Home › Forums › Deff och fettminskning › För mycket fokus på vågen??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 juni, 2011 at 08:49 #52679Anonym anvandareMember2 juni, 2011 at 08:49 #129747Anonym anvandareMember
Hej,
Jag är nu inne på min tredje vecka av deff. Jag känner att jag har förlorat fett och jag känner att jag fått resultat=plattare mage och mindre fett på kroppen. Men när jag ställde mig på vågen imorse hade jag inte gått ner ett gram på en vecka, står kvar på 63,6 kilo, samma som förra veckan? Det enda kolhydraterna som jag äter är ris till lunch och en större potatis till middag….jag funderar på att kapa det lite, kanske en halv potatis eller ingen alls på kvällen?
Såhär ser min kost ut:
Frukost:
Grönsaksjuice (morötter, broccoli, selleri, ingefära, äpplen, gurka), gröt med linfrön, ett ägg och en äggvita, citronvatten.Mellanmål:
mandlar och valnötter (5 av varje) + en proteinshake.Lunch:
Fullkornsris, kycklingfilé alt. tonfisk i olja.Mellanmål:
Keso alt. makrill i tomatsåsMiddag:
En större potatis, kycklingbröst alt. fisk (tonfisk, lax, torsk) och ångkokta grönsaker (broccoli, sparris, gröna bönor, morötter).Kvällsintag (efter träning):
Kesella + proteinshake? Vilodag enbart kesella.Jag vet bara inte om min kropp orkar med träningen om jag minskar på kolhydraterna. Jag kör military bootcamp 4 gånger/vecka (liknande crossfit, högintensitetsträning), powerwalk 40 min. varje morgon och de dagarna jag inte kör bootcamp blir det löpning eller gymet plus lite simning.
2 av mina pass är morgonpass= klockan 6. Idag dricker jag grönskaksjuice och äter ett helt ägg och en äggvita innan träning, sen tar jag gröt med linfrön när jag kommer hem.Är det bara jag som är för stressad med att vågen ska visa mina resultat? Jag har gått ner 2 kilo på 3 veckor vilket låter hälsosamt men som sagt jag gick ner det mesta i början, nu känns det som om jag står still.
Tacksam för råd!
Mvh
Caroline
2 juni, 2011 at 08:53 #129748Anonym anvandareMemberSkit i vågen. Den är bara ett riktmärke på vart det är på väg. Se dig i spegeln och kolla hur det ser ut.
Skulle bytt frukosten. Juice till frukost med massa socker är ingen höjdare. Käka keso, gröt, kvarg och ägg till frukost istället så står du dig bättre. Flytande föda rinner genom kroppen rätt snabbt utan att mätta. Släng inte äggulan på det andra ägget.Det är inte avskalning av kolhydrater som gör att du tappar vikt. Det är den totala mängden kalorier du får i dig på en dag. Men det visste du nog säkert redan. Var inte för rädd för kolhydrater.
Jag körde helt tomt på kolhydrater när jag började deffa för snart ett år sedan. Men har allt eftersom tyngden i träningen ökat fått öka kolhydraterna lite i taget för att få mer energi.Edit: såg nu att du åt mer än som stod i din kostredovisning.
2 juni, 2011 at 09:06 #129749Anonym anvandareMemberJag vet att man ska strunta i vågen men den måste väll ändå vara ett riktmärke? Jag har som sagt var gått ner 2 kilo på mina 3 veckor vilket för mig är en hälsosam viktnedgång. Men det mesta gick jag ner första veckorna, nu händer det inte så mycket? Men jag ser resultat i spegeln, helt klart!
Angående juicen på morgonen så gör jag den själv i en grönsaksmixer. Det enda fruktsockret som jag får i mig där är från äpplena. Problemet är att jag inte kan äta för mycket på morgonen innan träning, men måste få i mig något. Då blir grönsaksjuicen och mina ägg perfekt, så tar jag gröten när jag tränat klart.
Grönsaksjuicen dricker jag även för att jag känner att jag mår bra av det och blir pigg, får i mig bra med vitaminer av den.
2 juni, 2011 at 09:13 #129750Anonym anvandareMemberEn viktnedgång är väldigt sällan linjär. Ha tålamod och kör på så släpper det på vågen också vad det lider.
2 juni, 2011 at 09:18 #129751Anonym anvandareMemberTack för supporten : ) Jag är nämligen helt övertygad om att jag gör av med alla kalorier som jag sätter i mig, känns som om jag behöver det när jag tränar så mycket!
En del har sagt att man inte bör äta kolhydrater på kvällen, men jag äter först och tränar därefter så känns som om jag gör av med de jag sätter i mig….?
2 juni, 2011 at 09:23 #129752Anonym anvandareMemberCarro81 wrote:Tack för supporten : ) Jag är nämligen helt övertygad om att jag gör av med alla kalorier som jag sätter i mig, känns som om jag behöver det när jag tränar så mycket!En del har sagt att man inte bör äta kolhydrater på kvällen, men jag äter först och tränar därefter så känns som om jag gör av med de jag sätter i mig….?
Det var åratal sedan jag sist genomförde en deff utan att äta rejält med kolhydrater efter träningen, ibland i form av rent socker om jag är på det humöret. Bakverk, glass, godis. Har aldrig påverkat viktnedgången överhuvudtaget. Det enda man behöver ha koll på är att man ligger på ett underskott totalt över hela veckan/månaden. Brukar lägga mig på underhållsintag eller strax över på träningsdagar, beroende på om det är styrketräning eller MMA-träning.
Men som sagt: Viktnedgången är sällan linjär. Man kan stå och stampa på vågen i flera veckor för att sedan tappa flera kg på vågen över en natt. (Vätska som ersätter fettet man tappar gör att det ser ut att stå still på vågen.)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.