Home › Forums › Deff och fettminskning › För LCHF-Lovers
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 september, 2009 at 10:17 #528230Anonym anvandareMember
har lite svårt att se något syfte med denna tråd ..eller är du ute efter provocera?
17 september, 2009 at 12:09 #528231Anonym anvandareMemberDanielT wrote:har lite svårt att se något syfte med denna tråd ..eller är du ute efter provocera?Nej. Som rubriken lyder för LCHF:s lovers.Alltså vi som äter på detta sätt och mår bra av det!. Och artikeln var lite rolig tyckte jag. Så enkelt! Sedan är det upp till betraktarens öga hur man tar saker och ting!
31 januari, 2010 at 04:35 #528232Anonym anvandareMemberjag ha verkligen svårt att tro att man skulle kunna vräka i sig fett utan att bli fet, visst kan jag tycka att kombinationen fett och insulin ihop borde ge mer fettinlagring än fett och kolhydrater var för sig, men borde väl rimligtvis fortfarande va kcal in-kcal ut i slutändan som räknas.
kommer nu i slutskedet av min diet ta bort kolhydraterna nästan helt(20g/dag möjligtvis genom kvarg osv) har tidigare provat att nolla kolydrater med vätskeförlust och orkeslöshet som resultat, upp till 6 reps har funkat men efter 5-6reps har det varit som att gå in i en vägg där man vanligtvis kunde krama fram 3-5 reps ytterligare. kan nämna att jag är ganska grön på det här med styrketräning och sånt än så länge, är inne på mitt 3:e år nu, men väldigt nyfiken på att testa saker för att bilda mig en egen uppfattning.
kan testa för skojs skull när dieten är över att öka kcal intaget markant(säg 5000kcal/dag i 2v, mitt normala basalvärde ligger på ca 2500kcal) utan att stoppa i mig kolhydrater och se vad som händer. antingen fet som en gris eller inget alls:P provar man inte så vet man ju inte eller hur:)
och visst finns det folk som kör low carb som har ok form, kolla musclehack.com tex, nu kör han med refeeds och är inte coleman-grov men ändå. måste finnas fler BB som provar samma koncept.
31 januari, 2010 at 07:47 #528233Anonym anvandareMemberx6rs wrote:jag ha verkligen svårt att tro att man skulle kunna vräka i sig fett utan att bli fetDet kan man inte heller och det är inte poängen.
31 januari, 2010 at 16:21 #528234Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Det kan man inte heller och det är inte poängen.men är det verkligen troligt att man skulle kunna hålla ett högre kcal-intag med samma resultat som en normal diet? ska testa för skojs skull som sagt:nerd:
jag ser inte fördelarna för min del att köra low carb om inte jag kan äta mer gött, jag är en sån där gud skapade att va smällfet egenligen haha, kan äta tills jag spricker31 januari, 2010 at 16:41 #528235Anonym anvandareMemberx6rs wrote:men är det verkligen troligt att man skulle kunna hålla ett högre kcal-intag med samma resultat som en normal diet?:Var det här otydligt eller?
Eddie wrote:Det kan man inte heller och det är inte poängen.31 januari, 2010 at 18:50 #528236Anonym anvandareMemberhehe n det va det inte, va nyvaken när jag skrev det, ligger och är sjuk, så är lie snurrig:P
31 januari, 2010 at 18:57 #528237Anonym anvandareMemberMånga – eller vissa – som förespråkar LCHF antyder ju att man kan äta hur mycket kcal som helst utan att bli överviktig så länge det inte är från kolhydrat. Jag antar att det är det som x6rs undrar över?
31 januari, 2010 at 20:41 #528238Anonym anvandareMembersmurfpucko wrote:Många – eller vissa – som förespråkar LCHF antyder ju att man kan äta hur mycket kcal som helst utan att bli överviktig så länge det inte är från kolhydrat. Jag antar att det är det som x6rs undrar över?ag ärväl mest nyfiken på hur dom har fått för sig att det skulle vara så, är ju många lchf nissar som säger att man kan blunda för kcal.. finns det några belägg alls för det eller är det nån stolle som klämt ur sig det och lyckats lura massa folk?
31 januari, 2010 at 21:08 #528239Anonym anvandareMemberx6rs wrote:finns det några belägg alls för det eller är det nån stolle som klämt ur sig det och lyckats lura massa folk?Att ha en felaktig teori måste väl inte innebära att man vill lura folk?
och det är ytterst få som påstår så dumma saker. Vad det bygger på när personer säger att man kan ”äta hur mycket fett man vill” så menar de just SOM MAN VILL och alltså inte MER. Dvs en reglerad aptit där man inte känner en vilja att äta mer än man behöver.
31 januari, 2010 at 22:20 #528240Anonym anvandareMemberhejsvejs55 wrote:LCHF annika dahlqvist är ju tokig. Det ska vara ”hälsosamt” enligt henne att proppa i sig oändligt mycket mättat fett på morgonen. Vet hon ens vad insulinkänslighet är?Roflmao
Så har hon aldrig sagt. Och D däremot har noll koll och tragisk oförmåga till att tänka lite längre.
Kan du förklara varför en mätbart nedsatt insulinkänslighet skulle vara ett problem vid närmast nollintag av kolhydrater? Och som sagt, oändligt har hon aldrig sagt.
1 februari, 2010 at 16:01 #528241Anonym anvandareMemberhejsvejs55 wrote:LCHF annika dahlqvist är ju tokig. Det ska vara ”hälsosamt” enligt henne att proppa i sig oändligt mycket mättat fett på morgonen. Vet hon ens vad insulinkänslighet är?Roflmao
Varför skulle det vara sämre att äta mättat fett på morgonen än vid någon annan tidpunkt på dagen menar du? Ge gärna en fysiologisk förklaring!
1 februari, 2010 at 20:43 #528242Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Att ha en felaktig teori måste väl inte innebära att man vill lura folk?och det är ytterst få som påstår så dumma saker. Vad det bygger på när personer säger att man kan ”äta hur mycket fett man vill” så menar de just SOM MAN VILL och alltså inte MER. Dvs en reglerad aptit där man inte känner en vilja att äta mer än man behöver.
du får ursäkta ordvalet, menade inte att påstå att nån är elak och lurar folk medvetet.
hur ser det ut med metabolismen vid högt protein/högt fett/låg kolydrat jämfört med högt protein/moderat kolhydrat/moderat fett vid samma kcal intag? för det påstås det hej vilt att man hålle uppe metabolismen bättre och inte behöver sänka kcal lika mycket med low carb, är väldigt nyfiken av naturen så läser mycket grejer om det mesta, försöker ta det mesta med en nypa salt dock.
vad skulle va bättre med lite kolhydrater egentligen förutom hungerdämpande osv? tar kroppen mer energi från fettet på kroppen så att man sparar mer muskler jämfört med en ”normal” diet?
kan säga att jag tappat ordentligt med muskler under min diet, förmodligen pga att jag inte kunnat träna lika hårt som jag borde, övertränat och skadat mig, men man lär sig väl åtminstone och man kan ju hoppas på muskelminne när man börjar äta mer.
1 februari, 2010 at 20:47 #528243Anonym anvandareMemberx6rs wrote:hur ser det ut med metabolismen vid högt protein/högt fett/låg kolydrat jämfört med högt protein/moderat kolhydrat/moderat fett vid samma kcal intag?Tråden handlar om LCHF iofs. Det stämmer inte överens med någon av de där två.
Senverkar du misstolka LCHF som mer ”bantningsmetod” än det är. De som förespråkar LCHF gör det inte som en bantningsmetod primärt utan som en hel livsstil och den hälsosammaste kosten livet ut.
Och däri ligger ju bland annat att först hamna på en lägre kroppsvikt om man är fet. Men det är inte mer bantningsmetod än att bli vegetarian, att bli vegetarian kan ju också leda till viktnedgång.
1 februari, 2010 at 21:01 #528244Anonym anvandareMemberjo det har du rätt i, postar egentligen i fel tråd med, och LCHF med mycket fett och mindre protein är ingen jag själv är lockad av, däremot inresserad av fördelar mer fett-mindre kolhydrater under deff, kollar man tex youtube eller bara googlar så säger alla väldigt olika, en del förklarar kolhydrater nästan som djävulens högra hand och andra tvärtom, vore intressant att få höra vad som är rätt eller fel av någon som kan, tex från dig:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.