträkningen, den är ju också en basingrediens. Såvida den inte är medräknad till degen?

Sprang på en artikel på nätet.. Räknade ut antal gram protein, fett och kolhydrater. Tänkte de kunde va fler som e intresserade så ja slänger in det här..

[http://www.gp.se/konsument/tester/1.247667-pizza-en-riktig-fettbomb]

GP köpte 16 kebabpizzor från 8 olika pizzerior i GBG och lämnade in dessa för analys.

Snittpizza:
    Vikt: 650g (515 gram till 859 gram)
    Kcal: 1789 (Toppnotering: 2260) (lägsta; 1431)
    E%fett: 51,5
    E%protein: 17,25
    E%kolhyd: 31,4

Protein – 75g – 308,6kcal
    Fett – 99g – 921,3kcal
    Kolhydrat – 137g – 561,7kcal

Snittpizza per 100g;
    kcal; 275,2
    Protein; 11,5g
    Fett; 15,23g
    Kolhydrat; 21g

Tommy Ivarsson wrote:
    Ser ingen tomatsås med i uträkningen, den är ju också en basingrediens. Såvida den inte är medräknad till degen?

Absolut, men den är inte många kalorier i det stora. Så vi plockade helt bort den. 1msk tomatsås är kanske i det här fallet 10kcal?

dilldipparn wrote:
    Sprang på en artikel på nätet.. Räknade ut antal gram protein, fett och kolhydrater. Tänkte de kunde va fler som e intresserade så ja slänger in det här..

[http://www.gp.se/konsument/tester/1.247667-pizza-en-riktig-fettbomb]

GP köpte 16 kebabpizzor från 8 olika pizzerior i GBG och lämnade in dessa för analys.

Intressant. Tack för den informationen. Var väl däromkring jag hade gissat på att en normalpizza låg på.

Förresten, hur går det med framställningen av den nyttigare pizzan, Andreaz?

nible wrote:
    Intressant. Tack för den informationen. Var väl däromkring jag hade gissat på att en normalpizza låg på.

Förresten, hur går det med framställningen av den nyttigare pizzan, Andreaz?

Den finns redan på Pizzeria Nivå. Det är t.om. så bra att det finns två varianter av den. Men jag föredrar självklart Andy Special.

Vi ska ha en träff någon kväll framöver och spinna vidare och göra några nya pizzor. Får vi se om de blir så bra att de får en plats på menyn.

Andreaz Engström wrote:
    Den finns redan på Pizzeria Nivå. Det är t.om. så bra att det finns två varianter av den. Men jag föredrar självklart Andy Special.

Vi ska ha en träff någon kväll framöver och spinna vidare och göra några nya pizzor. Får vi se om de blir så bra att de får en plats på menyn.

Vad ligger den på för närings- respektive energiinnehåll? Skulle vara grymt om den kom till lite andra pizzerior också.

Viewing 7 posts - 31 through 37 (of 37 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.