Home › Forums › Deff och fettminskning › förbränna fett
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 november, 2010 at 21:12 #423702Anonym anvandareMember
Hej , jag är ny på forumet här och vet inte vart jag ska posta detta inlägg , men eftersom det innehåller fettminskning så chansar jag väll här då! ,
Jag är en kille på 15 vårar , som inte är allt för smal. Jag skulle vilja få reda på om man kan bli smalrunt midjan genom att träna gym 3 gånger om veckan. jag har såkallad bilring.
Jag tränar innebandy 5 gånger om veckan , och äter lite mindre än jag gjorde för 3 veckor sen , då jag har börjat skära ner på maten för jag vill gå ner i vikt och minska fett på magen. Fungerar det att jag tränar innebandy 5 gånger om veckan , gym 3 gånger om veckan då jag tränar mage mycket, sedan att jag äter mindre energi än det kroppen gör av med under dagen? då borde ju man gå ner i vikt eller??21 november, 2010 at 21:12 #63461Anonym anvandareMember21 november, 2010 at 21:24 #423703Anonym anvandareMemberoscar123 wrote:Hej , jag är ny på forumet här och vet inte vart jag ska posta detta inlägg , men eftersom det innehåller fettminskning så chansar jag väll här då! ,Jag är en kille på 15 vårar , som inte är allt för smal. Jag skulle vilja få reda på om man kan bli smalrunt midjan genom att träna gym 3 gånger om veckan. jag har såkallad bilring.
Jag tränar innebandy 5 gånger om veckan , och äter lite mindre än jag gjorde för 3 veckor sen , då jag har börjat skära ner på maten för jag vill gå ner i vikt och minska fett på magen. Fungerar det att jag tränar innebandy 5 gånger om veckan , gym 3 gånger om veckan då jag tränar mage mycket, sedan att jag äter mindre energi än det kroppen gör av med under dagen? då borde ju man gå ner i vikt eller??Hej, du lär behöva läsa på lite om kost och träning osv. Man kan inte punktförbränna fett. Därför om du vill minska i fett så hjälper det inte att träna mage mycket. Ja du får en stark bål men förbränner inte fett, just där.
Om du äter mindre än du förbränner går du ner i vikt. Räkna ut dig s.k bee och börja räkna kalorier eller ha koll på innehållet. Detta kommer förmodligen resultera i viktnedgång ja.
Att träna 7 gånger i veckan är väl att ta i tycker jag, men passar detta dig så får du köra så.
Som sagt läs på lite, en bra sida är [www.traningslara.se] .
21 november, 2010 at 21:32 #423704Anonym anvandareMemberheheh men för bränner man inte fett genom att köra typ långa pass i gymmet tex 3 set 20 rep på mage?? och jag har tränat innebandy 5 ggr om veckan i flera år , min kropp är liksom van att träna mycket , men det ser inte ut som det eftersom jag är som sagt lite tjock
21 november, 2010 at 21:35 #423705Anonym anvandareMemberoscar123 wrote:heheh men för bränner man inte fett genom att köra typ långa pass i gymmet tex 3 set 20 rep på mage??Nej högrepsträning i gymmet som någon sorts hybrid av uthållighet och styrka är nog det sämsta av två världar.
21 november, 2010 at 21:37 #423706Anonym anvandareMemberså om jag vill få bort magen och gå ner i vikt , jag väger 77 nu och är 176-177 lång, och vill gå ner till ungefär 70 kg med muskler , så först ska jag börja med att äta mindre än vad kroppen gör ut av med om dagarna , sedan att träna?
21 november, 2010 at 21:49 #423707Anonym anvandareMemberoscar123 wrote:så om jag vill få bort magen och gå ner i vikt , jag väger 77 nu och är 176-177 lång, och vill gå ner till ungefär 70 kg med muskler , så först ska jag börja med att äta mindre än vad kroppen gör ut av med om dagarna , sedan att träna?Du ska äta proteinrikt och styrketräna i alla fall. Innebandyn gör du som du vill med. Satsa på att bygga, det är inte orimligt i din ålder.
21 november, 2010 at 21:53 #423708Anonym anvandareMemberjag käkar dessutom star nutrition whey-80 2 gånger om dagen bara för att kolla om det gör någon skillnad , sen så styrke tränar jag också skulle vilja ha tag på något bra tränings schema man kan göra i gymmet..
21 november, 2010 at 22:06 #423709Anonym anvandareMemberoscar123 wrote:jag käkar dessutom star nutrition whey-80 2 gånger om dagen bara för att kolla om det gör någon skillnad, sen så styrke tränar jag också skulle vilja ha tag på något bra tränings schema man kan göra i gymmet..Vad är det för skillnad du är ute efter? Protein är protein och inte anabola Protein i pulverform är likadan som proteinet i mat.
21 november, 2010 at 22:10 #423710Anonym anvandareMemberjag vill bli starkare och samtidigt få platt mage xD tänkte kanske mag övningar gör magen plattare:P
21 november, 2010 at 22:11 #423711Anonym anvandareMemberoscar123 wrote:jag vill bli starkare och samtidigt få platt mage xD tänkte kanske mag övningar gör magen plattare:PJa, men vad är det för skillnad du vill ha utav proteinpulver?
21 november, 2010 at 22:15 #423712Anonym anvandareMemberjag tänkte att eftersom jag äter mindre än jag ska göra just nu , så tar jag pulvret för liksom att få in det jag behöver sen har jag hört att man bygger muskler lättare med det , så ger det ett försök liksom
21 november, 2010 at 22:18 #423713Anonym anvandareMemberoscar123 wrote:jag tänkte att eftersom jag äter mindre än jag ska göra just nu , så tar jag pulvret för liksom att få in det jag behöver sen har jag hört att man bygger muskler lättare med det , så ger det ett försök liksomDet är lättare sätt att få i dig protein med mindre kcal men bygger inte muskler lättare.
22 november, 2010 at 00:14 #423714Anonym anvandareMemberTill TS: Läs på lite om du är intresserad. Nyckeln till framgång inom träning är kunskap.
1. Du kan inte punktbränna (om du tränar mage så tas inte fettet bort just där, utan det tas helt slumpvis från kroppens fettdepåer)
2. Som tidigare har nämnt så är proteinPULVER bara en av de tre viktiga delarna från kostcirkeln i pulverform. Mat är det absolut bästa att ätaKom ihåg att även om du tränar, men äter mer än du förbränner. Så skapas ingen nedgång. Oroa dig inte så mycket över mat i vad du äter, försök äta regelbundet istället så att du slipper småäta. För småätande gör en oftast mer hungrig. Men, var försiktig, resultat kommer inte på 2 dagar och sluta ALDRIG äta för att ”gå ner mer”, det ger inga bra resultat.
Lycka till och hoppas du når ditt mål!
22 november, 2010 at 08:22 #423715Anonym anvandareMemberoscar123 wrote:sen har jag hört att man bygger muskler lättare med det , så ger det ett försök liksomDet är inte sant. Men det finns fördelar att ta en liten proteindrink, typ 20-30 gram pulver i vatten, direkt efter passet före dess att du kommer hem och äter. Men sluta inbilla dig att det är något mer magiskt än så. Det är mjölkprotein i pulverform.
Om proteinbehov generellt:
[http://traningslara.se/idrottarens-proteinbehov/]
Om proteinbehov och tillskott:
[http://traningslara.se/idrottarens-proteinbehov-del-2-proteintillskott/]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.