Home › Forums › Deff och fettminskning › Förstår inte vad som är fel hjälp mig!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 augusti, 2008 at 19:58 #69555Anonym anvandareMember1 augusti, 2008 at 19:58 #508006Anonym anvandareMember
Nu är det så här att jag är en kille på 18år som har ungefär tränat i ett halv år. jag tränar 6 dagar i veckan på¨gymmet . och springer 3-4dagar kör även boxning med mera. jag har ökat fruktansvärt mycket i vikter och jag har även blivit mycket större . Men det jag har problem med är MAGEN jag förstår inte hur mycket jag än tränar så är fettet kvar och midjan känns enorm.
runt midjan :114
runt magen :106
väger : 109kg
längd : 180armarna är mycket bra likaså rygg,bröst och axlar så det är magen och midjan som är helt katastrof för mig . hur bra jag än har kosten så händer det ingeting känns som det bara är där för att reta mig , nu till min kost
börjar dagen ungefär 10:00 med lite grönsaker ,pressade frukter och tonfisk + omega 3
sen äter jag 1-2 kyckling klubba var 3-4 timme med broccoli händer att jag tar en matsked ris .( lägger även till protiendrink till frukost och lunch även efter träning )Och om man kollar på min vikt så tror man inte att jag ska klara jogga . men jag sprang götebörgs varvet på 2 timmar dettar året (22km) och när jag springer så springer jag upp mot 3-4-5km , men jag förstår inte vrf magen och midjan är så STOR . snälla hjälp mig om ni ser ngt som ser helt wierd ut .
Mvh killen med midjan
1 augusti, 2008 at 20:55 #508007Anonym anvandareMemberDu äter för mycket. Du kan äta hur ”nyttigt” som helst, men äter du mer kalorier än du gör av med, går du upp i vikt och lägger på dig fett, inte tvärtom. På samma sätt kan du träna hur mycket som helst, men äter du mer kalorier än du gör av med, så… ja, samma sak igen.
Lösningen: ät mindre, rör på dig mer, eller en kombination. Eftersom du redan tränar så mycket, är det antagligen alternativ ett det lutar åt, men då får du vara beredd på att träningen kan komma att kännas jobbigare.
1 augusti, 2008 at 21:46 #508008Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Du äter för mycket. Du kan äta hur ”nyttigt” som helst, men äter du mer kalorier än du gör av med, går du upp i vikt och lägger på dig fett, inte tvärtom. På samma sätt kan du träna hur mycket som helst, men äter du mer kalorier än du gör av med, så… ja, samma sak igen.Lösningen: ät mindre, rör på dig mer, eller en kombination. Eftersom du redan tränar så mycket, är det antagligen alternativ ett det lutar åt, men då får du vara beredd på att träningen kan komma att kännas jobbigare.
okej jag trodde kyckling var en protien källa ? röra på mig mer , hur då? tränar jue 6 dagar med 3-4 joggning och boxning , tack för svaret iaf
1 augusti, 2008 at 21:47 #508009Anonym anvandareMemberJa kyckling är en proteinkälla men det innehåller såklart kalorier:).
Om du inte orkar röra dig mer får du helt enkelt äta mindre.1 augusti, 2008 at 21:52 #508010Anonym anvandareMemberRazmeister899 wrote:Ja kyckling är en proteinkälla men det innehåller såklart kalorier:).
Om du inte orkar röra dig mer får du helt enkelt äta mindre.okej tack för svaret . nu blir det Diet-Pro Advanced och så ska jag röra på mig mera tack för svaren .
1 augusti, 2008 at 21:54 #508011Anonym anvandareMemberokej jag trodde kyckling var en protien källa ?
Ja? Liksom med allt annat, räknas kyckling och andra kalorikällor in i det dagliga totala kaloriintaget. Är det större än den dagliga totala kaloriförbrukningen, går man upp i vikt och ökar i fettmängd.
röra på mig mer , hur då?
Jag skrev ju att det väl är mer aktuellt för dig att äta mindre i stället, eftersom du redan rör på dig så mycket.
nu blir det Diet-Pro Advanced
Den räknas också in i dagens kaloriintag, och du går upp eller ned lika mycket i vikt och fett av X kcal ”Diet-Pro Advanced” som av mammas rabarberpaj.
2 augusti, 2008 at 05:58 #508012Anonym anvandareMemberVill tillägga att kosten du räknar upp förefaller väldigt fettsnål. Kyckling, ris, frukst och grönsaker, proteinpulver och några omega-3 kapslar känns som en på tok för fettsnål kost.
Hela ägg, lite lax då och då, någon burk med makrill i tomatsås, goda pålägg såsom ost, smör och korv, goda såser etc. Enkla sätt att få upp fetthalten lite utan att för den delen äta JÄTTEFET mat.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.