Home › Forums › Deff och fettminskning › gå ner 5 kilo behöver verkligen hjälp!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 mars, 2010 at 20:52 #475714Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Magsäckstömningen saktas ner. Mer än så är det inte.
Va ? många köper vinäger kapslar o går ner i vikt, o vissa späder ut det me vatten, det ska öka förbränningen o snabba på tömmningen. så de e bullshit:( FAN inget funkar:frust:
20 mars, 2010 at 20:58 #475715Anonym anvandareMembermee8 wrote:Va ? många köper vinäger kapslar o går ner i vikt, o vissa späder ut det me vatten, det ska öka förbränningen o snabba på tömmningen. så de e bullshit:( FAN inget funkar:frust:jag har försökt med lchf utan resultat, gi rivstar utan resultat, tagit omega 3 ingen resultat mer än massa blåmärke, provat twinfast pulver sluta med en visit hos dr då jag är mjölkprotien allergisk. Äter inget vete,laktos är glutenintollerant+ laktos + mjölkprotien. lever på vatten, kött, frukt grönsaker. men inte vill min kropp jobba med mig! rör mig varjedag dansar 2ggr/vecka går 6-7km/dag äter ca 1500 om dagen o inget mer. Känner mig otroligt besviken på mig själv o arg för inget funkar
20 mars, 2010 at 21:00 #475716Anonym anvandareMemberok jag har tidspress för varje dag så närmar jag mig sommaren panik ångest
20 mars, 2010 at 21:01 #475717Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:jo det som funkar är äta och träna hårt men smartok träna hur ska jag börja, vill inte gå på gym då jag skämms
20 juni, 2010 at 20:20 #475718Anonym anvandareMemberjag hoppas du tar detta på rätt sätt, men har du inte någon form av ätstörning
de flesta trådar du skriver handlar om vikt och bantning, och du är ju allt annat än överviktig, nu är normalviktig om inte snäppet smalare än normal ?21 juni, 2010 at 00:28 #475719Anonym anvandareMemberjenia wrote:jag hoppas du tar detta på rätt sätt, men har du inte någon form av ätstörning
de flesta trådar du skriver handlar om vikt och bantning, och du är ju allt annat än överviktig, nu är normalviktig om inte snäppet smalare än normal ?+1
Jag tror peronligen att du ser jätte bra ut i dn vikt, frågan är om du har någon ätstörning at nåt slag. För mig låter det som om du är på väg att gå in i väggen asså.
Jag tycker du sak dra upp kcal träna hårdare än o gå ut o gå. för att äta lite hela tiden gör ju bara så du får lite energi och du säger att du har dåligt beetende det kan nog mycket väll bero på kosten då du inte får tillräkligt med näring.
höj kcal träna hårdare än o gå ut o gå varje dag.
21 juni, 2010 at 12:14 #475720Anonym anvandareMemberjenia wrote:jag hoppas du tar detta på rätt sätt, men har du inte någon form av ätstörning
de flesta trådar du skriver handlar om vikt och bantning, och du är ju allt annat än överviktig, nu är normalviktig om inte snäppet smalare än normal ?+ 2
Om du tycker att du är pluffsig så är jag uberfet med andra ord Jag väger ca 54-55 och är 160 cm
Jag tror du ser jättebra ut men om man bantar för hårt så kan man påverkas negativt psykiskt.
21 juni, 2010 at 20:51 #475721Anonym anvandareMemberSorgligt om du inte vill gå till gym för att du skäms? 55kg på 173cm är inte mycket, kan väll inte vara mkt rumpa och mage (som du säger) på den vikten.
Om du snabbt vill gå ner 5kg så kommer du förmodligen bara att gå upp dem sen igen.
Börja träna på gym och fundera på om det inte är din insida du behöver jobba med istället för din kropp.
22 juni, 2010 at 15:40 #475722Anonym anvandareMembermee8 wrote:ok jag har tidspress för varje dag så närmar jag mig sommaren panik ångestJag tror du behöver terapi istället om några kilo fett på en redan smal kropp ger dig panikångest.
23 juni, 2010 at 11:52 #475723Anonym anvandareMemberjag hoppas inte att du tar illa vid av kommentarerna du får
Jag vet att om man ser sig själv som tjock så hjälper det inte att andra säger att man inte är det.
Försök komma bort från ångesten som triggas igång. Försök bryta dina mönster du har även om det är jobbigt. Träna för att må bra och ät för att må bra. Försök hitta andra intressen med. Kan bara säga det som hjälpte mig
Och jag tror inte att ingen här kritiserar dig utan är istället lite oroliga.Jag bröt mina mönster och stod ut med ångesten. Ibland funkade det ibland inte men till slut inser man att det inte är hela världen om man går upp några kilo. Alla människor pendlar i vikt hela livet det är bara normalt.
Sen känner ingen dig så vi vet ju inte helt säkert hur du mår. Men får man panikångest över några kilo så står det inte rätt till. Försök öppna dig för någon du litar med och berätta hur du känner. Det kan hjälpa dig att bli av med ångesten.
och som jag sagt i din tråd innan. Dieter är inte roligt. bättre att ändra på din livsstil och kör på något du faktiskt kan leva med ett bra tag. Dieter håller inte livet ut.
Nu är det slut med mina föreläsningar för idag
krya på dig23 juni, 2010 at 12:31 #475724Anonym anvandareMemberHej på dig. Om du är 173 och väger 55 är du inte övervikt, men som Nina skriver hjälper det inte att andra säger att du inte är det. Om du kikar in på Eddie´s blogg som han skriver med några andra (sjukgymnaster?) finns där en intressant artikel om att diet möjligtvis är genetiskt anpassat alltså att låga kolhydrater funkar för vissa och lågt i fett för andra. Dock har denna artikel inte blivit ”erkänd” av det vetenskapliga samfundet om jag minns rätt, så man ska ta det med en nypa salt, dessutom lanserades rapporten samtidigt som ett test för att se vilken typ av metod som passade en bäst (som givetvis kostade pengar).
Hade jag varit dig hade jag:
1 slängt ut min våg och tagit mått istället samt bild.
2 skaffat mig en matvåg så att du har koll på vad du äter i mer exakta termer, skriv ner allt i en vecka och på så sätt kan du utvärdera vad du får i dig kcal mässigt.
3 satt upp kortsiktiga mål i din hjärna på hur su vill se ut, men även ett långsiktigt.
4 skaffat mig ett kort på gymmet och gjort motsatsen till vad många tjejer gör lyft tungt, alltså i början ska man vänja in kroppen och ett reps intervall på 10-12 är bra i ett par veckor, sen hade jag sänkt till 6-8. samtidigt sänker man antalet set man gör också.. Detta sätter igång förbränning över en längre period än vad prommenader gör, och man bygger dessutom muskelmassa vilket gör att musklerna upplevs mer tonade rent visuellt.jag är ingen expert, utan den rollen bollar jag gärna över till Eddie som jag har ett stort förtroende för. Vissa här på forumet bör man lyssna på och andra inte.
Lycka till!23 juni, 2010 at 14:32 #475725Anonym anvandareMemberNina86 wrote:jag hoppas inte att du tar illa vid av kommentarerna du får
Jag vet att om man ser sig själv som tjock så hjälper det inte att andra säger att man inte är det.
Försök komma bort från ångesten som triggas igång. Försök bryta dina mönster du har även om det är jobbigt. Träna för att må bra och ät för att må bra. Försök hitta andra intressen med. Kan bara säga det som hjälpte mig
Och jag tror inte att ingen här kritiserar dig utan är istället lite oroliga.Jag bröt mina mönster och stod ut med ångesten. Ibland funkade det ibland inte men till slut inser man att det inte är hela världen om man går upp några kilo. Alla människor pendlar i vikt hela livet det är bara normalt.
Sen känner ingen dig så vi vet ju inte helt säkert hur du mår. Men får man panikångest över några kilo så står det inte rätt till. Försök öppna dig för någon du litar med och berätta hur du känner. Det kan hjälpa dig att bli av med ångesten.
och som jag sagt i din tråd innan. Dieter är inte roligt. bättre att ändra på din livsstil och kör på något du faktiskt kan leva med ett bra tag. Dieter håller inte livet ut.
Nu är det slut med mina föreläsningar för idag
krya på digPrecis som jag sa är terapi en större nödvändighet än vad träning och diet är för henne.
Det är ingalunda ett normalt beteende att få panikångest över lite fett.Om du får det bottnar det i något helt annat och bör tas tag i per omedelbart.
soccom83 wrote:Hej på dig. Om du är 173 och väger 55 är du inte övervikt, men som Nina skriver hjälper det inte att andra säger att du inte är det. Om du kikar in på Eddie´s blogg som han skriver med några andra (sjukgymnaster?) finns där en intressant artikel om att diet möjligtvis är genetiskt anpassat alltså att låga kolhydrater funkar för vissa och lågt i fett för andra. Dock har denna artikel inte blivit ”erkänd” av det vetenskapliga samfundet om jag minns rätt, så man ska ta det med en nypa salt, dessutom lanserades rapporten samtidigt som ett test för att se vilken typ av metod som passade en bäst (som givetvis kostade pengar).
Hade jag varit dig hade jag:
1 slängt ut min våg och tagit mått istället samt bild.
2 skaffat mig en matvåg så att du har koll på vad du äter i mer exakta termer, skriv ner allt i en vecka och på så sätt kan du utvärdera vad du får i dig kcal mässigt.
3 satt upp kortsiktiga mål i din hjärna på hur su vill se ut, men även ett långsiktigt.
4 skaffat mig ett kort på gymmet och gjort motsatsen till vad många tjejer gör lyft tungt, alltså i början ska man vänja in kroppen och ett reps intervall på 10-12 är bra i ett par veckor, sen hade jag sänkt till 6-8. samtidigt sänker man antalet set man gör också.. Detta sätter igång förbränning över en längre period än vad prommenader gör, och man bygger dessutom muskelmassa vilket gör att musklerna upplevs mer tonade rent visuellt.jag är ingen expert, utan den rollen bollar jag gärna över till Eddie som jag har ett stort förtroende för. Vissa här på forumet bör man lyssna på och andra inte.
Lycka till!Du rekommenderar en redan nevrotisk person att skaffa ett ÄNNU större kontrollbehov i form av att väga maten?
Och ditt konstaterande i slutet. ”vissa bör man lyssna på”. Ja självklart är vissa personer för ändamålet mer berättigade till sin åsikt i form av utbildning och praktiskt erfarenhet. Men det är för guds skull ingen skillnad mot livet i övrigt.
My 5 cents23 juni, 2010 at 16:08 #475726Anonym anvandareMemberDu menar alltså att det är bättre att inte ha koll på hur mycket man stoppar i sig utan istället ha ångest över hur/lite mycket man äter utan att veta vad den mängden är och vad den består av? Vad jag vet har ingen konstaterat att denna person har någon form av störning, utan det handlar om en person som inte trivs i sitt skinn. en situation jag tror många känner igen sig i. Jag tror det är bättre att skaffa sig ett sundare förhållande till maten än att hålla koll på sin totala kroppsvikt. Ett steg i det kan vara att mäta maten så man vet vad man får i sig och jobba utifrån det. om jag inte har helt fel är detta en metod man använde sig av vid Huddinge anorexicentrum, en våg som berättade när och hur mycket man skulle ha i sig.
kul att du tar upp att vissa bör man lyssna på, att det är en självklarhet, i så fall bra att du tar upp det igen i så fall, min poäng är att jag har förtroende för Eddie och hans blogg innehåller en massa bra saker, det var min egentliga poäng
Vill inte tjafsa med dig om det här, utan jag ville bara förmedla min syn på det hela.23 juni, 2010 at 16:11 #475727Anonym anvandareMembersoccom83 wrote:min poäng är att jag har förtroende för Eddie och hans blogg innehåller en massa bra saker, det var min egentliga poängDet gör mig glad att läsa och de orden tackar jag för. Men samtidigt gillar jag nog inte om vår blogg rekommenderas som ett verktyg för att ytterligare förstärka trådskaparens osunda beteende.
Jag tackar för de fina orden som sagt, men även jag hävdar att mee8 har betydligt viktigare saker att ta tag i än kalorier och deffprodukter.
23 juni, 2010 at 16:32 #475728Anonym anvandareMemberJag försökte bara få fram att det finns en massa information om en massa rörande mat och träning på din sida som är vettigt att ta till sig, oavsett i på vilken nivå (allt från motionär till elitsatsade idrottare) man ligger på. Bättre att vara välinformerad enligt mig. Försökte verkligen inte förstärka ett osunt beteende med hjälp av eran blogg, det är verkligen inte min mening.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.