Förbränning vid gång?

Home Forums Deff och fettminskning Förbränning vid gång?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hej hej! Tänkte höra lite om det är någon som vet ungefär hur mkt man förbränner på ett ~50 min. gångpass?
    Min ”dagliga kost” består idag av: Frukost: 2-3 fullkornsbröd, med keso + makrill och någon banan / frukt. Ev. havregrynsgröt, lite sylt mjölk + frukt.

Lunch (skolmat) c:a kl 12,00. Mycket sallad, knäckebröd som tillbehör.

Innan träning: fullkornsbröd 2st med keso & makrill + någon banan/frukt.

Efter träning /kvällsmat : Ris med tonfisk inblandat, ”kryddat” med keso & makrill. + ett fullkornsbröd.

Senare: Fruktstund.

Tränar gym 3ggr/vecka, går till & från träning (c:a 3km tot. )
    Sedan försöker jag gå ut och gå varje dag jag inte tränar. + Mins ett löppass.

P.S Ursäkta rubriken!

Tack för svar! M.V.H

Freppazz wrote:
    Hej hej! Tänkte höra lite om det är någon som vet ungefär hur mkt man förbränner på ett ~50 min. gångpass?
    Min ”dagliga kost” består idag av: Frukost: 2-3 fullkornsbröd, med keso + makrill och någon banan / frukt. Ev. havregrynsgröt, lite sylt mjölk + frukt.

Lunch (skolmat) c:a kl 12,00. Mycket sallad, knäckebröd som tillbehör.

Innan träning: fullkornsbröd 2st med keso & makrill + någon banan/frukt.

Efter träning /kvällsmat : Ris med tonfisk inblandat, ”kryddat” med keso & makrill. + ett fullkornsbröd.

Senare: Fruktstund.

Tränar gym 3ggr/vecka, går till & från träning (c:a 3km tot. )
    Sedan försöker jag gå ut och gå varje dag jag inte tränar. + Mins ett löppass.

P.S Ursäkta rubriken!

Tack för svar! M.V.H

Har inga siffror på det. Om jag var du skulle jag lägga in 2 löppass i veckan, eller varför inte lägga lite konditionsträning direkt efter gympasset. á 20 minuter och svettas ut ordentligt! På löpbandet,motionscykel , rodd eller vad de kan ha på gymmet. Då får du 3 gympass samt 3 konditionspass. Två flugor i en smäll. De andra dagarna kan du ta lugna sköna promenader! Eller bara vila!:)
    Maten ser rätt ok ut kanske du skulle ta lite protein istället för fruktstund på kvällen. Kokta ägg på en fullkorns macka och ett glas mjölk?

Lioness wrote:
    Har inga siffror på det. Om jag var du skulle jag lägga in 2 löppass i veckan, eller varför inte lägga lite konditionsträning direkt efter gympasset. á 20 minuter och svettas ut ordentligt! På löpbandet,motionscykel , rodd eller vad de kan ha på gymmet. Då får du 3 gympass samt 3 konditionspass. Två flugor i en smäll. De andra dagarna kan du ta lugna sköna promenader! Eller bara vila!:)

Kalasbra förslag! Tackar ödmjukast. :)
    Då jag vill träna en del kondition innan jag ska börja boxas så låter det super!

Tack återigen!

M.V.H

Mellan tummen och pekfingret så kan man ta kroppsvikten delat med tio och sedan minska med ca. 10%, så får man ca. förbrukning/minut.

ex. 80kg/10=8-10% ca. 7 kcal/min (vid rask gång) 420 kcal/h

Den här länken har varit uppe i en annan tråd. En enkel kaloriräknare.
    [http://www.sportline.se/info/burning_calories.htm http://www.sportline.se/info/burning_calories.htm%5D

Är såklart inte exakt men kan användas som ett riktmärke.

handboll ftw

Jonas Lundberg wrote:
    Mellan tummen och pekfingret så kan man ta kroppsvikten delat med tio och sedan minska med ca. 10%, så får man ca. förbrukning/minut.

ex. 80kg/10=8-10% ca. 7 kcal/min (vid rask gång) 420 kcal/h

Okej! tackar ödmjukast! :)

M.V.H

Peter Storhannus wrote:
    Den här länken har varit uppe i en annan tråd. En enkel kaloriräknare.
    [http://www.sportline.se/info/burning_calories.htm http://www.sportline.se/info/burning_calories.htm%5D

Är såklart inte exakt men kan användas som ett riktmärke.

Tack tack!
    Nej men, som du säger.. riktmärke. Tack så mkt!

M.V.H

Ytterligare bra tip från Lioness, tackar:)

Andersson_C wrote:
    Ytterligare bra tip från Lioness, tackar:)

Ja hon é grym! :)

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.