Home › Forums › Deff och fettminskning › Frukost
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 december, 2009 at 08:58 #70642Anonym anvandareMember11 december, 2009 at 08:58 #545334Anonym anvandareMember
Äter i nuläget 1.5dl havregrynsgröt + 2 hela
ägg + 1 banan till frukost.
Bör något läggas till som mer mat eller en whey-100? Då menar jag ur deffsynpunkt.11 december, 2009 at 09:36 #545335Anonym anvandareMemberHa mjölk till gröten.
11 december, 2009 at 10:03 #545336Anonym anvandareMemberSka du deffa brukar det vanligaste valet vara att ta bort något ur kosten!
Ser absolut inget konstigt med din frukost i nuläget, men allt annat du äter under dygnet har lika stor påverkan på din viktnedgång och således är det helt omöjligt för oss att veta om du bör lägga till eller ta bort något.
Men väg dig samma dag och tid (förslagsvis innan frukost) och märker du att du går ner i vikt och att det syns i spegeln så gör du rätt. Har du inte läst deffguiden så föreslår jag att du gör detta först.
11 december, 2009 at 11:05 #545337Anonym anvandareMemberDitt morgonmål ser bra ut. Kom bara ihåg att ligga på ett total underskott så går du ner i vikt.
Kör själv med en ketogen diet för tillfället och mitt morgonmål bestod av 3 kokta ägg, 2 koppar kaffe, 2 kapslar fisklever olja och 1 multivitamin.
Som du ser skiljer sig våra frukoster åt rejält… Lycka till
11 december, 2009 at 11:20 #545338Anonym anvandareMemberhar läst deffguiden och följer så gott det går. Har nu efter 1v gått ner ca 1.5kg
Har dock börjat känna mig väldigt trött mest hela tiden.fakta
30år
184cm
97kgjättetacksam för svar på följande frågor………
1. Vad jag ska äta mellan frukost o lunch/lunch o middag ur deffsynpukt o när ska jag lägga in min whey 100; på mellanmålen eller efter/före gymmet?
2. Innan läggdags, har jag hört långsamma protiner (o inga kolhydrater),stämmer det, förslag o hur mycket??
3. hur många gram kolhydrater /måltid (lunch, middag) bör jag ta???
4. kan jag ta bort 0.5dl gröt mot en knäckemacka med skinka, dvs 1dll gröt????tack på förhand
11 december, 2009 at 12:45 #545339Anonym anvandareMemberGör så här istället:
1) Sätt upp din kaloribudget (2Mcal t.ex.)
2) Se till att få i dig 2-3g protein per kilo kroppsvikt
3) Se till att få i dig tillräckligt med EFA
4) Fyll ut resten med kolhydrater och fett så att du trivs med din diet – dvs mår och presterar bra.Capishé? Du oroar dig för mycket över smådetaljer, istället för att se till helheten.
11 december, 2009 at 19:07 #545340Anonym anvandareMemberHar tänkt följande matintag from andra deffveckan….. (gick ner 1.5 första. har dock inte följt något schema utan bantat kolhydraterna drastiskt.)
frukost: 1dl havregryn i 2dl mellanmjölk, 2hela ägg, 1 grov knäckemacka med skinka, 1 fruktLunch: 100 gram kött/fisk/fågel, 2dl grönsaker,1dl råris, 1msk olivolja
TRÄNING 45 min + 30 min cardio
Efter träning: 25gram (1dl) whey 100 i 2dl mellanmjölk, 1äpple
Middag: Samma som lunch
Innan läggning: 1 burk tonfisk eller 100 gram KESOskulle behöva förslag på mellanmål mellan måltiderna……..
samt om det övriga verkar bra eller om något bör ändras.tack på förhand.
11 december, 2009 at 21:20 #545341Anonym anvandareMemberSer bra ut. Bad är det för grönsaker du äter?
Angående mellanmålen är mitt råd snarare att lägga till ytterligare ett ägg på morgon, lite mer ris på lunch och middag samt 2-3 kapslar fiskolja till tonfisken/keson på kvällen. Hur låter det?
11 december, 2009 at 22:23 #545342Anonym anvandareMemberOm jag förstår dig rätt så ska jag inte äta något mellan frukost o lunch, lunch o kvällmat utan istället öka tilll 1,5dl ris/måltid stämmer det???
Grönsakerna jag äter är ex de vanliga grönsakerna, samt broccoli o blomkål (använder ibland wokmix).
kan jag använda olivolja eller linfröolja till nattmålet?
* tar bara 1 whey 100, bör det vara fler under dagen??
* kan jag ex variera frukostgröten mot ex 1dl musli???Tack för ett givande svar det underlättar för en ”deff”-novis
11 december, 2009 at 22:30 #545343Anonym anvandareMemberColossus wrote:Om jag förstår dig rätt så ska jag inte äta något mellan frukost o lunch, lunch o kvällmat utan istället öka tilll 1,5dl ris/måltid stämmer det???Det är ett förslag i alla fall. Du gör som du vill och varken det ena eller det andra är bättre ur deffsynpunkt om kaloriintaget blir detsamma.
Vissa håller aptiten i schack lättare med mellanmål och vissa inte. För egen del upplever jag massa små löjliga mellanmål som ett effektivt sätt att tortera mig själv med konstanta aptitretare men aldrig få vara mätt.
Det är individuellt, dina tänder mår tveklöst bättre med färre måltider dock.
Colossus wrote:Grönsakerna jag äter är ex de vanliga grönsakerna, samt broccoli o blomkål (använder ibland wokmix).Låter bra
Colossus wrote:kan jag använda olivolja eller linfröolja till nattmålet?Det är sämre val i mina ögon men inte fel i sig. Beror på hur ofta du äter fet fisk.
Colossus wrote:* tar bara 1 whey 100, bör det vara fler under dagen??
* kan jag ex variera frukostgröten mot ex 1dl musli???*Nej det tycker jag inte, men om du vill är det inte fel.
*Om du vill12 december, 2009 at 09:16 #545344Anonym anvandareMemberAng muslin så såg jag att Fredrik Pauluns musli innehöll vid en portion dvs 1dl (149kcal – 5,4pr -27g kol -2,1g fett).
ÄR detta likvärdigt med havregrynsgröten eller vilken är att föredra, o då menar jag inte smaken.
12 december, 2009 at 09:23 #545345Anonym anvandareMemberColossus wrote:ÄR detta likvärdigt med havregrynsgröten eller vilken är att föredra, o då menar jag inte smaken.Nej det är skillnad. Havregryn är havregryn och en müsli är en blandning av olika saker där bl.a. havregryn ingår.
Havregrynen är billigare och jag tycker personligen att gröt på 1 dl havregryn ger en bättre mättnad än 1 dl müsli.
Men skillnaden i ”nyttighet” på 1 dl är oväsentlig i mina ögon och jag skulle själv köra på gröt. Gröt med naturell yoghurt är the shit!:up:
12 december, 2009 at 09:43 #545346Anonym anvandareMemberOk tack, är bara lite less på havregrynsgröt just nu o köra havregrynen direkt i mjölken är ju ingen smakupplevelse precis. Såg att det skillde sig avsevärt i innehållet.
ang riset ska jag köra 1.5 dl som du sa då jag känner hunger mellan måltiderna annars och man känner för att trycka i sig allt i kylskåpet.
har börjat se resultat över magen känns skitkul. Har tränat i 10 år o varit bulkig hela tiden o aldrig vägt under 100 pannor.
Skulle gärna varit lite mer mätt mellan måltiderna och framför alllt på kvällskvisten:)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.