Frågor om deff..

Home Forums Deff och fettminskning Frågor om deff..

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

.. har länge grubblat lite över hur jag skall göra med deffen.
    Vill gärna bygga muskler men har också en del fett, inte jättemycket men det finns där. Vill gärna bli av med det och undrar om man kan bli av med underhudsfettet under ”bulk”? räcker det att köra kardio ngn gång i veckan eller? MVh

FredrikLindblad wrote:
    .. har länge grubblat lite över hur jag skall göra med deffen.
    Vill gärna bygga muskler men har också en del fett, inte jättemycket men det finns där. Vill gärna bli av med det och undrar om man kan bli av med underhudsfettet under ”bulk”? räcker det att köra kardio ngn gång i veckan eller? MVh

Jag går själv på diet just nu. För att bli av med underhudsfettet måste du ligga på kaloriunderskott. Du kan inte ”bulka” sammtidigt som du kör en diet och vill förlora undeerhudsfett.
    Träna tungt och ät lite mindre.

Okej. tack för snabbt svar! har bara tränat ca 6 månader och har inte hunnit bygga mycket muskler. har fastnat i en fas då jag har svårt att bestämma mig över om jag skall bulka lite till eller alternativt deffa sen bulka igen? Måste väl vara smartast att bulka nu och dra en deff efteråt..

FredrikLindblad wrote:
    Okej. tack för snabbt svar! har bara tränat ca 6 månader och har inte hunnit bygga mycket muskler. har fastnat i en fas då jag har svårt att bestämma mig över om jag skall bulka lite till eller alternativt deffa sen bulka igen? Måste väl vara smartast att bulka nu och dra en deff efteråt..

Bero på ”hur” fet du är. Bulka inte för stenhårt bara då kommer du ha en tuff deff framför dig.

inte överviktig, men får bli att dra en deff. som du säger blir det en väldigt tuff deff annars, tack för svaren:)!

Tänkte bara fråga ungefär hur mycket jag skall äta för att gå ner relativt mycket..

är 17 år 175 cm och väger 78 kilo. Hur många kallorier skall jag ligga på och vad och när är bäst att äta? mvh

okej, altså 156 G protein om dagen?

har någon ett bra upplägg för att snabbt gå ner i vikt? kostschema ?

Ät smart, undvik mellanmål och försök att få i dig stor del av mat efter träning då den gör som mest nytta. Räkna lite lätt på hur mkt kalorier du får i dig/dag och minska dem till önskad nivå.
    Personligen undviker jag gärna kolhydrater i allmänhet och socker i synnerhet. Det och träna brukar vara en bra start.

Det här verkar ju bli din första diet, så jag skulle verkligen testa en del olika dieter för att hitta någon som verkligen passar dig. Själv har jag testat en hel del olika och har nu hittat en som är perfekt för mig. Slipper i princip vara hungrig, kan käka pizza och kakor och dricka en del vin. Behåller styrka och går långsamt ner i vikt.

Men har också på vägen testat en hel del dieter som inte funkat bra. Teorin för en diet är som bekant väldigt lätt, ät mindre än vad du gör av med. Problemet är praktiken, du måste äta mindre än vad du gör av med ganska länge. Blir det för jobbigt är chansen stor att du slutar….

FredrikLindblad;1024945 wrote:
    har någon ett bra upplägg för att snabbt gå ner i vikt? kostschema ?[/QUOTE

Den Termogena Dieten.

Finns under artiklar. Rekommenderas. :)

FredrikLindblad wrote:
    har någon ett bra upplägg för att snabbt gå ner i vikt? kostschema ?

Den Termogena Dieten.

Finns under artiklar. Rekommenderas. :)

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.