Gå ner 15 kg snabbt

Home Forums Deff och fettminskning Gå ner 15 kg snabbt

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #54224
    #136518

    Skulle behöva hjälp med tränings schema för fettminskning så det går så fort som möjligt.
    Började träna för ett år sedan ungefär för jag lagt på mig lite fett. Känns otroligt bra att träna.

    Är en tjej 22 år gammal och väger 65 och vill ner till 50 jag är 160 lång och min normalvikt har alltid varit 45 ungefär. Men tycker 50 passar som ett bra mål inför sommaren.

    Jag nådde målvikten i sommras genom att skippa kolhydrater helt, med två ätardagar i veckan.
    Då tränade jag varje dag gym,cyklade 50 min om dagen, och morgonpromenader.
    Problemet med detta är att jag tillslut blev rädd för att äta kolhydrater. Blir nästan som en ätstörning.
    Efter sommaren gav jag upp och började äta kolhydrater varje dag. Gick då upp 15 kg fram till nu.
    Detta vill jag bli av med.
    Vad är bästa snabbaste sättet att träna/äta för att gå ner dessa 15 kg fram till sommaren? (är vegetarian men äter fisk) Därför är det svårt att hitta proteinrik mat.
    Vill stanna på den vikten, inte gå upp det igen.

    #136519

    Varför vill du gå ned till 50? Är inte det väldigt lågt?

    Går inte att säga vilket som är bäst. Man får testa sig fram, det är så individuellt…

    Kolla in denna om du vill skippa kolhydrater igen: [http://www.bodytransformationguide.com/ http://www.bodytransformationguide.com/%5D
    Jag gick ned 16 kilo i våras på det upplägget och behöll nästan all muskelmassa.
    Det är inte bara ett upplägg, det står ALLT!!!

    :up::up::up::up::up:

    av mig

    #136520

    Snabbaste sättet att gå ner 15 kg är att sluta äta.
    Jag skulle rekommendera ett lågt kolhydratsintag och hålla fett och protein relativt högt.

    Hur har du svårigheter att hitta proteinrik föda när du äter fisk? Sej, torsk, pollock, lax, makrill är alla utmärkta källor. Ffa de två sistnämnda då du får mycket gott fett med i din kost.

    Hoppa över ätardagarna, håll kolhydratsintaget lågt och ät mycket fet fisk med mycket vettiga grönsaker, t.ex. broccoli. Finns ingen anledning till att nolla kolhydraterna däremot.

    #136521

    Ok, tack för tipsen.
    Vad tror nu om jag lägegr upp det såhär:
    Måndag: cardio 30 min, mage armar, rygg
    Tiadag: cardio 30 min, rumpa ,ben mage
    Onsdag: promenad, jogga sammalagt 60-80 min
    Torsdag:cardio 30 min , mage , armar,rygg
    Fredag: vila, promenad 60 min
    Lördag: morgonpromenad, rumpa,ben,mage
    Söndag: morgonpromenad

    Kommer lägga in ett ridningspass i veckan plus balettdans i februari.
    Jag har ett proteinpulver som heter whey100. Men när ska man ta det?

    Tycker det svåra är maten, vad man ska äta.
    Finns det ingen sida med saker man kan äta/laga och inköpslista?

    #136522

    50 kg kan tyckas lite när man hör det men är väldigt normalt för min längd. Vikten spelar ingen större roll vill bara bli av med fettet som man lagt på sig. Ska deff (initift) kolla in den sidan

    Mathias Dahlgren wrote:
    Varför vill du gå ned till 50? Är inte det väldigt lågt?

    Går inte att säga vilket som är bäst. Man får testa sig fram, det är så individuellt…

    Kolla in denna om du vill skippa kolhydrater igen: [http://www.bodytransformationguide.com/ http://www.bodytransformationguide.com/%5D
    Jag gick ned 16 kilo i våras på det upplägget och behöll nästan all muskelmassa.
    Det är inte bara ett upplägg, det står ALLT!!!

    :up::up::up::up::up:

    av mig

    #136523
    Bellab wrote:
    Ok, tack för tipsen.
    Vad tror nu om jag lägegr upp det såhär:
    Måndag: cardio 30 min, mage armar, rygg
    Tiadag: cardio 30 min, rumpa ,ben mage
    Onsdag: promenad, jogga sammalagt 60-80 min
    Torsdag:cardio 30 min , mage , armar,rygg
    Fredag: vila, promenad 60 min
    Lördag: morgonpromenad, rumpa,ben,mage
    Söndag: morgonpromenad

    Kommer lägga in ett ridningspass i veckan plus balettdans i februari.
    Jag har ett proteinpulver som heter whey100. Men när ska man ta det?

    Tycker det svåra är maten, vad man ska äta.
    Finns det ingen sida med saker man kan äta/laga och inköpslista?

    Du ska ta proteinpulvret så fort du kan efter träningen.

    #136524

    Ingen vegetarian äter fisk. Du är köttätare som oss andra men ingen behöver äta rött kött och fågel om man inte vill. Proteinintaget är lätt fixat för dig, ost, fisk, ägg, keso.

    #136525
    Bellab wrote:
    …Ska deff (initift) kolla in den sidan

    Haha…en tjej med humor, det gillar jag. Tycker det är vikt-igt 😮

    #136526

    Varför så många ben,röv,mag-pass per vecka (kommer inte ge bättre resultat än 1 ordentligt pass för dom grupperna per vecka)

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.