Home › Forums › Deff och fettminskning › Förbränning vid gång?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 augusti, 2007 at 18:41 #81303Anonym anvandareMember1 augusti, 2007 at 18:41 #741126Anonym anvandareMember
Hej hej! Tänkte höra lite om det är någon som vet ungefär hur mkt man förbränner på ett ~50 min. gångpass?
Min ”dagliga kost” består idag av: Frukost: 2-3 fullkornsbröd, med keso + makrill och någon banan / frukt. Ev. havregrynsgröt, lite sylt mjölk + frukt.Lunch (skolmat) c:a kl 12,00. Mycket sallad, knäckebröd som tillbehör.
Innan träning: fullkornsbröd 2st med keso & makrill + någon banan/frukt.
Efter träning /kvällsmat : Ris med tonfisk inblandat, ”kryddat” med keso & makrill. + ett fullkornsbröd.
Senare: Fruktstund.
Tränar gym 3ggr/vecka, går till & från träning (c:a 3km tot. )
Sedan försöker jag gå ut och gå varje dag jag inte tränar. + Mins ett löppass.P.S Ursäkta rubriken!
Tack för svar! M.V.H
1 augusti, 2007 at 18:54 #741127Anonym anvandareMemberFreppazz wrote:Hej hej! Tänkte höra lite om det är någon som vet ungefär hur mkt man förbränner på ett ~50 min. gångpass?
Min ”dagliga kost” består idag av: Frukost: 2-3 fullkornsbröd, med keso + makrill och någon banan / frukt. Ev. havregrynsgröt, lite sylt mjölk + frukt.Lunch (skolmat) c:a kl 12,00. Mycket sallad, knäckebröd som tillbehör.
Innan träning: fullkornsbröd 2st med keso & makrill + någon banan/frukt.
Efter träning /kvällsmat : Ris med tonfisk inblandat, ”kryddat” med keso & makrill. + ett fullkornsbröd.
Senare: Fruktstund.
Tränar gym 3ggr/vecka, går till & från träning (c:a 3km tot. )
Sedan försöker jag gå ut och gå varje dag jag inte tränar. + Mins ett löppass.P.S Ursäkta rubriken!
Tack för svar! M.V.H
Har inga siffror på det. Om jag var du skulle jag lägga in 2 löppass i veckan, eller varför inte lägga lite konditionsträning direkt efter gympasset. á 20 minuter och svettas ut ordentligt! På löpbandet,motionscykel , rodd eller vad de kan ha på gymmet. Då får du 3 gympass samt 3 konditionspass. Två flugor i en smäll. De andra dagarna kan du ta lugna sköna promenader! Eller bara vila!
Maten ser rätt ok ut kanske du skulle ta lite protein istället för fruktstund på kvällen. Kokta ägg på en fullkorns macka och ett glas mjölk?1 augusti, 2007 at 18:57 #741128Anonym anvandareMemberLioness wrote:Har inga siffror på det. Om jag var du skulle jag lägga in 2 löppass i veckan, eller varför inte lägga lite konditionsträning direkt efter gympasset. á 20 minuter och svettas ut ordentligt! På löpbandet,motionscykel , rodd eller vad de kan ha på gymmet. Då får du 3 gympass samt 3 konditionspass. Två flugor i en smäll. De andra dagarna kan du ta lugna sköna promenader! Eller bara vila!Kalasbra förslag! Tackar ödmjukast.
Då jag vill träna en del kondition innan jag ska börja boxas så låter det super!Tack återigen!
M.V.H
1 augusti, 2007 at 22:25 #741129Anonym anvandareMemberMellan tummen och pekfingret så kan man ta kroppsvikten delat med tio och sedan minska med ca. 10%, så får man ca. förbrukning/minut.
ex. 80kg/10=8-10% ca. 7 kcal/min (vid rask gång) 420 kcal/h
1 augusti, 2007 at 23:00 #741130Anonym anvandareMemberDen här länken har varit uppe i en annan tråd. En enkel kaloriräknare.
[http://www.sportline.se/info/burning_calories.htm http://www.sportline.se/info/burning_calories.htm%5DÄr såklart inte exakt men kan användas som ett riktmärke.
2 augusti, 2007 at 08:21 #741131Anonym anvandareMemberhandboll ftw
2 augusti, 2007 at 16:52 #741132Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Mellan tummen och pekfingret så kan man ta kroppsvikten delat med tio och sedan minska med ca. 10%, så får man ca. förbrukning/minut.ex. 80kg/10=8-10% ca. 7 kcal/min (vid rask gång) 420 kcal/h
Okej! tackar ödmjukast!
M.V.H
2 augusti, 2007 at 16:53 #741133Anonym anvandareMemberPeter Storhannus wrote:Den här länken har varit uppe i en annan tråd. En enkel kaloriräknare.
[http://www.sportline.se/info/burning_calories.htm http://www.sportline.se/info/burning_calories.htm%5DÄr såklart inte exakt men kan användas som ett riktmärke.
Tack tack!
Nej men, som du säger.. riktmärke. Tack så mkt!M.V.H
10 augusti, 2007 at 10:17 #741134Anonym anvandareMemberYtterligare bra tip från Lioness, tackar:)
10 augusti, 2007 at 19:13 #741135Anonym anvandareMemberAndersson_C wrote:Ytterligare bra tip från Lioness, tackar:)Ja hon é grym!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.