För mycket KCAL?

Home Forums Deff och fettminskning För mycket KCAL?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej! Jag har börjat deffa nu men är inte säker på om jag äter lagom med KCAL. Jag väger ca. 103kg, tränar styrketräning 4 dagar i veckan (ca 1 timma) och kör cardio 4-5 dagar i veckan (minst 1 timma och det blir mest raska promenader). Mitt jobb är inget krävande utan väldigt lugnt. Just nu äter jag 3400kcal och har delat upp det såhär:
    Kolhydrater 30E%, Protein 40E% och Fett 30E%.

Är det något ni tycker jag borde ändra på? Öka cardio? Dra ner på kolhydrater? Ändra min E%? Andra tips? Hjälp uppskattas verkligen!

Jag är 25 år och 1.80 cm lång kan tilläggas.

Om dina livsmedel är hyfsat nyttiga så ser det ju bra ut med fördelningen. Kaloriintaget kan vara i högsta laget för att åstadkomma en viktnedgång ja. Men kör några dagar och se om något händer. Om inte, sänk kolhydrater exempelvis.

Ett annat förslag är att träna mindre konditionsträning och även äta mindre.

När jag deffar tänker jag mäst på att inte äta säker med så mycket fett i så enligt mig tycker jag att du ligger på för mycket fett men kan ha fel är inge proffs=),
    Det viktigaste är vell att ligga på ett underskot av energi vet inte hur mycker KCAL du gör av med på en dag!, just nu ligger jag sj på ett underskott på 350 KCAL och det funkar för mig och jag äter nästan inget fett och inte så mycker kolhydrater =),

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.