!!frukt å ägg???

Home Forums Deff och fettminskning !!frukt å ägg???

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

tja! från måndag tänkte jag köra igång sten hårt på deff 8)å mycke konditions träning på crosstrainer :emo-thumb å för att få mycke å bra resultat så undrar jag, är de bra eller dumt att äta mest frukt å ägg under en deff eller är upp till var å en som person. å vad är protein rik kost?:what:

Nej det låter ganska dumt men ägg är fantastiskt näringsrikt så du väljer ett bra livsmedel där i alla fall. Välj ägg, broccoli och spenat, någon kapsel fiskolja, ett multivitaminpreparat samt gärna t.ex. mager ost. Då kanske du får i hyfsat balanserad kost trots lågt energiintag.

Angående proteinrik kost har jag nämnt det här:

[http://traningslara.se/blogg/idrottarens-proteinbehov/]

frukt och ägg, varför? snabba kolhydrater i frukten och en del fett i äggen. Ingen bra dietbas imo. Ägg är dock väldigt nyttiga, men kalorierna drar lätt iväg. Läs på mer, kolla runt i denna forumdelen. En proteinrik kost… En kost med mycket protein skulle jag tro. Käka lite gröt på morgonen några ägg, lite kvarg till mellanmål alt. Proteindrink. Vad gäller Måltiderna, så tar du bort den stora delen av kolhydraterna, men käkar fortfarande mycket protein. Undvik allt för feta livsmedel, då kommer kalorierna att dra iväg.

Du måste dock räkna kalorierna du stoppar i dig för att veta om du ligger på en bra nivå. Pröva att lägga dig på en viss kalorinivå, får du önskad viktnedgång så är det bara att fortsätta, går det för fort eller för långsamt så sänker eller höjder du intaget. 0,5-1,0 kg är lagom i nedgång varje vecka. Har du mycket fett kan du lägga dig på större Underskott tycker jag. Glöm inte att läsa deffguiden, den är lärorik.

anders172 wrote:
    snabba kolhydrater i frukten

Nej

anders172 wrote:
    Ingen bra dietbas imo.

Det är verkligen inget fel som bas.

anders172 wrote:
    Ägg är dock väldigt nyttiga, men kalorierna drar lätt iväg.

Tvärtom har ägg visat sig vara väldigt bra i samband med bantning och är som du säger väldigt näringsrikt. Så mycket bättre livsmedel kan man knappt välja om man har ytterst få kcal att spela med

Quote:
    To test the hypotheses that an egg breakfast, in contrast to a bagel breakfast matched for energy density and total energy, would enhance weight loss in overweight and obese participants while on a reduced-calorie weight loss diet.

Men and women (n=152), age 25-60 years, body mass index (BMI) >/=25 and

Man måste registrera sig om man ska läsa. Kan du kopiera in ett utdrag ist?

anders172 wrote:
    Man måste registrera sig om man ska läsa. Kan du kopiera in ett utdrag ist?

Du har ju abstraktet.

Vad är du tveksam till?

Inget jag är tveksam till, ville bara läsa texten och se om något mer intressant stod med.

anders172 wrote:
    En proteinrik kost… En kost med mycket protein skulle jag tro.

Skulle tro att han menade ”vilken mat innehåller mycket protein?”.

Exempel på proteinrika livsmedel: Kött, fisk, fågel, ägg, mjölkprodukter, pasta och bröd.

Du kan själv kolla näringsinnehållet per 100 gram i olika matvaror på bl a dessa sidor: [www.recepthjalpen.se] och [www.livsmedelssverige.org].

henkebenke wrote:
    Skulle tro att han menade ”vilken mat innehåller mycket protein?”.

Exempel på proteinrika livsmedel: Kött, fisk, fågel, ägg, mjölkprodukter, pasta och bröd.

Du kan själv kolla näringsinnehållet per 100 gram i olika matvaror på bl a dessa sidor: [www.recepthjalpen.se] och [www.livsmedelssverige.org].

helt rätt! tack för tippset. :)

J.v.K wrote:
    jag kör på 2 ägg + halv burk tonfisk + halv burk krabbkött 2ggr om dagen, och stora portioner havregrynsgröt med proteinshake vid sidan av till frukost & kvällsmat. och frukt & grönt där imellan

lite tips :) väldigt billigt också

grymt bra tipps! kommer garanterat testa de å se hur de går för mig! tack! simma lugnt

dragon_skull, jag såg dina före-efter-bilder, du vet ju redan hur man deffar! :up: Bara att köra på som vanligt, men äta lite mindre eller konditionsträna lite mer om du märker att det står still. Du behöver inte ta till några extremdieter. :)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.