Förminskning utav magsäck?

Home Forums Deff och fettminskning Förminskning utav magsäck?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hejsan,

Jag har en kusin som bett mig fråga om råd och tips. Han tycker nämligen att hans magsäck är hyggligt stor för hans magrutor, alltså att magen går ut på ett fult sätt när han är som normal. Vältränad är han alltså.

Hans dilemma ligger då i hur han skall göra föra att på något sätt träna bort/förminska hans magsäck. Visst, äta mindre kör han. Men finns det något speciellt sätt att träna det på gymmet eller hemma? Någon övning eller annat fräck och grym trix/tips?

Tackar.

Har han ingen mat i magen som spänner den utåt borde inte magsäckens storlek påverka magen till att bukta utåt! Är förodligen något annat i sånafall, kankse genetiskt och då är det svårt att ändra på.

Ska han krympa den är det små små portioner under lång tid som gäller! Magsäcken är väl iofs muskelstyrd men jag har svårt att se att den går att träna. :)

Operation är absolut inget alternativ i den här sitsen om han förövrigt är vältränad och inte extremt överviktig.
    Sjukvården har nog att göra ändå.

Säker på att det är just magsäcken som putar ut, och inte tarmarna? Magsäcken sitter högst upp på magen, precis under revbenen. Är det verkligen där uppe det putar ut? För jag har då aldrig sett en putmage som buktar ut där uppe mer än vad den gör längre ner.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.