Home › Forums › Deff och fettminskning › förbränna fett
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 november, 2010 at 09:44 #423716Anonym anvandareMember
Kör en klassiker i repris. ”Magrutor bygger man i köket, inte på gymmet” minns inte vem det var som hade den som signatur, men den har fastnat i mitt huvud!
23 november, 2010 at 10:08 #423717Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Kör en klassiker i repris. ”Magrutor bygger man i köket, inte på gymmet” minns inte vem det var som hade den som signatur, men den har fastnat i mitt huvud!Quoted for truth!
24 november, 2010 at 02:45 #423718Anonym anvandareMemberSom det har påpekats här så många gånger. Gör av med mer än du stoppar i dig. Låter enkelt men är nite lika enkelt i praktiken. Har själv lyckats tappa några kilo när jag ahr tänkte på just att äta mindre och träna. Det som även är viktigt är att man inte kör igång med ett mål att nu ska jag träna 7dagar i veckan för jag ahr motivtionen uppe. Den kommer dö fort då tro mig har gjort den missen fler än en gång. Träna kanske 3 dagar i veckan och träna strikt. Vilo dagarna som blir emellan kan du ta promenader eller lägga in ett lungt simpass kanske. Fokus fokus fokus det är vad som gäller. Lycka till hoppas du märker av en minskning men som sagt HA TÅLAMOD GE INTE UPP
24 november, 2010 at 22:23 #423719Anonym anvandareMemberjag har faktist lyckats gå ner från 77 till 75 under 2 veckor , jag har slutat små äta , och äter mindre mat än förut , sen så äter ja inte efter 5 på dagen förutom frukt och sen efter träning på kvällarna tar jag frukt o protein drink bara. det går bra , kommer nog att nå 70 om någon månad bara ,
25 november, 2010 at 09:59 #423720Anonym anvandareMemberoscar123 wrote:jag har faktist lyckats gå ner från 77 till 75 under 2 veckor , jag har slutat små äta , och äter mindre mat än förut , sen så äter ja inte efter 5 på dagen förutom frukt och sen efter träning på kvällarna tar jag frukt o protein drink bara. det går bra , kommer nog att nå 70 om någon månad bara ,Ät mer efter träningen. Lägg middagen där istället. Det finns ingen som helst fördel med att inte äta efter 17.
25 november, 2010 at 15:52 #423721Anonym anvandareMemberaha okej , varför är det bättre att äta efter täning?
25 november, 2010 at 20:50 #423722Anonym anvandareMemberoscar123 wrote:aha okej , varför är det bättre att äta efter täning?Proteinsyntes
25 november, 2010 at 22:44 #423723Anonym anvandareMemberjag dricker ju en proteindrink efter träning så varför äta mat sen?
26 november, 2010 at 09:33 #423724Anonym anvandareMemberoscar123 wrote:jag dricker ju en proteindrink efter träning så varför äta mat sen?Ja där stimuleras proteinsyntesen. Men Istoligs svar är för kort och inte helt korrekt. Det är en fråga om att även motverka proteinnedbrytning, vilket vassledrinken inte gör, och att återställa kolhydratdepåerna i musklerna.
Utan mat kommer din muskelproteinbalans vara negativ under natten förmodligen. Om du tillskott betydde substitut skulle inte namnet vara tillskott.
26 november, 2010 at 22:02 #423725Anonym anvandareMemberOm du tillskott betydde substitut skulle inte namnet vara tillskott.[/QUOTE]
+1
2 december, 2010 at 10:19 #423726Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja där stimuleras proteinsyntesen. Men Istoligs svar är för kort och inte helt korrekt. Det är en fråga om att även motverka proteinnedbrytning, vilket vassledrinken inte gör, och att återställa kolhydratdepåerna i musklerna.Utan mat kommer din muskelproteinbalans vara negativ under natten förmodligen. Om du tillskott betydde substitut skulle inte namnet vara tillskott.
Ursäkta frågan:
Om jag äter en proteinrik middag (och lite kolhydrater) innan träningspasset (1h) och tar en proteindrink efter duschen, kommer nedbrytningen ske under natten ändå?2 december, 2010 at 16:25 #423727Anonym anvandareMembersimsalabim wrote:Ursäkta frågan:
Om jag äter en proteinrik middag (och lite kolhydrater) innan träningspasset (1h) och tar en proteindrink efter duschen, kommer nedbrytningen ske under natten ändå?Ja nedbrytning sker alltid. Den upphör aldrig någonsin.
2 december, 2010 at 16:47 #423728Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja nedbrytning sker alltid. Den upphör aldrig någonsin.Men den blir mindre om man…?
2 december, 2010 at 16:49 #423729Anonym anvandareMembersimsalabim wrote:Men den blir mindre om man…?Ja det dietära proteinet kommer motverka nednrytningen.
2 december, 2010 at 16:50 #423730Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja det dietära proteinet kommer motverka nednrytningen.men spelar det någon roll i mitt fall om jag äter som jag gör eller allt efter träningen?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.