Fyra veckor in i The Body Transformation Guide och jag har inte gått ner ett gram?!

Home Forums Deff och fettminskning Fyra veckor in i The Body Transformation Guide och jag har inte gått ner ett gram?!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

Jag är nu inne på fjärde veckan med Bartolls 12-veckorsprogram. Jag följer upplägget för de som väger 85-100 kg. Jag har skött såväl träning som kost och kosttillskott perfekt. Till punkt och pricka och utan att fuska. Finns absolut inget som jag kan förbättra.

Visst, jag känner mig starkare och rent visuellt har jag fått tillbaka lite tryck över bröstet. Passen i gymet är lätt de tuffaste jag någonsin varit med om – och de roligaste. Men det vore roligt att faktiskt bli av med lite fläsk.

Min vikt är konstant på 99.4 kg.
    Mitt midjemått ligger kvar på 116 cm.

Jag är 185 cm och känner mig i form när jag ligger runt 85 kg. Det är alltså nästan 15 kilo jag vill bli av med. Så det finns att plocka av.

Det ligger närmast till hands att kriga på. Rent logiskt så borde perfekt kost och träning ge resultat, förr eller senare.

Men fyra veckor utan minsta resultat tär på tålamodet. Något som vet råd? Ska jag fortsätta köra på eller ska jag korrigera i programmet och skära bort en eller par portioner per dag?

Tack på förhand! // J

Fyra veckor är väl endast första blocket med CNS-potentiering om jag minns rätt. Dessutom säger du ju själv att du känner dig starkare och ser bättre ut över bröstet, det kan ju bara innebära att du är på rätt väg? Ge det mer tid och kör på bara, och gå efter spegel mer än våg.

Händer det inget så måste du ändra på något. Jag föreslår att du minskar på portionerna.

Hej!

Jag är inne på första veckan i denna guide…och det har redan hänt grejer…dock är min träning inte exakt som Joachims, har precis börjat på ett nytt gym på skolan och det tar sin tid…dock är MÅNGA av övningarna samma som jag har nu…detta är min första deff och jag känner att kosten är prio under min första deff…men iaf, redan har jag gått ner 1 kg, känner mig lite fitare redan…dock började jag lite innan programmet startade, att äta mer proteiner och dra ner på kolisarna för att slippa bli helt down när man slutade med kolisarna…har funkat super!

Men jag ska återgå till din fråga angående att du inte gått ner ngt alls…konstigt tycker jag…men min sambo som väger 80 kg gör precis samma deff som vi och han tycker att han ska äta så otroligt mkt, han har jättesvårt att få i sig allt då han inte är direkt hungrig…så mitt tips är som ngn sagt tidigare, dra ner på lite portioner om du känner att du inte blir megahungrig!!! Tror nog du kanske får jobba för att få i dig allt du ska, rätta mig om jag har fel!!! Jag är glad att jag är tjej och väger 60 kg, för jag har själv lite problem att få i mig all mat man ska ha i sig…men skönt att aldig gå hungrig!!!

Tack för respons!

Kostbiten är inget problem för mig att följa. Jag äter allt och jag äter exakt det som står, varken mer eller mindre.

Det är frestande att börja laborera med antalet portioner men samtidigt; Bartoll kan det här – Han har inte skrivit programdesignen för man (=jag) ska börja mixtra med upplägget.

Är det någon som upplevt samma sak som jag men som hållit sig till programmet för att längre fram uppleva hur det svängt?

Alltså, nu blir jag inte klok på det här med protein före och efter träning…det står 1 portion protein före träning och 2 skopor efter träning…då har han rekommenderar PF whey isolat…när man är inne och läser på PF om isolatet så blir man helt förvirrad…2 skopor är 35 g pulver(för mig en portion protein ca)…ska man bara ta en halv portion protein innan träning och 1 efter(för 2 skopor blir ju en portion)…blir tokig…jag äter inte pfs protein utan ett annat och där är en skopa runt 30 g, alltså 1 portion…kan ngn hjälpa mifg i den här förvirringen-…så som jag har gjort denna veckan är att jag tagit 1 portion(30g)före trän och 2 port(60 g)efter trän…tror kanske jag ätit för mkt protein, ingen fara men onödigt om man inte ska göra det!!!

Sen en annan parameter där en viss förvirring lätt uppstår är ju det här med fiskolja…5 kapslar som man äter 4 ggr om dagen…3 kapslar fiskolja är en portion fett så under de mål mat som man har 1 fettkälla(som jag har i mina mål)så får man inte lägga till ngn fettkälla för den är ju redan uppfylld å lite till eftersom man ätit 5 kaplsar…kom å tänka på detta…lätt att bli förvirrad!

Farbror joakim, har du tänkt på det om fettet som jag skrev ovanför…? Jag trodde ju från början att man skulle äta enligt kostplanen + alla tillskotten men så är det ju inte…inte enligt fettet iaf…fettet i kostplanen är samma som i tillskottet..lätt att få i sig minst det dubbla fett man ska ha…

Hej du Molle!

Jodå, den biten har jag också koll på = Jag får i mig exakt den mängd fett som jag ska få!

Jag har kört med detta i 2 mån nu, första mån gick jag ner runt 4 kg och tappa 8 cm i midja.
    Nu ligger jag runt 6 kg minde och 10 cm mindre.
    Sen måte jag säga att jag inte följt den slaviskt, tex cardio passaen efter träningen har jag varit riktigt dålig på att köra, så jävla jobbigt att träna 1 timme och sen upp på ett löpband i 40 min.

Du kanske ska prova de alldeles ypperliga tipsen du fick av mig helt gratis här?

[http://forum.body.se/showthread.php?t=47338 http://forum.body.se/showthread.php?t=47338%5D

…men jag värderar Bartoll´s råd högre. De som jag betalade 145 kronor för.

Farbror Joakim wrote:
    …men jag värderar Bartoll´s råd högre. De som jag betalade 145 kronor för.

Med tanke på rubriken på tråden, det du skriver i inlägg 1 och med syftet med guiden i åtanke osv så borde du kanske omvärdera din värdering.

hejsvejs55 wrote:
    Grandmaster är lite mer vänligare när det gäller sådant här :)
    Har grandmaster släppt några böcker förresten? Vore kul o komplettera efter man e klar me både Body transformation & maximum muscle guide :)

Vet att han håller på att skriva på en 8)

hejsvejs55 wrote:
    så vi avancerade nybörjare

Ursäkta, men vad är en avancerad nybörjare?
    Istället för att titta dig blind på olika upplägg, dieter o.dyl borde du som nybörjare bygga från grunden.
    Detta genom att:

Jobba hårt och målmedvetet för att bli stark i Coreövningarna. Dragmaskiner och liknande borde vara bannlyst i ditt program. Nej, det är skivstång, hantlar, chinsräcke och dipsställning som gäller.
    2-3 pass/vecka med hårt jobb och progressiv överbelastning är receptet.
    Kombinera detta med en balanserad kost som inte grundar sig på kosttillskott som inte gör annat än gräver ett hål i din plånbok samt ger dig en orolig mage.
    Eat clean som det så fint heter.
    Lycka till!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.