För LCHF-Lovers

Home Forums Deff och fettminskning För LCHF-Lovers

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 89 total)
  • Author
    x6rs wrote:
    jo det har du rätt i, postar egentligen i fel tråd med, och LCHF med mycket fett och mindre protein är ingen jag själv är lockad av, däremot inresserad av fördelar mer fett-mindre kolhydrater under deff, kollar man tex youtube eller bara googlar så säger alla väldigt olika, en del förklarar kolhydrater nästan som djävulens högra hand och andra tvärtom, vore intressant att få höra vad som är rätt eller fel av någon som kan, tex från dig:up:

Det finns egentligen inget fel, utan det handlar om vad var och en trivs bäst med. Jag t.ex. klarar av att skära ner både fett och kolhydrater till minimumnivåer och ändå må helt OK, medan vissa trivs bättre med mer fett och andra med mer kolhydrater – och trot eller ej så finns det dom som trivs bra med lagom av allt.

To each his own.

Snake wrote:
    Det finns egentligen inget fel, utan det handlar om vad var och en trivs bäst med. Jag t.ex. klarar av att skära ner både fett och kolhydrater till minimumnivåer och ändå må helt OK, medan vissa trivs bättre med mer fett och andra med mer kolhydrater – och trot eller ej så finns det dom som trivs bra med lagom av allt.

To each his own.

Vad är det för jävla pappskalle du har i signaturen?

Grandmaster wrote:
    Vad är det för jävla pappskalle du har i signaturen?

Hmm? Hejsvejs55 är en ständig källa till ny information. Häng med så kanske även du lär dig något nytt.

[http://forum.body.se/showpost.php?p=914481&postcount=24]

Snake wrote:
    Hmm? Hejsvejs55 är en ständig källa till ny information. Häng med så kanske även du lär dig något nytt.

HAHAHAHAHAHAHA. Finns en viss risk för Epic-stämpel på honom?

Snake wrote:

och t ex [http://forum.body.se/showthread.php?t=82434]

hejsvejs55 wrote:
    Har ingen fysiologisk förklaring till det. Litar naivt på deffguiden.
    Däremot har anna dahlqvist sagt detta eddie, dvs det jag NYSS SA:
    Ni kan äta vad som helst på morgonen , bacon steka det i smör etc etc o skit. Hon verkar inte ens bry sig om mättat fett eller insulinkänslighet. Vilken nolla.

Haha snarare du som är en pappskalle. Hängav referenser + studie i det inlägget. Ifrågasätter du vill jag se kompetens, något annat än hypotetiska inlägg. Men det kan du inte uppnå, så fortsätt ditt arbete med studera amerikanska studier ang muskelproteinsyntesen, training fasted etc så låter vi geniet bartoll hänga i laboratoriet och visa svenskarna vem den riktiga tränings guden är. För det är absolut inte du.

Du tror inte han syftar på ditt påstående om att Arnold, din gud, skulle härstamma från tyskland?

Han är från Thal i Österrike ditt jävla spån!

Quote:
    Tyskland har åstadkommit mycket genom historien. Pratar inte om den industriella rev eller dylikt. Pratar om forskningen.

Där kommer ju våran kändaste Arnold ifrån

hejsvejs55 wrote:
    haha tyst kötthuvud o gaina lite vikt.

Haha vad? Du som ser upp till honom så mycket borde väl veta vart han kommer från?

Du är 18 år, kan inte ett skit om träning, väger 74 kg och sprider dynga vart du än går. Hela detta forum skrattar åt dig.

Jag väger FYI 25 kg mer än du, så ”gaina lite vikt” är du inte rätt person att uttala dig om. Dessutom har du ingen aning om vilka mål jag har så knip igen.

hejsvejs55 wrote:
    Däremot har anna dahlqvist sagt detta eddie, dvs det jag NYSS SA:
    .

Nej det skrev du inte. Nog för att du saknar tankeförmåga men du kan väl i alla fall läsa texterna du skrivit.

Och varför svarade du inte på min följdfråga angående ditt påstående?

hejsvejs55 wrote:
    För jag orkar inte. Får ju bara skit tillbaka, Anna dahlqvist rekomenderar bacon o smör o skit på morgonen. Läs hennes logg.
    Hon verkar inte veta ett skvatt om insulinkänslighet.

Fortfarande inget svar och fortfarande är det inte vad du skrev. Dessutom är det ju ganska lustigt att du har den synen på henne men å andra sidan kan citera Frank Nilsson hur mycket som helst.

Annika Dahlkvists rekommendationer är ju ingenting mot hans uttalanden. Men du får gärna fortsätta på inslagen väg, ingen är ju enklare än att debattera mot en person som gör sig själv till åtlöje så till den grad att motdebattören knappt behöver anstränga sig en sekund.

hejsvejs55 wrote:
    För jag orkar inte. Får ju bara skit tillbaka, Anna dahlqvist rekomenderar bacon o smör o skit på morgonen. Läs hennes logg.
    Jag vet eller fall en smula hit o dit.

Men Dahlqvist ger kostråd primärt till diabetiker. Hon har desutom en titel som läkare, du är en outbildad snorunge.

Hur kan du möjligtvis tro att du besitter så mycket kunskap som du gör?

Jag håller inte heller med Annika i allt hon skriver säger och rekommenderar men att helt förkasta henne och sätta dina egna otroligt begränsade kunskaper på pidestal är inte bara förkastligt utan direkt fel.

Jag åt LCHF i nästan ett år & var super nöjd! Jag tävlar i -80kg men gick omkring med magrutor på +90kg och var nöjd bara! Fuskade över jul & nyår´, blev sen förkyld & ätit skit…blev FORT ful! Now Im back at it again! Fuck carbs homies!

LOVE!
    ZONE

hejsvejs55 wrote:
    Jag vet eller fall en smula hit o dit.

Vem är Anna? Varför skulle bacon och smör osv vara en dålig frukost? Naturliga och bra fetter, proteiner…kanonfrukost. Vad ska man äta till frukost enligt dig, och varför? En massa spannmål och gluten eller? Du verkar inte kunna ett smack om kroppens omsättning av födoämnena, endokrina och hormonella processer etc och vilka näringsämnen som är viktiga när och hur…vad bygger du din kunskap på egentligen, för det mesta du skriver är irriterande felaktigt och låter som spontana gissningar…och: varför skulle mättade fetter vara dåliga? Om du inte kan processerna bakom det du snackar om utan bygger det på gissningar och antaganden kanske du borde vara tyst, eller lägger du upp lite länkar till studier med signifikant fastställda resultat som stödjer dina påståenden:frust:

Min frukost består av Vassle & kassein protein från Fairing & en deciliter grädde! :)

ZONE

zonecapone wrote:
    Min frukost består av Vassle & kassein protein från Fairing & en deciliter grädde! :)

ZONE

Låter gott. Hur mycket proteinpulver?

J.v.K wrote:
    haha, blandar du det där i en shaker? av någon anledning blev jag nyfiken på hur det smakar :P

Har du aldrig smakat gräddglass med någon smak eller typ ätit nån efterrätt med vispgrädde och sylt?

Att blanda ett sött och gott proteinpulver i vispgrädde är jämförbart med i det alla fall. Jag har tyvärr bara testat det med vispgrädden ”i sin rinnande form” men aldrig vispat upp det.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 89 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.