Home › Forums › Deff och fettminskning › förbränna fett
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 december, 2010 at 16:54 #423731Anonym anvandareMembersimsalabim wrote:men spelar det någon roll i mitt fall om jag äter som jag gör eller allt efter träningen?
Har aldrig läst någon sådan studie.
2 december, 2010 at 17:00 #423732Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Har aldrig läst någon sådan studie.Men alla säger ju att det är så j-a viktigt att äta massor med protein efter träningen för att minska nedbrytningen. Hur ligger det till egentligen?
2 december, 2010 at 17:26 #423733Anonym anvandareMembersimsalabim wrote:Men alla säger ju att det är så j-a viktigt att äta massor med protein efter träningen för att minska nedbrytningen. Hur ligger det till egentligen?Det är viktigt. Men jag har som sagt aldrig sett någon studie som undersöker det du undrar över så mer kan jag ju inte säga.
2 december, 2010 at 20:26 #423734Anonym anvandareMembersimsalabim wrote:Men alla säger ju att det är så j-a viktigt att äta massor med protein efter träningen för att minska nedbrytningen. Hur ligger det till egentligen?Det är inte för att minska nedbrytningen som proteinintaget är viktigt, utan för att stimulera uppbyggnaden. Nedbrytning är av ringa betydelse för anabolism efter träning; uppbyggnad är det viktiga. Nedbrytningen ökar antagligen inte av träning.
2 december, 2010 at 21:31 #423735Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Det är inte för att minska nedbrytningen som proteinintaget är viktigt, utan för att stimulera uppbyggnaden. Nedbrytning är av ringa betydelse för anabolism efter träning; uppbyggnad är det viktiga. Nedbrytningen ökar antagligen inte av träning.Ok, så det spelar ingen roll om jag laddar ordentligt innan passet eller om jag trycker i mig efter passet?
2 december, 2010 at 21:55 #423736Anonym anvandareMemberJo, för muskeluppbyggnaden är det bra med fler proteinintag efter träning. Det behöver inte vara några jättelika proteinmängder per gång, utan 20-30 gram ett par gånger.
2 december, 2010 at 22:05 #423737Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Jo, för muskeluppbyggnaden är det bra med fler proteinintag efter träning. Det behöver inte vara några jättelika proteinmängder per gång, utan 20-30 gram ett par gånger.Men det som ligger i magen som jag åt 1h innan tränigen hjälper det inte alls för detta?
3 december, 2010 at 08:10 #423738Anonym anvandareMembersimsalabim wrote:Men det som ligger i magen som jag åt 1h innan tränigen hjälper det inte alls för detta?Det motverkar som sagt bara nedbrytning.
3 december, 2010 at 08:15 #423739Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Det motverkar som sagt bara nedbrytning.Ok, så mycket protein innan och efter träning är bäst… == Mycket protein ofta och alltid?
3 december, 2010 at 08:20 #423740Anonym anvandareMembersimsalabim wrote:Mycket protein ofta och alltid?Nej frekvensen har troligtvis väldigt liten betydelse.
3 december, 2010 at 08:28 #423741Anonym anvandareMember2-3g protein/Kg kroppsvikt/dygn (fördelat på olika måltider) och ta 20-30g direkt efter träningen?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.