- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Förbränning för olika kroppskonstruktioner?
Jag har funderat över det här med förbränning. Istället för att ställa en massa dumma frågor skriver jag ner ett exempel och hoppas att ni orkar läsa och ge några motiverade svar.
Scenario: 3 personer går en sträcka på 1000 meter. Alla väger lika mycket och tar exakt lika långa steg (vi kan säga att dom har exakt lika långa ben också), men de har olika förutsättningar:
Person1: Väger 100 kg och är 2 meter lång. Normalt Svensson-tränad, dvs går promenader då och då och simmar lite två gånger i månaden.
Person2: Väger 100 kg och är 1,75 meter lång. Tränar hårt på gym och kör lite cardio på maskinerna där för att värma upp. Har lagt på sig 25 kg muskler tack vare gymmandet.
Person3: Väger 100 kg och är 1,75 meter lång. Väldigt otränad och är tjock.
Vem av dessa personer gör av med mest och minst kalorier på promenaden?
Med samma energiintag.
2 svar
Enbart sett till promenad. Den ngt tjocke killen då hans befintliga muskler behöver förbruka mer energi för att orka.
Sett till promenad och de 3´s förutsättningar. Gymkillen, hans förbränning är konstant hög pga av den massa han har.
Så är min tro. Träna hårt.
Åh lurig fråga!
Inte en aning, vi får se vad body-intelligensan kommer fram till.
Kul nog är ju att om de löper i det tempo de känner för så är det nr1. Han lär nog ha bäst kondis och konstitution för att springa på mest grönjävligt av de tre. Är man i bra form så är det lättare att göra av med mer energi vilket ger just bra form.
Intressanta svar! Jag hoppas ju också på att gym-killen ska förbränna mest.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY