Gå från deff till överskott

Home Forums Deff och fettminskning Gå från deff till överskott

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tjabba

Har deffat ett tag, legat på -500 kcal per dag. Hade tänkt börja bygga muskler igen, ett hyffsat litet kcal överskott, så ingen fettogrisbulk.
    Är de OK att bara byta från en dag till en annan från deff till bulk eller bör man köra invänjningsperiod eller nått sånt, tack för svar.

Martin skrev en jätte bra artikel om det i nya Body. Helt klart värd att läsa för dig :)

Andreaz Engström wrote:
    Martin skrev en jätte bra artikel om det i nya Body. Helt klart värd att läsa för dig :)

Var faktiskt o köpte den igår, har bara läst lite om alla minnen från de 300 utgåvorna och kollat bilderna, men ska genast läsa det. Förresten, är det du som var en av modellerna för badmodet, tänker på stavningen av ditt namn som jag minns från tidningen. Jävligt grym fysik isåfall:up:

Andreaz måste även passa på att fråga.
    Jag har haft en övervikt tills jag var 15 år, säg 10 kg onödigt fläsk över en som är ”normal smal”, vägde 87-88 kg kvällsvikt på 182-183 cm utan styrketräning.

Hur hade du gått tillväga om du velat öka i muskelmassa och styrka för mig.
    Jag gick ner från 88 kg till 77 och sen började jag bygga, med en grisbulk, och vägde 91.6 kg 9 månader senare. Nu har jag deffat ner mig till 81 kg typ samma bf som jag hade på 76-77 kg, vilket betyder att jag fått en del muskler men vad tycker du jag ska göra nu när jag ska börja överäta igen, köra grisbulk eller köra långsamt tempo? Har lätt för att få fett och lätt att bli av med det liksom, försvinner fort men kommer även fort.

riddaren wrote:
    Andreaz måste även passa på att fråga.
    Jag har haft en övervikt tills jag var 15 år, säg 10 kg onödigt fläsk över en som är ”normal smal”, vägde 87-88 kg kvällsvikt på 182-183 cm utan styrketräning.

Hur hade du gått tillväga om du velat öka i muskelmassa och styrka för mig.
    Jag gick ner från 88 kg till 77 och sen började jag bygga, med en grisbulk, och vägde 91.6 kg 9 månader senare. Nu har jag deffat ner mig till 81 kg typ samma bf som jag hade på 76-77 kg, vilket betyder att jag fått en del muskler men vad tycker du jag ska göra nu när jag ska börja överäta igen, köra grisbulk eller köra långsamt tempo? Har lätt för att få fett och lätt att bli av med det liksom, försvinner fort men kommer även fort.

Tack för komplimangen, det är jag som är med i badmodet :)

På din fråga så måste jag nog även där svara att du ska läsa just Martins artikeln.
    Tycker absolut inte att du ska grisbulka, utan istället sakta men säkert lägga på dig vikt, säg 5-6hg i månaden.

I min värld handlar bodybuilding om ett sunt synsätt på träning och kost. Även om det är en extremsport utan dess like. Så tycker jag aldrig att man ska glömma att det är din kropp det handlar om. Mår kroppen bra så mår huvudet bra.
    Så mitt råd skulle vara: Försök forma ditt liv efter hur du alltid skulle vilja att det va (dvs när du mår bra). Sen måste jag lägga till klassikern ”skynda långsamt”, för det går inte fort att bygga muskler.

Bara för att du ska förstå tänkte jag dra exemplet med U21 landslaget och senior landslaget i fotboll (hoppas du gillar fotboll).
    Där kan du se en stor skillnad i deras utvecklade fysik. Spelarna i de båda lagen tränar jätte hårt, men det tar långtid för kroppen att mogna och bygga den där grova/grövre fysiken.

Se på mig, 29bast och harvar fortfarande i -70kg gruppen.

Andreaz Engström wrote:
    Tack för komplimangen, det är jag som är med i badmodet :)

På din fråga så måste jag nog även där svara att du ska läsa just Martins artikeln.
    Tycker absolut inte att du ska grisbulka, utan istället sakta men säkert lägga på dig vikt, säg 5-6hg i månaden.

I min värld handlar bodybuilding om ett sunt synsätt på träning och kost. Även om det är en extremsport utan dess like. Så tycker jag aldrig att man ska glömma att det är din kropp det handlar om. Mår kroppen bra så mår huvudet bra.
    Så mitt råd skulle vara: Försök forma ditt liv efter hur du alltid skulle vilja att det va (dvs när du mår bra). Sen måste jag lägga till klassikern ”skynda långsamt”, för det går inte fort att bygga muskler.

Bara för att du ska förstå tänkte jag dra exemplet med U21 landslaget och senior landslaget i fotboll (hoppas du gillar fotboll).
    Där kan du se en stor skillnad i deras utvecklade fysik. Spelarna i de båda lagen tränar jätte hårt, men det tar långtid för kroppen att mogna och bygga den där grova/grövre fysiken.

Se på mig, 29bast och harvar fortfarande i -70kg gruppen.

Tack för svaret återigen, och det blir som du säger 5-6 hg i månaden typ, max 8-10 hg. Dock kan det vara helt konstigt med min kropp, ibland kan det hoppa upp 2 kg en vecka fast jag väger mig på morgonen och är i samma tillstånd vad gäller mat i kroppen, vätska osv. Så jag vet aldrig riktigt säkert. En riktig jojjo är jag när det gäller vikt.

japp gillar fotboll, och förstår vad du menar:emo-thumb

Men när det gäller att du är i 70 kg gruppen så har väl det med din längd att göra antar jag av bilderna o dömma. F.ö gillar jag även ”Richard” och chris fysiker. Har du någon aning om lite träningsinfo om dom hur länge dom tränat, armmått osv, eller du känner dom kanske inte? Och hur är det med dig på sånna punkter, tycker du ser ut o väga bra mycket mer än 70 kg iaf:D

Ja, jag är 169cm och alltså både kortare än både Chris och Richard.

Chris kom två på sm i af förra året. Richard van cbb i Varberg här senast. Han har även medaljer från AF, vet inte alla.
    Tror både Chris och Richard väger runt 90kg på bilder.

Vi pratar alltså vikter när man är i riktigt bra form.

Jag har inte mätt deras armar… ännu :D

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.