Home › Forums › Deff och fettminskning › För LCHF-Lovers
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 februari, 2010 at 16:52 #528260Anonym anvandareMember
Jag kör en deciliter pulver samt en deciliter grädde med två deciliter vatten! As gott! Kör det som frukost samt efter träningen!
ZONE
2 februari, 2010 at 17:20 #528261Anonym anvandareMemberProteinpulver & grädde…
Jordnötter som snacks…
kyckling, kött, lax & såser…
Ost…både vanlig samt fårost..
& grönsaker…mest broccoli… Broccoli med smält ost är en höjdare!
Feta omelletter!I love it!
ZONE
2 februari, 2010 at 17:43 #528262Anonym anvandareMemberzonecapone wrote:Proteinpulver & grädde…
Jordnötter som snacks…
kyckling, kött, lax & såser…
Ost…både vanlig samt fårost..
& grönsaker…mest broccoli… Broccoli med smält ost är en höjdare!
Feta omelletter!I love it!
ZONE
det låter ju helt underbart, men kan ju inte bli lika stora portioner för samma kcal-peng? visst broccoli och ost ka man väl äta en del av:)
hur kom det sig att du började med lchf zone?2 februari, 2010 at 17:52 #528263Anonym anvandareMemberLong story som började med att en kund för några år sedan på Zone shop som var överviktig big time sa till mig att han nu drack grädde & åt enbart fett & protein efter att läkaren sagt åt honom att hans kolesterolvärden var dödligt höga…jag kommer ihåg att jag frågade om han var dum i huvudet…sex månader senare hade han gått ner runt 50kg samt hade klockrena värden…
Sedan gjorde jag en intevju med Tony Freeman för Gasps hemsida där han förespråkade samma diet vilket han då körde för sin Mr Olympia satsning…
Jag brukade pendla mellan tävlingsvikt på ca 80kg & en offseason vikt på 100kg & ville hitta en diet jag kunde LEVA med… Hatar att deffa… Så jag provade…
Jag gick rätt snabbt ner 9kg…från ca 99… I somras såg jag rätt bra ut på 91-92… Man håller mindre vätska i kroppen utan kolisar…& jag hade bra tryck i muskulaturen…ZONE
2 februari, 2010 at 17:55 #528264Anonym anvandareMemberNEJ MAN KAN INTE ÄTA HUR MYCKET SOM HELST BARA FÖR ATT MAN SKIPPAR KOLISARNA MEN MAN KAN ÄTA MER ÄN MED DEM…
+ Man mår såå mycket bättre utan kolisar! Jämnt blodsocker…INGA hunger attacker eller sug efter skit mat… Jag sover mindre..& har skit bra tryck i träningen…ALLTID full av energi!
ZONE
2 februari, 2010 at 18:29 #528265Anonym anvandareMemberMorwen wrote:LCHF i all ära men jag har hittills inte sett en enda LCHF-are i riktigt bra form med såväl styrka, volym och def. Kanske har jag inte letat tillräckligt.Men ni LCHF-are som är starka med volym och def. posta gärna en bild så skall jag omvärdera mitt uttalande.
Körde själv CKD under 2 år men de riktigt brutala styrkepassen samt löpning på pulsnivåer +90 % gick riktigt kass.
Tror personligen mycket mer på att tima näringsämnena beroende på var du befinner dig under dagen samt aktivitetsmässigt.
Kör själv:
Kolhydrater före och efter träning.
Protein till alla mål.
Fett: Minimalt före och efter träning. Därefter ökande.
Fungerar kanon.
Kör hårt!Duger detta som svar?
MVH: Andreas Malm
2 februari, 2010 at 19:11 #528266Anonym anvandareMemberzonecapone wrote:NEJ MAN KAN INTE ÄTA HUR MYCKET SOM HELST BARA FÖR ATT MAN SKIPPAR KOLISARNA MEN MAN KAN ÄTA MER ÄN MED DEM…+ Man mår såå mycket bättre utan kolisar! Jämnt blodsocker…INGA hunger attacker eller sug efter skit mat… Jag sover mindre..& har skit bra tryck i träningen…ALLTID full av energi!
ZONE
tack för svaret:up:
är väldigt skeptisk till mer fett-inga kolhydrater än så länge, har inte testat det fullt ut än, bara provat att nolla kolhydraterna men haft en rädsla för fett, åt nästan inget fett,resultatet blev sämre ork och sämre träningsresultat.
håller du fortfarande högt protein? hur högt?
tror du att det funkar minst lika bra som en standard byggarkost även under bulk?2 februari, 2010 at 20:00 #528267Anonym anvandareMemberAndreas Malm wrote:Duger detta som svar?MVH: Andreas Malm
En snabb fråga bara.
Hur mycket kcal bidrog protein med och vilken totalmängd kcal per dag?
2 februari, 2010 at 21:27 #528268Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:givetvis har jag ätit glass, men kan inte se framför mig att det skulle smaka likadantMan använder samma aromämnen oftast.
2 februari, 2010 at 23:34 #528269Anonym anvandareMemberhejsvejs55 wrote:Hon verkar inte ens bry sig om mättat fett eller insulinkänslighet.Jag har ätit lågkolhydrat/högfettkost i 1½ år nu. Hade jag varit mer fit och/eller starkare om jag ätit annorlunda?
Berätta gärna vad du anser hända om man följer hennes kostråd och äter mättat fett tidigt på morgonen!
2 februari, 2010 at 23:36 #528270Anonym anvandareMembermikaelj wrote:Vad händer om man följer hennes kostråd och äter mättat fett tidigt på morgonen?Jag har ätit lågkolhydrat/högfettkost i 1½ år nu.
Såvida hejsvejs55 inte kommer in som ny användare lär du inte få svar ifrån honom. Står lite vackert ”banned” under hans namn…
2 februari, 2010 at 23:43 #528271Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Såvida hejsvejs55 inte kommer in som ny användare lär du inte få svar ifrån honom. Står lite vackert ”banned” under hans namn…J.v.K wrote:hur blir det med pengarna.. dyrare med LCHF va?Beror på tdigare matvanor. Bröd är väldigt dyrt. Växlar du bara kolhydrater mot fett (t ex pasta mot creme fraiche och kanske grönsaker) behöver det inte bli dyrare.
Levde du däremot tidigare på pasta, linser och mjölk blir det dyrare.
Quote:du får gärna dela med dig utav vad du käkarSvar på någon annan, men…
* förrätt: någon av:
— 500-750g blomkål/broccoli/morot med kesella/creme fraiche/dijondip
— 200-300g surkål, creme fraiche
— blandsallad* huvudrätt, ex:
— halvkilo fullfet köttfärs, creme fraiche
— en ugnsgrillad kyckling
— halvkilo ost
— äggröra på trekvarts kilo ägg (~10 st) dränkta i smör* efterrätt, ex:
— musli på fibrex/kruskakli/solrosfrön/kokosrasp, kanel, sötströ
— keso och jordnötssmörAningens högre proteinintag än LCHF förespråkar, ~2g/kg, som förmodligen inte är helt nödvändigt. Kvarleva från när jag underåt. Nu när jag bara äter en måltid om dagen verkar jag inte aktivt behöva underäta, det löser sig ändå.
3 februari, 2010 at 06:30 #528272Anonym anvandareMember…inte för att jag är så insatt men brukar inte LCHF ligga på en protein del på ca 1g/kg?..brukar man inte blanda ihop LCHF och en högprotein diet?..bara för att man äter lite kolh så innebär väl inte att man äter LCHF?..rätta mig gärna om jag har fel..
Själv ligger jag på ca 4 g/kg Protein samt 100 g Kolhydrater ..och en högre andel fett..
3 februari, 2010 at 07:49 #528273Anonym anvandareMemberDanielT wrote:…inte för att jag är så insatt men brukar inte LCHF ligga på en protein del på ca 1g/kg?..brukar man inte blanda ihop LCHF och en högprotein diet?..bara för att man äter lite kolh så innebär väl inte att man äter LCHF?..rätta mig gärna om jag har fel..Själv ligger jag på ca 4 g/kg Protein samt 100 g Kolhydrater ..och en högre andel fett..
Jo det är rätt Daniel. Det var därför jag svarade som jag gjorde i inlägg #31 om du kollar bakåt en bit i tråden. Många förväxlar LCHF med inledningsfasen av Atkins t.ex. Eller vilken lågkolhydratkost som helst med högt proteinintag.
Ofta är det opulärt att säga så från ”motståndare” till LCHF för att de ska kunna argumentera utifrån miljöperspektivet. Men att LCHF skulle vara hemskt för miljön tror jag inte, att en kost med så relativt lågt proteinintag där en stor mängd protein kommer från ägg och mjölkprodukter är troligtvis rena ”Greenpeacekosten” jämfört med hur många äter här på BODY.
Typ malawiglenns köttkonsumtion.
3 februari, 2010 at 08:05 #528274Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Såvida hejsvejs55 inte kommer in som ny användare lär du inte få svar ifrån honom. Står lite vackert ”banned” under hans namn…Skönt, då slipper folk bli lurade av hans okunskap i fortsättningen:happy:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.