Första deffen har börjat, behöver åsikter!

Home Forums Deff och fettminskning Första deffen har börjat, behöver åsikter!

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Tyskn wrote:
    Så du har lagt ner med styrketräningen helt, bara för att du deffar? ;)

Jag kan meddela att jag i stort sett inte har någon cardio alls i min deff, och det går oerhört bra ändå. Allting handlar ju om att ligga på ett kaloriminus. Sen kvittar det hur man åstadkommer det. Jag gör det genom tunga styrkepass och diet. Som ”bonus” så blir dett lättare att bibehålla muskelmassan. :emo-thumb

Ah, okej. Hade tänkt att ligga på 1-2 styrkepass i veckan. Blir nog en 3 st kanske då, sen blir det mycket basket osv. Tack för svaret iaf :)

Så här har dagen sett ut, ( kanske passar bättre i tränings journaler men postar ändå)

Frukost 06:10 Havregryns gröt, 1 ägg, lingongrova

Mellanmål/lunch 10.00. Fullkornspasta med köttfärs och skinka

15.00: Promenad på ca 1km

Mellanmål 15:30 : 1 äpple, 2 hårdbröd mackor med kyckling
    15:45 Promenad på ca 1km

Träning 16.00-17.00 Pdrink efter träning

Mat 18.00: Kötbullar m. potatis brunsås, morötter.

19:00. Basket i ca 1½-2timmar sen springa hem ca 2.5-3km.

21:00 Något mellanmål.

Nu ser jag ju inte hur mycket av allt du äter men med tanke på hur aktiv du är så kommer det nog gå vägen. ;) Ser bra ut.

Har du kolhydrater i din drink efter träningen med?

Tyskn wrote:
    Nu ser jag ju inte hur mycket av allt du äter men med tanke på hur aktiv du är så kommer det nog gå vägen. ;) Ser bra ut.

Har du kolhydrater i din drink efter träningen med?

Jag tycker jag äter som alltid jag, inte så stor i aptiten jag inte.
    Ingen aning faktiskt 😮 Det är iaf Double Eistelt Pro

Ok, så du har inget maltodextrin som du häller i utöver det då? Om inte, så bör du iaf se till att få i dig lite snabba kolhydrater efter träningen med. Bra exempel är: banan, vitt bröd, honung. Fast nu glömde jag nästan av att du var på deff.
    Det är nog bäst att du äter köttbullarna m.m. så snabbt du kan efter passet. Det är då du bör ha ditt största mål på dagen, speciellt när det gäller kolhydrater vid deff.

Okej. Lite klurigt att hålla koll på hur mycket si-och-så kolhydrater/protein/fett det är i maten på skolan. Men äter rätt så mycket där eftersom det är långt mellan frukost och lunch. :)

nible wrote:
    Okej. Lite klurigt att hålla koll på hur mycket si-och-så kolhydrater/protein/fett det är i maten på skolan. Men äter rätt så mycket där eftersom det är långt mellan frukost och lunch. :)

hehe man gjorde lätt så under skoldagarna.. men ett tips är att ta med dig en frukt lr något och äta när hungern börjar krypa sig på

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.